Kunnianloukkaus syyte vai mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pikka"

Vieras
Mun 12 vee tytöllä ja kaverillaan on ollut riita, ihan tavallinen tuon ikäisten riita, johon äidit on nyt puuttunut. Tää sinänsä sivuseikka, mutta tämän tiimassa tuli ilmi, että yhden tytön aiti on nyt sitten soitellut muiden äideille minun tyttärestäni, ja suoraan sanottuna levittänyt omia olettamuksiaan ja silkkoja valheita tytöstäni ja meidän elämästä. Tämän kirjoitti ja myönsi suoraan tekstarissa, asiatkin (joista siis tiedän että totta ei ole puhuttu). Yhden äidin kanssa puhuin ja hänkin sanoi että kyllä, puhelun tarkoitus oli mollata tytärtäni. Sillä seurauksella, että ainakaan pari kaveria ei saa olla tyttäreni kanssa.
Mulla on niin paha mieli, Tiedän että ko henkilö on paras jättää rauhaan, en siis lähtenyt tekstari väittelyyn hänen kanssaan ollenkaan, mutta tekisi kyllä asia jotenkin viedä eteenpäin. Alaikäisestä kuitenkin levitellyt p....kaa ympäriinsä. Mitä te tekisitte? Jotenkinhan tuon aikuisen jakeluun täytyy saada, ettei noin vaan voi tehdä?

aika painavia asioita saa olla että kunnianloukkaus_syytteet mihinkään veisi. haluatko muutenkaan pistää lastasi käymään läpi tollasia asioita poliisien kanssa? vähän nyt järki käteen

Jaahas... Suomessa poliisilaitoksella ei ole resursseja tutkia kaikkia murhia, tappoja, huumerikoksia jne. kunnolla, kun pitäisi vielä lähteä ämmien välisiä kähinöitä selvittelemään.

Mitäs jos menisit selvittämään tämän asian face to face -riidanhaastajan kanssa? Tai pitäisit suusi kiinni ja luottaisit siihen, että tuollainen ihminen aina tuhoaa itse itsensä.

Miten vakavasta asiasta on kyse? Voisiko mollaamisessa olla syytäkin, mutta ongelmaa käsitellään huonommalla mahdollisella tavalla? Jutustasi ei käy ilmi, mitä on tapahtunut. Yleensä ihmiset eivät lähde levittämään juttua, ellei siihen ole oikeasti jokin perusteltu syy. Etenkin, jos ihmiset uskovat ja ovat samaa mieltä sanaa levittävän kanssa.

Jos tytärtäsi haukkuva tyyppi on muutenkin hullun maineessa, niin anna pölyn laskeutua. Et voi oikein tehdä kunnianloukkausilmoitusta ilman riittäviä todisteita. Saatat sillä myös pahentaa omaa tilannettanne ja vain vahvistaa panettelijan oikeassa olemista. K

Etkö voi olla niin, ettei asia kiusaa sinua ollenkaan- edes teeskennellä niin? Irrota vihastasi ja mene räkyttäjän yläpuolelle. Se on vaikeaa, mutta tukkii kyllä räkyttäjän turvan aika nopeasti.

Yhteistyössä