kun verensokeri laskee ja tekee mieli makeeta,niin miten..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bmi liian korkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bmi liian korkee

Vieras
ihmeessä voi olla vetämättä pizzaa tai muuta rasvasta?
oon laihtarilla ja sortunu monta kertaa..nyyh. 5 kiloo pitäis viä pudottaa,mutta jos kokoajan sortuu ni ei tuu mitään. pitäis keksiä jotain nopeeta mutta kevyttä syötävää. maitotuotteita en syö.

Pitää pitää se verensokeri tasaisena ettei tule noita notkahduksia :saint: syö pieniä "aterioita" ja usein.

Kulho hedelmäsalaattia jääkaappiin ja sieltä sitten kipollinen jos tekee jotain mieli.

mulla on omenaa ja viinirypäleitä mutta ei niitä aina halua syödä. porkkanat on ehkä joskus ihan ok.

ja aina tulee hetki kun tekee jotain mieli vaikka kuinka usein söis..

Pidä verensokeri tasaisena. ...mutta jos jollain kituutusdietillä tota yrität, niin aika turha toivo on, että tasaisena pysyis.

Paras on löytää keino, jolla laihtuu, mutta verensokeri pysyy tasaisena. Rasvaisempaa ruokaa, enemmän proteiinia (kuin nyt syöt) ja riittävästi hyviä hiilareita (tyhjät pois), niin homman pitäs alkaa korjaantua. :)

mä kyllä syön vähän pitkin päivää ja koitan pitää verensokerin kurissa,mutta niinkun jo sanoin niin joskus tulee noita mielitekoja siitäkin huolimatta,ei voi puuttua pikkuseikkoihin. mulla ei kova itsekuri näköjään olekaan. hedelmät ja kasvikset ei oo hirveen täyttäviä,muuten ihan hyviä. leipä taas on hieman pannassa,syön ne sallimani palat jo päivällisellä ja lounaalla,pitäiskö ne syödä vasta iltasella..hmm..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
banaani on aikas kaloripitoinen,ei kuulemma laihduttajan ruokaa.

joo mut jos vaikka vertaa makkaraan niin siinä on hyvää energiaa...

Olen eri mieltä. :D Banaani sisältää jumalattomasti sokeria, makkara rasvaa ja protskua, joka auttaa pitämään verensokerin tasaisempana ja nälän poissa. ...joten jos ajattelee pidemmälle, banskun jälkeen tulee nopeammin uudestaan nälkä ja uusi verensokerin lasku kuin makkaran syömisen jälkeen. :)

Hedelmiä tyhjään mahaan niin on takuuvarmasti nälkä ja makeanhimo parin tunnin päästä.

Banaanissa on tuplakalorimäärä esim. omenaan verrattuna. Mutta.... Syöt yhden banaanin, niin se vastaa kalorimäärältään lasillista kevytmaitoa, että kyllä se silti on ihan hyvää ruokaa laihduttajalle. Jos oikein heikottaa, niin koska se on hiilihydraattia suurimmilta osin, niin se nostaa nopeaan verensokeria. Kuivatut hedelmät on sellaisia, mitä ei kannata syödä. Kun se vesi on lähtenyt pois, niin ne vastaa kalorimäärältään noita perunalastuja, pizzaa, suklaata.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

joo mut jos vaikka vertaa makkaraan niin siinä on hyvää energiaa...

Olen eri mieltä. :D Banaani sisältää jumalattomasti sokeria, makkara rasvaa ja protskua, joka auttaa pitämään verensokerin tasaisempana ja nälän poissa. ...joten jos ajattelee pidemmälle, banskun jälkeen tulee nopeammin uudestaan nälkä ja uusi verensokerin lasku kuin makkaran syömisen jälkeen. :)

Hedelmiä tyhjään mahaan niin on takuuvarmasti nälkä ja makeanhimo parin tunnin päästä.

okei, siis laihduttaja huomio!
banaanit pois ja hk:n siniset kehiin!
mut banaani ei kerry elimistöön rasvaksi niin kuin makkara.

Minä syön yleensä aina omenan, ja ainakaan tähän asti en ole ollut yhtään liika lihava.
Ainakin käsittääkseni omenat pitäisi olla terveellisiä... fiksua on kai olla pitämättä talossa pitsoja ja muita?

Meillä ei ainakaan tuommosia herkkuloita ole kun erikoisina herkkupäivinä ja muuten syödään ihan normaalia ruokaa ja normaaleja välipaloja (hedelmiä, jugurtti, leipää...)

Ylipäätään samaa kun mitä lapset tuppaa syömään välipalaksi on kai hyvä?

mä syön päivässä näin: aamulla hedelmiä,puuroo ja joskus pari hapankorppua
välipalaks hedelmiä,päivällinen tomaattikeittoo ja hapankorppua ja hedelmiä
välipalaa en syö,lounaalla kanaa ja kasviksia ja hapankorppua
välipalaks hedelmiä illalla sit tekee mieli kaikkea mahdollista,äsken söin puuroo johon laitoin omenasosetta,nyt ei oo nälkä mut silti tunne et vois jauhaa jotain. tikkareita oon hommannu pahimpaan makeenhimoon. leivänpäällä en syö kun kalkkunaleikettä ja polarin 5% juustoo. puuroon laitan nokareen voita. rasvaa saan n.30g päivässä ja hiilihydraatit koitan pitää minimissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Minä syön yleensä aina omenan, ja ainakaan tähän asti en ole ollut yhtään liika lihava.
Ainakin käsittääkseni omenat pitäisi olla terveellisiä... fiksua on kai olla pitämättä talossa pitsoja ja muita?

Meillä ei ainakaan tuommosia herkkuloita ole kun erikoisina herkkupäivinä ja muuten syödään ihan normaalia ruokaa ja normaaleja välipaloja (hedelmiä, jugurtti, leipää...)

Ylipäätään samaa kun mitä lapset tuppaa syömään välipalaksi on kai hyvä?

täälä ei oo pizzaa eikä herkkuja,mutta tuossa lähellä on kyllä pzzeria ja grilli..

Mikä on bmi?

Hedelmä on aika hyvä. Yksi tai kaksi siis, muuten voi niilläkin verensokeri nousta. Ja mieluummin vaikka 1 keksi kahvin/teen kanssa kuin pizzaa tai muuta rasvasta.

Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Ananas on kans ihan hyvä, syöt purkillisen niin ei tee makeeta mieli ja maha on täynnä. Ja vielä nestettä poistava vaikutus....
*avaa ananaspurkkia*

Ei muuten toimi...jos mulla tekee mieli jotain esim. irtokarkkeja, niin vaikka vedän kaikkea terveellistä ähkyyn asti, niin edelleen se mieliteko pysyy. Kun on korvien välissä se himo ja vika, niin ei paljon tasaset verensokerit auta...
:p :whistle:

Muoks niin, ap puhui nimenomaan kun verensokeri laskee ja tekee makeeta mieli... :ashamed:

Yhteistyössä