Kun voimat loppuu, ja vaan ei jaksa, vaikka kuinka yrittää ja kaikki on hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minttunen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minttunen"

Vieras
En tiedä tunnistaako kukaan muu tätä tunnetta. Mulla on oikeasti asiat todella hyvin, ihana puoliso, lapset, koti, työ. Omaa aikaa ja perhe aikaa. Suhteellisen haastava työ - ainakin toisinaan hyvin mielekäskin. Tämä hetki on valoisa.

SILTI en jaksa. Olen lopen väsynyt, tunne on niin vahva että valtaa kehon. Olen kokeillut kaiken näköistä. Liikun, elintavat on jotakuinkiin hyvät, ei ylipainoa, ei sairauksia (ainakaan tiettävästi). Silti en jaksaisi aamulla nousta, toiset päivät on kuin tervassa tarpomista. Voimattomuus on jotain niin voimakasta.

Joku voi sanoa, olen masentunut. Ehkä. En nyt kai kuitenkaan ihan niitä tunnusmerkkejä täytä. Ei minulta elämän iloa ole viety. Minulta on viety elämän voimat. Enkä todellakaan tiedä mistä ne saada takaisin.

Mulla vähän sama juttu. Tosin en nyt koe että mulla on ihan kaikki hyvin. Mutta noin niinku perus ok. On katto pään päällä, mies ja pari lasta sekä satunnaisesti töitäkin. Samanlaista voimattomuutta on.

Käy lääkärissä laajassa terveystarkastuksessa ja verikokeissa (esim. kilpirauhasarvot on syytä tutkia), eikä käynti psykologillakaan huonoa tekisi - kyse voi sitten kuitenkin olla masennuksesta. Jotkut ihmiset eivät vain kerta kaikkiaan osaa käsitellä tai edes tunnistaa tunne-elämän solmuja, vaan ne oireilevat fyysisinä vaivoina.

Voimia! Kyllä kaikki järjestyy.

mulla ei ainakaan oo väsymystä. en ole väsynyt sillä tavalla että haukottelisin tai että tarvis nukkua. se jotenkin jännä tunne, ihan ku jalat ja kädet olis vähintään lyijystä tehdyt. ajatteleminenkin on raskasta.