Kuulostat itse ihan teiniltä, kun et voi sanoa suoraan kaverille, että "kumpikin maksaa oman lippunsa, eiks niin!" tai "pistetäänpä ruokalasku puoliksi!" .
Kiitos käytännön avusta, oikeesti, se on hyvä! Mutta se tässä niin uskomatonta onkin, että kaiken tuon olen tehnyt ja siksi sitä maksun välttämistä voi sanoakin jo taiteeksi. Yksi näyttö viimekerrasta (pari pvää sitten): Ollaan kaupan kassalla ja mä jo valmiiksi kireä... hän on keräillyt "kaikkea kivaa" syötävää illaksi ja minä sanon: "Ai sä aiot ostaa noita!?" Hän työntää lisäksi jotain muuta kärryihin ja tulee mun perässä ja sanoo: "Mä maksan osan... mä voin maksaa osan." Odotan että hän ottaa osan ruoista tai antaa sen kympin pari, mutta ei mtn tapahdu. Kun kysyn: "NIin mitä nyt tapahtuu tässä tän maksun kanssa?" (aika noloa kassalla!) hän sanoo joko että "mun kortti ei välttämättä toimi" tai että saat käteisenä osan..." Oon itse toimeentuleva ja todella maksan mielelläni jos tyypeillä ei oo, mutta tää on ihan omaa luokkaa! Edellisellä kerralla oltiin taas jo kaupan kassalla me kaksi, plus meidän yhteinen tosi hyvä kaveri. Kysyin että maksetaanko omat vai yksi maksaa ja loput annetaan käteisenä, niin kun ne tuotteet liukuu siinä myyjän silmien ohi niin tää vaan että hei tää mun kortti ei toimi, en tiä onko siä rahaa... eli miten ihmeessä voidaan jättää kolmasosa tuotteista kauppaan....???!!