kuntavaalit on tulossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27093854]Olen sitä mieltä ettei hallituspuolueita pidä palkita paskasta politiikasta hyvällä kuntavaalituloksella ja tätä samaa mieltä on suuri osa hallituspuolueita vuoden 2008 kunnallisvaaleissa äänestäneistä.[/QUOTE]

Minä olen taas sitä mieltä, että äänestän sitä jonka uskon puolueensa kanssa tekevän parhaansa kunnan ja kuntalaisten eteen. Moni varmaan äänestää persuja ja tässä jo todistetaan se, ettei eduskuntatyö vaikuta kuntavaalien äänestäjiin.

Minä olen taas sitä mieltä, että äänestän sitä jonka uskon puolueensa kanssa tekevän parhaansa kunnan ja kuntalaisten eteen. Moni varmaan äänestää persuja ja tässä jo todistetaan se, ettei eduskuntatyö vaikuta kuntavaalien äänestäjiin.

Sdp on tuhoamassa nykyisen kuntakartan ja viemässä monelta kuntalaiselta lähipalvelut ja se muistetaan vaaliuurnilla, eli kyllä eduskuntatyö vaikuttaa kuntavaalien äänestäjiin.

[QUOTE="vieras";27094080]Sdp on tuhoamassa nykyisen kuntakartan ja viemässä monelta kuntalaiselta lähipalvelut ja se muistetaan vaaliuurnilla, eli kyllä eduskuntatyö vaikuttaa kuntavaalien äänestäjiin.[/QUOTE]

vois ilmottaa itsestään? ei hajua kuka on tehdyt päätöksen?

siis teitä vedetäteen`? Eikö kansaliseen kuulu tietää mitä on päätökset ja kenen puolueesta.

Media kyllä ilmottaa mutta mitä?
Onko nää ostettu media?

[QUOTE="vieras";27094080]Sdp on tuhoamassa nykyisen kuntakartan ja viemässä monelta kuntalaiselta lähipalvelut ja se muistetaan vaaliuurnilla, eli kyllä eduskuntatyö vaikuttaa kuntavaalien äänestäjiin.[/QUOTE]

Kun edellisillä hallituskausilla kuntia yhdistyi ei käsittääkseni puhuttu "kuntakartan tuhoutumisesta" eikä sitä tainnut tapahtuakaan.

Kun edellisillä hallituskausilla kuntia yhdistyi ei käsittääkseni puhuttu "kuntakartan tuhoutumisesta" eikä sitä tainnut tapahtuakaan.

Timppa se aina heittäytyy tyhmäksi kun aletaan puhumaan asiasta.:D

Viime aikoina tapahtuneet muutamat kuntaliitokset ovat olleet vapaaehtoisia, mutta nyt on pantu iso pyörä pyörimään ja jos hallituksen märkä unelma toteutuu menee kuntakartta täysin uusiksi ja suurin osa kunnista lakkaa olemasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27092219:
Sehän siinä just vikana onkin! Ehdokkaisiin ei ehdi kunnolla tutustua ennen kuin pitää valita. Kuukausi on hyvin lyhyt aika seurata mediasta jonkun ehdokkaan edesottamuksia.

Mä SYVÄSTI toivon, ettei KUKAAN päätä ehdokasta KUUKAUDEN seuraamisen perusteella!!!
Vaan ehdokas, josta voi pitemmältä ajalta selvitää, mitä on mieltä, miten on toimiunut jne.

Niin on helppo katsoa, onko puhunut esim paskaa.

Tai vanha "tuttu" jota on seurannut lehdissä yms, ja tietää mitä se tekee...

Esim yks mun tuttu ehdokas puhui ensin sotkuistaan yhtä ja sitte kun pää oli vadilla niin oli pakko myöntää. ;)

[QUOTE="vieras";27094193]vois ilmottaa itsestään? ei hajua kuka on tehdyt päätöksen?

siis teitä vedetäteen`? Eikö kansaliseen kuulu tietää mitä on päätökset ja kenen puolueesta.

Media kyllä ilmottaa mutta mitä?
Onko nää ostettu media?[/QUOTE]

Kuinka moni teistä tietää esim paikallislehtien omistajuuspohjan?
Omistajina voi olla esim puolue X tai Y ja jutut sitten sinne suuntaan kallellaan, ja ihmiset uskoo painettua sanaa...

TUTKIKAA asioita, KYSEENALAISTAKAA asioita, älkää uskoko poliitikkoihin, jotka jauhaa tunteita kuohuttavista asioista, vaan ajatelkaa JÄRJELLÄ =)

[QUOTE="vieras";27094265]Timppa se aina heittäytyy tyhmäksi kun aletaan puhumaan asiasta.:D

Viime aikoina tapahtuneet muutamat kuntaliitokset ovat olleet vapaaehtoisia, mutta nyt on pantu iso pyörä pyörimään ja jos hallituksen märkä unelma toteutuu menee kuntakartta täysin uusiksi ja suurin osa kunnista lakkaa olemasta.[/QUOTE]

Muutamat kuntaliitokset, jepjep... Jos olet yhtään seurannut uutisia, niin ei niitä pakkoliitoksia ole nytkään luvassa. Tässä liitosasiassa ihmetyttää se, miten kovasti kepulandiassa halutaan pitää kiinni luottamuspaikoista. Kun asioita katselee pelkällä maalaisjärjellä, ei kuntaliitoksia mistään muusta syystä vastusteta. Yhdenkään kuntalaisen elämää ei haittaa vaikka siellä kunnantalolla ei pönötäkkään muutamaa kertaa kuussa kunnanvaltuusto, kunnanhallitus ja muutama lautakunta. Mutta isot säästöt siitä tulee joilla voi ostaa vaikka niitä vaippoja vanhuksille vai miten se vaalislougan meni...?

Muutamat kuntaliitokset, jepjep... Jos olet yhtään seurannut uutisia, niin ei niitä pakkoliitoksia ole nytkään luvassa. Tässä liitosasiassa ihmetyttää se, miten kovasti kepulandiassa halutaan pitää kiinni luottamuspaikoista. Kun asioita katselee pelkällä maalaisjärjellä, ei kuntaliitoksia mistään muusta syystä vastusteta. Yhdenkään kuntalaisen elämää ei haittaa vaikka siellä kunnantalolla ei pönötäkkään muutamaa kertaa kuussa kunnanvaltuusto, kunnanhallitus ja muutama lautakunta. Mutta isot säästöt siitä tulee joilla voi ostaa vaikka niitä vaippoja vanhuksille vai miten se vaalislougan meni...?

Kyllä niitä pakkoliitoksia tulee ja paljon. Kuntavaalien jälkeen hallituksella on kaksi ja puoli vuotta aikaa, jos ei hajoa sitä ennen, runnoa kuntaliitokset läpi ennen seuraavia eduskuntavaaleja ja sen ajan hallitus käyttää hyväkseen.

Kun junttijärjellä katsotaan on yksi kuntaliitosten syy halu siirtää valta kunnissa pois kepulta ja siirtää se sossuille ja kokkareille, puoluepolitiikkaa siis, mutta kuntalaisilla on lokakuussa hyvä paikka kertoa mielipiteensä kuntaliitoksista vaaliuurnilla.

Yhteistyössä