Tiesitkö sä tän päivän rahatilanteesi tarkasti 5 tai 10 vuotta sitten?
Mun lapselle täytyy alottaa lääke joka on niin kallis et lääkekatto täyttyy kerralla = täytyy olla käteistä 700 kerralla. Ja tammikuussa sama uusiksi. Olen pahoillani mut joka lantti on nyt sidottu eikä sunnuntailääkäripäivystykseen ole varaa. Perjantaina mulla meni jo kissan lääkärikuluihin 150, sekin piti repiä jostain väkisin. Inhottavaa tollanen, kaikki ei ole varakkaita niin kuin sinä ilmeisesti olet, tiesitkö että tyhjästä on paha nyhjäistä
Meidän 3v poikakisu lopetti syömisen, wc käynnit ja makoili vain lattialla. Vietiin el lääkäriin ja siellä selvisi virtsatieinfektio, joka ois saattanu edetä munuaisiin. Kuumetta oli illalla 40 ja aamulla 40,9 astetta. Kissa sai rauhoittavan, otettiin jotain veri ja pissanäyte, jossa pH 7,5 eli kohonnut (norm. 5-6)
Sai kanyylin, nestettä ihonalle.
Jäi yöksi tarkkailuun. Sai antibiootit ja kipulääkkeen, vähän ruokaa.
Aamulla sitten haettiin ja käteisellä 337€
Kotiin kun kisu pääsi, niin vointi oli selkeästi parempi kuin illalla, alkoi heti syömäänkin. Ajattelin että nyt se parantuu. Mutta n. tunnin kuluttua kisu taas vain makoili. Ei käynyt laaatikolla tai syönyt.
Ohjeen mukaan sitten pakkosyötettiin. Söi kyllä märkäruuan kun suuhun laitettiin, tosin pieniä määriä. Vettä annettiin ruiskulla, oli todella hankalaa.
Antibiootti annettu kaksi kertaa tänään, kestää 8 pv.
Kissa söi vähän kuivaruokaa kädestä, kävi illemmalla pisulla. Ripulia aika ajoin takamuksessa, jota olen puhdistellut.
Nyt vain löysänä makoillut.. :/
Kun kyseessä leikattu perusterve nuori kisupoika, josta aina pidetty hyvä huoli, ikinä ennen ei ole ollut kipeä tms. niin kyllä nyt huolestuttaa mitä kisulle käy... Jos ei antibiootti autakkaan.
Tosiaan, kallista on lemmikin kanssa eläminen toisinaan...
Yksi tekijä saattaa olla stressi, uutenavuotena pelkäsi kovasti raketteja, sitä ennen tuli 13vko tyttöpentu, joka varmasti stressannut kisua.
Toivon että selviää.