Kun ystävät pelkäävät, että ryntäämme kylään!

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Kyse sellaisista ystävistä, joita näemme harvoin. Jossain nähdään, kerron, että ajellaan teidän ohi silloin ja silloin, olis kiva nähdä. Ihme selittelyä, ettei meille mahdu jne...

Vaikka meitä on monta, silti vain yksi enemmän kuin heitä.

.....................................................................................................................................................merkillistä.................................................................................................?
 
"vieras"
[QUOTE="a p";22800486]Kutsuja esitetty :), matkaa vaan on sen 400km välissä ja jos kerta ohi ajellaan ja muutenkin nähdään parin vuoden välein tai vuoden ni ihmettelenpä vain. Eikä me tyrkätty itseämme kylään, vaan, että nähtäis! Kai muuallakin voi tavata?[/QUOTE]

Et vissiin ehdottanu heille tuota muualla tapaamista, jos vastaus oli, ettei heille mahdu...
 
"a p"
[QUOTE="vieras";22800502]Et vissiin ehdottanu heille tuota muualla tapaamista, jos vastaus oli, ettei heille mahdu...[/QUOTE]

Taisin mennä sanattomaksi. Jotenkin niin luotaan työntävä vastaus, että antaapa olla sitten.
 
"kippis"
Kai kerrotte ajoissa "ohiajostanne"? Meillä yksi tuttu perhe joka soittaa aina, että nyt lähdettiin ajamaan teille päin. Ihan vain ilmoitusluontoinen asia heidän mielestään, eivät koskaan kysy sopiiko tulla, ja olen sen verran nössö, etten läheskään aina jaksa kieltäytyä tai keksiä selitystä miksi ei voi tulla. Mulla tollainen saa karvat pystyyn, oletetaan että toiset on aina valmiina vastaanottamaan vieraita. Varmaan on kysymys tottumuksesta, itse en kuitenkaan halua että jos on perheen yhteistä kivaa keksitty vaikka mitään erikoisohjelmaa ei olekaan, että se peruuntuu, kun pitää alkaa valmistamaan vieraille tarjottavaa yms.
 
hm
Hm. Siis ymmärrän kyllä, jos olette menossa jonnekin vaikka lomalle ja ajattelitte syödä ja majoittua jonkun suvun avusta kauas muuttaneen tiloissa. Heillä varmasti aika raskasta muutentkin. Eivät pääse isovanhemmille valmiiseen ksokaan, ei ksokaan lastenhuoltovapaata, vaan joka päivä laitettava iste sitä sapuskaa lapsille pöytään.

Jos sen sijaan olette pistäytymässä kahville, niin kummallista. Paitsi jos teillä on ilkeät tai huonosti käyttäytyvät kakarat.
 
"a p"
[QUOTE="kippis";22800531]Kai kerrotte ajoissa "ohiajostanne"? Meillä yksi tuttu perhe joka soittaa aina, että nyt lähdettiin ajamaan teille päin. Ihan vain ilmoitusluontoinen asia heidän mielestään, eivät koskaan kysy sopiiko tulla, ja olen sen verran nössö, etten läheskään aina jaksa kieltäytyä tai keksiä selitystä miksi ei voi tulla. Mulla tollainen saa karvat pystyyn, oletetaan että toiset on aina valmiina vastaanottamaan vieraita. Varmaan on kysymys tottumuksesta, itse en kuitenkaan halua että jos on perheen yhteistä kivaa keksitty vaikka mitään erikoisohjelmaa ei olekaan, että se peruuntuu, kun pitää alkaa valmistamaan vieraille tarjottavaa yms.[/QUOTE]

No, mä puhuin ohiajosta, joka tapahtui 2 kk:tta puheestä myöhemmin, että luulis 2 kk:ssa ehtivän miettiä..
 
[QUOTE="kippis";22800531]Kai kerrotte ajoissa "ohiajostanne"?[/QUOTE]

Samaa olin kysymässä.

Meille saa tulla, ja kauempana asuvia on kiva nähdä, mutta haluaisin tietää asiasta etukäteen. Etenkin jos ovat jäämässä yöksi niin haluaisin kyllä tietää vaikka viikkoa ennen, että ehdin järjestämään asiat.

Ja pari kertaa on käynyt niin, että saan puhelun tällaisesta 'ohiajosta' ja ilmoituksen että oon teillä noin 2 h päästä...siihen on kiva todeta että aijaa, siinäpä sitten olet, mä en kyllä ole kotona päinkään. Tai kuten viimeeksi: ollaan kyllä kotona mutta meillä on jo 8 henkilön poppoo kylässä.
 
"a p"
Hm. Siis ymmärrän kyllä, jos olette menossa jonnekin vaikka lomalle ja ajattelitte syödä ja majoittua jonkun suvun avusta kauas muuttaneen tiloissa. Heillä varmasti aika raskasta muutentkin. Eivät pääse isovanhemmille valmiiseen ksokaan, ei ksokaan lastenhuoltovapaata, vaan joka päivä laitettava iste sitä sapuskaa lapsille pöytään.

Jos sen sijaan olette pistäytymässä kahville, niin kummallista. Paitsi jos teillä on ilkeät tai huonosti käyttäytyvät kakarat.
Ei ole ilkeitä kakaroita, vaan mukavia lapsia, heidän lapsilleen sopivia kavereita. Ehkäpä tuo tarjoilupuoli oli se juttu, mut me voitais sekin hoitaa itse huoltsikalle ennen ja jälkeen, että en tajua. Jäipä sanomatta vaan eri vaihtoehdot. Mitä hoitoon tulee, kun asuimme lähempänä, hoidin kyllä heidän pienokaistaan joskus..ei meilläkään valmiita pöytiä ole tarjolla koskaan, aika itsenäistä tää touhu on kait meillä kaikilla nykyisin.
Raskasta aikaa juu varmasti ollut, kuten aina :(
 
"a p"
[QUOTE="vieras";22800585]Enpä olisi tällaisiin ystäviin enää yhteydessä. Minulle tulisi aika selväksi, ettei minua kaivata..[/QUOTE]

Juu, kyllä on harventunu ikäväkseni yhteydenpidot.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";22800598]Juu, kyllä on harventunu ikäväkseni yhteydenpidot.[/QUOTE]

Tuli vielä mieleen, että jos heille on sattunut jotain ikävää, on aviokriisi menossa tms.? Tai masennus iskenyt ja ei jaksa edes ajatella vieraita. Tai jotain muuta ikävää meneillään perheessä. Muuten kyllä jättäisin rauhaan ja odottaisin heiltä yhteydenottoa oma-aloitteisesti.
 
meillä
on yhdet kaukana asuvat tuttavat, joita nähdään muutaman kerran vuodessa. He ilmoittavat tulostaan muutamaan tuntia aiemmin ja heille käy vain se tietty kellonaika, oli meillä mitä tahansa. Se on musta tosi rasittavaa! Sitten kun harvoin käyvät ja jos tapaaminen ei meille sovi, niin heti vedetään herne nenään.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;22800621:
on yhdet kaukana asuvat tuttavat, joita nähdään muutaman kerran vuodessa. He ilmoittavat tulostaan muutamaan tuntia aiemmin ja heille käy vain se tietty kellonaika, oli meillä mitä tahansa. Se on musta tosi rasittavaa! Sitten kun harvoin käyvät ja jos tapaaminen ei meille sovi, niin heti vedetään herne nenään.
Mä en tunnista meitä tuosta. Emme siis ole heillä käyneet sen jälkeen, kun muuttivat kaemmaksi. Olimme ns. lähituttuja, apu kun tarvittiin jne. se tuli aika selväksi.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";22800624]Haluaa nähdä muualla, mutta ei heidän kodissaan, se tuli selväksi. Mutta ehkäpä on näin, että aikansa kutakin.[/QUOTE]

No sitten siellä on vain jokin tilanne meneillään ja siksi ei voi kotiin ottaa.. Ei jaksa siivota, leipoa yms.
 

Yhteistyössä