Kuolema ja siitä ilmottaminen ystäville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JuiceFani

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 909
3
38
Elikkä jos kuolisitte niin monelleko ystävälle se jäisi ilmottamatta läheisiltänne? Mun ystävälle kävi just tänään niin että ei tienny ystävänsä kuolemasta ennenku mä ilmotin.

Tuli vaan mieleen että pitää varmaan äitiä valaista kenelle kaikille haluan ilmotettavan. Tuo kuolema ku ei läheskää aina oo itestä kiinni eikä ilmottele tulostaan.

eipä varmaan äiti ilmottais kellekkään. Ei varmaan edes muistas mun miehelle ilmottaa. Pitäs käydä terveyskeskuksessa ja sairaalassa ilmottamassa mies lähiomaiseks, niin se sais tietää sitten ensimmäisenä

Varmaan aika monelle. Likka todennäkäisesti kaivelisi kännykkäni ja ilmoittaisi niille, joita siitä löytyy. Tosin sitten menisi ilmoitus asiakkaillenikin, mutta väliäkö tuolla. Paljon on kuitenkin ihmisiä, jtoka eivät saisi ehkä koskaan tietää kuolemastani. Pitääkin muistaa antaa likalle niin tämän palstan tunnukseni kuin sähköpostinikin tunnus.

Mä sain jokin aika sitten ihan yllättävältä taholta tiedon, että eräs palstallakin ollut virtuaaliystäväni on nukkunut ikiuneen. Tiesin hänen sairaudestaan ja tiesin, että hänen aikansa on lähestymässä loppuaan. Mulle oli hyvin rauhoittavaa kuulla toista kautta hänen menneen pois, koska vaikkemme mitään sielunkumppaneita olleetkaan, hän ja hänen lapsensa olivat jo aiemmin ottaneet paikan sydämessäni ja tieto palstakamuni kuolemasta poisti multa sen epävarmuuden ja odotuksen, mahdanko kuulla hänestä koskaan enää. Jäljelle jäi vain puhdas suru.

En tiedä.... olen palstan kautta tutustunut moniin ihmisiin, joihinkin paremminkin ja taidan kyllä laittaa sinetöityyn kirjekuoreen sekä sähköpostini että tämän palstan tunnukseni. Likka voi sitten käydä kertomassa, jos mä olen siirtynyt seuraavaan elämään.

Mullaki on sellasia ystäviä joista kyl haluaisin tietää mut varmaan en tulis tietämään jos eivät ite enää oo itestään ilmottelemassa. Ja tämäki ihminen joka kuoli niin sillä on täällä palstalla tuttu, en vaan muista kuka. Kerran läks puheeks.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Mullaki on sellasia ystäviä joista kyl haluaisin tietää mut varmaan en tulis tietämään jos eivät ite enää oo itestään ilmottelemassa. Ja tämäki ihminen joka kuoli niin sillä on täällä palstalla tuttu, en vaan muista kuka. Kerran läks puheeks.
Saatamme puhua samasta ihmisestä, paikkakunta (Nurmes) ainakin osui suurinpiirtein nappiin. Mutta en repostele asiaa palstalla yleisesti, pukkaa yytä, jos haluat jutella enemmän.

Minun kohdalla ilmoitus muutamalle ystävälle, jolloin he ilmoittaisivat muille. Näin tieto kulki kaikille minun ensimmäisen miehen kuoleman jälkeenkin.
Meillä on muutenkin ystävä piireissä sellainen asenne, että meidän vevollisuus on ystävinä pitää huolta siitä, että tieto tärkeissä asioissa kulkee.

Meillähän tätä pähkäillään juuri veljeni kuoltua. Onneksi hänenkin ystävät ovat niin aktiivisia olleet, että ilmoitus muutamalle on riittänyt. Ei tässä todellakaan riitä rahkeet selvittmään kaikkia ystäviä ja tiedottamaan heille.

Siinä varmaan on läheisilläkin montaa muutakin ajatusta päässä kuoleman hetkellä, ettei soitteleminen kaikille kavereille tulis ensimmäisenä mieleen... :( Ei mulle ainakaan. Eikä tarvitsekaan. Kyllä se puskaradio sitten ajan mittaa viestin tuo perille kaikille ja lehdestä viimeistään lukevat kuolinilmoituksen. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
Siinä varmaan on läheisilläkin montaa muutakin ajatusta päässä kuoleman hetkellä, ettei soitteleminen kaikille kavereille tulis ensimmäisenä mieleen... :( Ei mulle ainakaan. Eikä tarvitsekaan. Kyllä se puskaradio sitten ajan mittaa viestin tuo perille kaikille ja lehdestä viimeistään lukevat kuolinilmoituksen. ;)
Näinhän se on. Mulla on kuitenkin joitakin ihmisiä, joille itse soisin sen tiedon tulevan, mutta joita ei esim mun kännykästäni löydy. Toisaalta tiedän myös sen, että se henkilö - tyttäreni - joka näitä asioita aikanaan joutuu hoitamaan, ei ole murheen murtama kuolemani johdosta, koska kuolema on mellle molemmille vain tie seuraavaan elämään, ja hän varmasti osaa priorisoida asiat niin, ettei mikään estä mun siirtymistäni tuonpuoleiseen. Toivon kuitenkin, että hän hyvin pian siirtymäriitin jälkeen lmoittaa niille ihmisille, jotka mulle on ollut tässä elämässä tärkeitä, että olen siirtynyt seuraavaan ja kaikki on mun kohdaltani paremmin kuin hyvin. Mä luulen, että kuolema on ahdistavaa vain niille, jotka jälkeen jää ja joilta puuttuu usko tulevaan, sille kuolleelle se on vain siirtymimen eteenpäin.

Kai se ilmottamatta jäis jollekin. Ei oo mitään listaa tehtynä, kelle pitäs ilmottaa.

Katoin juuri Final Destination kakkosen, ja kuolema kyllä vaanii jokapuolella.. kääk.

Yhteistyössä