kuntalisä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä akka

Vieras
mitä kehveliä, onks toi kuntalisä tosiaankin vain 100e? Asutaan Salossa, ja kaverit kehuivat että se on 200e! Vittu sentään, mun kuukausitulot on nyt näköjään n.400e +lapsilisä. Tääl ei päääse enää edes Nokialle töihin. Onneksi kohta tulee kesä ja voidaan muuttaa telttaan.

Ei saada asumistukea. Mies on lomautettuna. Ennemmin retkeillään kesä metsissä vauvan kanssa, kuin mennään sossuun :D köyhyys tuo ehkä mukavaa jännitystä elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä akka;26080433:
Ei saada asumistukea. Mies on lomautettuna. Ennemmin retkeillään kesä metsissä vauvan kanssa, kuin mennään sossuun :D köyhyys tuo ehkä mukavaa jännitystä elämään.

No olisit ihmeessä sanonut että on mieskin kotosalla. Kaippa tuolla pärjää, pakkohan sillä on. Ilolla itse odottelen kun kuntalisä poistuu lapsen täyttäessä 2 eli vähennystä tulee 215e (Y)

Eli säkin saat kuntalisää 200e! Voi jumalauta! :D mies saa 900e kk, ja meille jää laskujen jälkeen 200e. Me myytiin viime kuussa jo telkkari ja pinnasänky. Tulee hyvin laihdutettuakin, ku saa vaan 500kaloria ja imettää :)

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä akka;26080453:
Eli säkin saat kuntalisää 200e! Voi jumalauta! :D mies saa 900e kk, ja meille jää laskujen jälkeen 200e. Me myytiin viime kuussa jo telkkari ja pinnasänky. Tulee hyvin laihdutettuakin, ku saa vaan 500kaloria ja imettää :)

Joo asun pkl-seudulla. Kannattais ottaa yhteyttä sossuun, sieltä todennäköisesti sais rahaa.

Joo, pitäs joku valitus tehdä, eikö ihmiset ole tasa-arvoisia asuinpaikasta riippumatta. Täälläkään mitään kuntalisää oo ikinä saatu, peruskht ja lapsilisät ja niillä pitää yrittää elää. Mies saa tosin onneks vähän palkkaa mut parisataa tekis hoitovapaan ajan helpommaks.

Mun 2 ensimmäisen lapsen kohdalla ei ollut mitään kuntalisää kotipaikkakunnallani. Ois varmaan pitännyt muuttaa Helsinkiin, kun siellä sitä silloin maksettiin.

Jos teillä on tiukkaa, niin sosiaalitoimisto kyllä auttaa. Nielette vaan ylpeytenne ja tilaatte ajan. Toki jos tulonne ylittää minimin, niin silloin sossustakaan ei mitään saa. Tervetuloa todellisuuteen, jos toinen vanhemmista on työtön ja toinen kotihoidontuella, niin tulot todellakin on minimaalliset!

Yhteistyössä