Kuntosalista ei hyötyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata04

Vieras
Nyt kaikki salilla kävijät huomio!
Ongelma on seuraavanlainen:
Salilla oon käynyt kuukauden verran n.4 kertaa viikossa.Siitä pari kertaa ohjatuilla tunneilla tai muuten aerobista liikuntaa. (crostrainer, stepperi tai kuntopyörä). Oman ohjelmani oon tehnyt läpi pari kertaa viikossa.
Tätä ennen liikunta on rajoittunut kävelyyn. Syönyt olen samalla tavalla kuin ennenkin.
Kauhistuksen koin tänä aamuna, kun astuin vaakalle! Paino oli noussut 1,5kg. Pahempi kauhistus tuli mittausten jälkeen. Mistään ei ollut lähtenyt sentin senttiä! Vyötärölle oli tullut sentti lisää tavaraa.
Perhanan perhana, ei kovin motivoi jatkamaan harrastusta, niin mukavaa kun se onkin.
Olen ihan normaalimitoissa nyt (tytön syntymän jälkeen 80kg--> 64,5kg) Nyt siis painoa 66kg tuon saliharrastuksen aloituksen jälkeen.
tavoitteena olisi joku 60-62kg, mutta tuntuu tällä hetkellä tosi kaukaiselle haaveelle! :kieh:
Painonvartijoitten pisteillä olen laihdutellut, tosin nyt paino on sama kuin viime kesänä eli viimeiseen vuoteen ei paino ole pudonnut, mutta ei onneksi kauheasti noussutkaan.

Kannustakaa nyt mua jatkamaan ja kertokaa että tuloksia tulee joskus!!! Muuten olen tykännyt tosi paljon salilla käynnistä.

Kuntosalista on todellakin hyötyä. Älä tuijota vaakaa tai mittanauhan numeroita vaan enemminkin kuulostele miten voit. Lihas painaa enemmän kuin rasva joten tuo 1,5 kg voi hyvin olla kuntosalilta saatua lihasta. Monet tuijottaa vaakaa liikaa ja liikunta on olematonta ja kroppa on näin ollen kaikkea muuta kuin ryhdikkään oloinen.

Älä panikoi suotta!Paino tosiaan voi nousta kun lihasmassa painaa enemmän kuin läski...Mutta tulos varmasti näkyy kun maltat vaan treenata!
Kyllä kiinteä ja timmi kroppa mielestäni lihaksettomat "laiheliinit"päihittää ja plussaahan se on sekin että itse tykkäät harrastuksesta...Saat näin sitä omaa aikaakin!Tsemppiä sulle vaan!!!Tulosta tulee kyllä...Muista syödä proteiineja myös tarpeeksi jotta lihaksilla on ns.ravintoa!

Mie aloin kans käymään salilla ja mulle tehtiin kiinteytysohjelma ja sanoin että olis tarkoitus laihtua. Se joka ohjelman teki sanoi että paino voi näin alussa noussa koska alkaa saamaan lihasta. Ja kuukaudessa ei saavuta vielä näkyviä tuloksia.

kuntosali treeni, jos mikä!, on sellaista että kärsivällisyyttä täytyy olla!!!
Lihasmassa kerääntyy hyvin hitaasti mutta se on totta että lihas painaa enemmän kuin läski.
painon nousu ei tarkoita tosiaankaan sitä etteikö kehossa tapahtuisi mitään.
jatka vaan ja mittaile vasta muutaman kuukauden kuluttua uudelleen ;)

kaverille kävi niin että oli käyny salilla pidemmän aikaa, mutta paino pysyi koko ajan samassa. Ohjaajan kanssa miettivät asiaa ja ohjaaja sanoi että kaverini juo aivan liian vähän vettä, siksi kilot eivät ota lähteäkseen.

No alkoiko se kaverisi juomaan enemmän vettä? Auttoiko?
Mullakin on kyllä tuo nesteen saanti aika vähäistä.
En vaan tunne janoa! Tottakai pitäis juoda lipittää pitkin päivää, mutta kun ei muista kun ei kroppa ilmoita mitään!
Sinnillä vaan eteenpäin.. KIITOS KOMMENTEISTA!
Lisääkin saa kirjoitella.

Pelkällä liikunnalla on hyvin vaikea pudottaa painoa.Liikunta määrän pitäisi olla hyvin suuri.Jos haluaa pudottaa painoa puoli kiloa viikossa,täytyisi joka päivä syödä 500 kcl vähemmän kuin kuluttaa!!Ja kuukauden liikunalla ei vielä lihas kasva. Pitkillä toistoilla ja kevyillä painoilla lihas kiinteytyy.Isoilla painolla lyhyillä toistoilla lihas kasvaa.Naisen on vaikea kasvattaa lihasta.Jatka vain rohkeasti,kyllä ne tulokset alkavat näkymään.

Muistutanpa minäkin vielä että naisilla lihas ei kasva helposti!Rohkeasti vaan lisää painoa tankoon, jos haluat näkyviä tuloksia!Ilman tuskaa ei synny tulosta pätee tähän..Monesti naiset salilla treenaa niin kevyesti ettei tule edes hiki! =)

Niin siis mä en tosiaan ole mitään lihaskimppua itsestäni tekemässäkään, vaan kiinteytyminen on tavoitteena.
Tässä projektissa on mukana myös tuo kevyempi ruokavalio, jolla on jo 15 kiloa lähtenytkin.
Nyt tämän saliharrastuksen myötä olen alkanut enemmän kiinnittää huomiota ruuan laatun ja proteiinien riittävään saantiin.
Osaisko kukaan suositella jotain hyvänmakuista proteiinijauhetta?
Tai ei kai niitä nyt niin kovin namin makuisia olekaan.
ja tuohon veden juontiin mun on ehdottomasti kiinnitettävä huomiota. Juon ihan liian vähän.
Ja sitten, mikä on minun painoiselleni se oikea määrä ruokaa päivässä kaloreina? Etten nyt vaan söisi liian vähän kuitenkin?!
Syön vaihtelevasti 20-30 painonvartijoiden pistettä päivässä, eli se kai meinaa n. 1000-1500 kcal/vrk! Sehän on ihan hiton vähän!
Siihen tietysti lisätään vielä kasvisten kalorit, mutta tuskin niistäkään niin hirveästi tulee...

Yhteistyössä