kuohukermaa vai vispikermaa laskiaispullaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen ymmärtänyt, että vispikermalla saisi kauniimmin kerman asettumaan pullan väliin, mutta kuohukerma olisi paremman makuista. Teen pullia synttäreille, joten sekä maulla että ulkonäöllä olisi merkitystä ja tietysti helppo syötävyys on plussaa. Millainen käsitys teillä on? Kumpaa käytätte ja miksi? Kiitos kommenteista!

Meil on yleensä vispiä kaapissa kun siinä on niin pitkät päiväykset. Sitä tulee käytettyä aina kaikkeen. Musta vispivaahto on pehmeempää ja tykkään siitä enemmän kuin kuohusta. Meilläkin oli synttäreillä laskiaispullia ja hyvin teki kauppansa =) Tai meil oli oikeestaa pitko mikä on halkaistu ja täytetty. Päästiin helpolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä laitan vispikermaa ja vähän vaniljakreemijauhetta sekaan. Tulee vähän kiinteämpi vaahto niin kestää paremmin "hatun" painoa. :)

Minkä verran jauhetta laitat jos on esim. 2dl purkki kermaa?

Suunnilleen 1 rkl. Sen tuntee kun kerma on tarpeeksi kiinteää.

Kiitos! Kuohukermaa olis kaapissa, mutta taitaa olla pakko lähteä huomenna viime hetken vispikermaostoksille. Auttaako tuo vaniljakreemijauhe lainkaan kuohukermaan vai jääkö se silti liian löysäksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos! Kuohukermaa olis kaapissa, mutta taitaa olla pakko lähteä huomenna viime hetken vispikermaostoksille. Auttaako tuo vaniljakreemijauhe lainkaan kuohukermaan vai jääkö se silti liian löysäksi?

Kyllä se kuohukermassakin toimii, kai, mutta itse en käytä kuohukermaa kun se on rasvaisemman makuista ja siitä tulee "voita" helposti.

Yhteistyössä