Kunpa toi Lauri Tähkän viulisti katsois joskus vaikka netistä kuinka kamalan näköistä sen lavaesiintyminen on!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hah

Vieras
Tämä on vain yksi video, mutta kaikki mitä olen ko. bändiltä nähnyt on yhtä järkkyjä :laugh:
http://www.youtube.com/watch?v=VLuBl-qd_Jw

Onko tuollainen jalkojen nostelu ja etureisijumppa todellakin näyttävää lavaesiintymistä... LOL! Eiks se pitäisi ihan joku teatterialan ammattilainen? Jonkun koulutuksen siihen saanut?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
no onpa kamalaa.. ihan samallalailla liikkuu ja tanssii kun suurin osa naisista esim baareissa.

hei, kaksi eri asiaa kuitenkin; esiintyvä artisti ja joku palstamamma baarissa :whistle:

Mitä ihmettä hänen pitäisi sitten lavalla tehdä? Seisoa paikoillaan jalat nätisti yhdessä? Tai kyykyssä niin kuin Linda?

no onpa kamalaa.. ihan samallalailla liikkuu ja tanssii kun suurin osa naisista esim baareissa.

hei, kaksi eri asiaa kuitenkin; esiintyvä artisti ja joku palstamamma baarissa :whistle:

no mutta viuluahan se on sielä soittamassa ja sen osaa. kiinnitätkö aina vain naisiin huomiota noin vai vaaditko yhtä täydellistä liikehdintää myös miehiltä lavalla?

Niin minustakin. Eriasia olla keikalla kun vaikka tanssitunnilla tai baarissa. Ihankun se ois tehny samalla liikesarjoja...

no mutta viuluahan se on sielä soittamassa ja sen osaa. kiinnitätkö aina vain naisiin huomiota noin vai vaaditko yhtä täydellistä liikehdintää myös miehiltä lavalla?

Tuo nyt vaan pistää silmiin... ihan samalla lailla kuin joku pomppiva pimu/poju esim. baarissa.

Mä luin ensin, että kunpa toi Lauri Tähkä katsois joskus... ja ihmettelin, että mitä kamalaa tossa on ja meinasin kirjoittaa, että typerämmän näköistä sen viulistin liikkuminen oli... Mutta sitähän tässä haettiinkin. Ei sillä, mun puolesta saa liikkua niin kuin tykkää. Ei vaikuta mun fiilikseen :D

Tähkän ja bändin imagoon kuuluu E-Pohjalainen "rempseys ja ylpeys" joka näkyy lavaesiintymisessä hieman liioiteltuina liikeinä. Niskojen nakkelu ja käden viuhtominen tukee tätä.

Viulu on lavalla tosi hankala. Ensinnäkin soittoasento on käsittämättömän epä ergonominen, pää vinossa, leuka alas, vasenkäsi kiertäen oikealta etuvasemmalle viulun päälle, sormet oikeisiin kohtiin rannetta taivuttaen. Oikeassa kädessä stroka jonka oikeaoppinen pitävä asento on hankala, varsinkin jos pitää samalla liikkua.

Lisäksi on lavalla varmaankin suotavaa että vapaassa koreografiassa strokalla "huidotaan" ylös ja eteen. Eikä muihin soittajiin. Työsuojelu tulee ottaa huomioon. :D

Liikkumisesta tulee hieman jäykkää koska instrumentista on pidettävä niin kiinni, että sillä voidaan jatkaa heti kun oma osuus jatkuu.

Yhteistyössä