Ä
äiti
Vieras
Kyselisin, löytyykö keneltäkään kokemusta tästä. Mikä mahdollisuus on saada kunnalta kodinhoitajan kotiin? Olen raskaana, rv 30. Lapsi 1 vuotta. Mies töissä klo 7-20 välisen ajan. Työaikaa ei voi lyhentää. Ei vaikka saisi lääkärintodistuksen, että voisi ikäänkuin luvan kanssa olla kotona. Mulla supistelee paljon, selkä kipeä, kävely vaikeaa. Kaikki kotityöt tekemättä, mies yrittää niitä sitten tehdä töiden jälkeen. Juuri ja juuri pärjään lapsen kanssa kotona. Lääkärissä käyty, supistelut ei ole vielä tehneet juurikaan vaikutusta kohdunkaulaan. Sanottiin että sormelle auki, mutta ei vielä mitään vuodelepoa määrätty. Apua ei liikene lapsenhoitoon sukulaisilta tai ystäviltä, kaikki joko kaukana, töissä tai omia hommia. Että kuinkahan kunnassa suhtaudutaan tällaiseen, annetaanko kodinhoitoapua - lapsenhoitoapu ehkä se tärkein. Vai käskeevätkö viemään lapsen päiväkotiin... Varmasti näissä on paikkakuntakohtaisia eroja, mutta jos jollain kokemusta niin kuulisin niistä mielellään. Perjantaina mun pitäisi soittaa jollekkin sossutantalle asiasta...