Kun vauva laskeutuu uomiinsa..

Juu, eli tunteeko sen tai näkeekö sen? Kui se tapahtuu? Siis voiko esim. vaa yksi päivä valahtaa tonne alas?
Ja ensikertalaisillahan tämä tapahtuu aikasemmin, ja uudelleen synnyttäjillä jopa vasta synnytys tilanteessa.

Kiinnostaa nyt vaan, että millä viikoilla teillä laskeutunut ja monesko lapsi kyseessä?
Itse odotan jo kolmatta, mutta en kyllä muista tarkalleen,millo mulla aikasemmin on vauva laskeutunut jahuomasinko sen sit heti. Pallon haarjoen välissä muistan lopussa..mut en sitä, että millä viikoilla alko.

Vauvalla on nyt tila tosi ahtaassa ja paineentunne sekä liitoskivut pahentuneet iha tän viikon aikana, mutta maanantaina pää oli vielä sen verran ylhäällä, että ultrattua sai hyvin ja pää ei siis tuntemuksia aiheuttanut sillon ainakaan. Kaipa mä oon vaan malttamaton.. Kovasti vauvaa odottelen, mutta vielä pitäs tovi malttaa =) .

Kiitos kommenteista, jos joku vaivautuu =) . Ja ihanaa joulua kaikille :xmas: :xmas: :xmas:

:heart: nelli&pulla 33+2
 
Moi,
Itsellä kolmas raskaus menossa ja vauva laskeutu tosi aikaisin lähtöuomiin. Itse en sitä tuntenut, mutta lääkäri näin kertoi.
Samaten kohdunsuu on ollut auki,lyhyt ja pehmeä jo viitisen viikkoa.
Kovasti vakuuteltiin, että syntyy hyvissä ajoin ennen laskettua tai viim laskettuna aikana.
Niinpä niin, viikot 41+1 menossa :LOL:
Aiemmissa raskauksissa ei ollut liitoskipuja yms, mutta tämän kanssa nämäkin tulleet tutuiksi :)
Samaten kun virtsarakon painontunne yms
Tsemppiä odotukseen ja hyvät Joulut :xmas:
 
esikoinen kiinnittyi viikko ennen laskettua aikaa ja en sitä huomannut sen kummemmin.

tää toinen on lipunut lantioon jo muutama viikko sitten eli asettunut lähtökuoppiin.ei ole ihan alhaalla mutta ei myöskään keiku tuossa ylhäällä.tunsin sen siitä kun pissattaa koko ajan ja ajoittain hirvee painontunne koko lantiossa.mulla menossa nyt rv 37+4
 
Mulla on ihan viime viikkojen aikana laskeutunut ja viimisen parin päivän sisällä ihan kiinnittynyt. Liitoskivut on olleen aika kovat ja hiukan supistellutkin. Lantion luut, häpyluu ja häpyliitos on edestä vauvan pään kohtaa tosi arat ja tuntuu venyttyneeltä, mahan alla lantiossa häpyluun kohdalla on oikeen kohouma, että näkyy et pää on siellä, ja kaikki housut tuntuu mahan alta kireeltä vaikka ois kuinka raskaushousut. Ja just toi et pissattaa ja painontunnetta lantiossa.

Viime raskaudessa en huomannut laskeutumista mitenkään, se tapahtui jotenkin pikkuhiljaa ja kunnon kiinnittyminen vasta synnytystä edeltävänä päivänä, kun avautumisvaihe kesti kauan ja olin sairaalassa

Mulla nyt rv 38+2
 
Mulla vauva laskeutui jo hyvissä ajoin ja pää oli lähtökuopissa monta viikkoa. Terkka ei saanut edes tunnusteltua päätä kun oli niin pikkulantiossa jo kiinni. Joka kerta sanottiin,että kyllä varmaan pian syntyy...niin ja mulla oli aika kivuliaita liitoskipuja ja painontunnetta ym kaikkea ei niin mukavaa ties kuinka kauan. Mutta poika syntyi vasta 41+4 :whistle:

Nyt elelemme ihanaa vauva-arkea :heart: Niin ja mulla myös tämä oli 3.raskaus
 
Kiitti kommenteista. Saapi nähdä, millo tää laskeutuu. Paineen tunnetta on ja liitoskivut ihan omaa luokkaansa. Päivä päivältä olo vaikeempi, poju kasvaa hirmustaa vauhtia, tunnen sen. Viikon päästä neuvola ja vajaan 3vkon päästä äitipoli aika..siellä viim. taas täysin varmaa tietoa asiasta. =)
 
Laskeutuminen kun tapahtui, supisteli ihan kauheasti ja viilsi nivusista. Seuraavana päivänä oli neuvola, jossa tuo sitten ihan todettiinkin että lähtökuopissa on. Nyt on painetta lantion kohdilla ja vessahätä ihan koko ajan. Ei oikein oo kiva kävellä enää...

Mullekin sanottiin, että lähtö tulee pian, mutta toivottavasti nyt sais aaton vielä viettää kotosalla.
 

Yhteistyössä