Kunnianloukkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten menee?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten menee?

Vieras
Miten tarkkaan ottaen tuo määritellään?

Esim. 1. Jos henkilö B ajautuu riitaan naapurin kanssa, ja haukuu häntä idiootiksi/tyhmäksi/huoraksi, voiko naapuri nostaa syytteen? Koska eihän naapuri voi edes todistaa mitä tapahtui?

Esim. 2. Jos henkilö B haukkuu Internetin välityksellä (keskustelupalsta, chat) jotain satunnaista henkilöä edellä mainituilla nimillä , voiko kyseinen henkilö nostaa syytteen? Vaikka henkilö B:llä ei ole minkäänlaista tietoa siitä, kuka henkilö oikeasti on.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, en ole haastamassa ketään oikeuteen, eikä kukaan ole haastamassa minua.

Miten tarkkaan ottaen tuo määritellään?

Esim. 1. Jos henkilö B ajautuu riitaan naapurin kanssa, ja haukuu häntä idiootiksi/tyhmäksi/huoraksi, voiko naapuri nostaa syytteen? Koska eihän naapuri voi edes todistaa mitä tapahtui?

Esim. 2. Jos henkilö B haukkuu Internetin välityksellä (keskustelupalsta, chat) jotain satunnaista henkilöä edellä mainituilla nimillä , voiko kyseinen henkilö nostaa syytteen? Vaikka henkilö B:llä ei ole minkäänlaista tietoa siitä, kuka henkilö oikeasti on.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, en ole haastamassa ketään oikeuteen, eikä kukaan ole haastamassa minua.

jos ei nimeä keskustelussa palstalla tai chätissä... moni inhoa naapuriaan!

nimen jos laittaa ja jatkuvaa herjausta siitä voi nostaa! Et voi syyttää jos asia menee näin" naapuri sano sitä ja sitä" Ei nimeä naapurista! Se voi olla kuka tahansa ihan millä paikka kunnalla..moni ottaa itseensä ja kuvittelee että asia olen minä josta puhutaan vaikka tutkimuksissa selviää että ei edes tunne vaan sama kertautuu!

Yhteistyössä