kun vauva kohta syntyy niin voinko...

Kai voi kohteliaasti pyytää, jos ootte hyvissä väleissä.

Mutta ulkona onneksi savu hajoaa nopeammin, eikä se haittaa niin kovasti, kuin että ihan vieressä polttas (vrt. äiteihin, jotka lykkii vaunuja rööki huulessa). Bussipysäkillä tms. voi altistua savulle.

ENKÄ muuten ite polta ;)

vinkki

Mun kaveri sopi alakerran tupakoivan naapurin kanssa, että laittaa aina sellaisen kevyen lelun roikkumaan parvekkeen kaiteen yli, kun vauva nukkuu parvekkeella. Siitä naapuri tiesi, milloin ei olisi toivottavaa tupakoida, ja se meni ihan mieluusti pihalle tupakille.

Heillä toimi tosi hyvin, koska sopuisasti odottava äiti lähti neuvottelemaan asiasta.

Ei sitä oikein voi vaatia.. Mekin asutaan rivarissa niin aina karsee tupakankäry leijailee sisälle ja vauva nukkuu tuossa pihalla, välillä sit yritetään laittaa takapihalle, mutta nyt kun lumet on sulanut niin ei tiedä millä puolella ne käryyttelee..

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Ei kannata vaatia. Tulee vaan naapurille uhma. Lähde vaunukenkille aina päiväuniaikaan jonnekin puistoon tai muuten kauemmas naapuristasi ja autojen saasteista.
No ei kai nyt aikuisille ihmisille mitään "uhmaa" tule jos hyvässä hengessä neuvotellaan? Että vedän nyt kaksin käsin ja kolme putkeen, kyttään, koska vauva menee partsille?

Kurja sekin on, jos ei tuore äiti saa yhtään ite hengähtää päikkäreitten aikaan, vaan aina pitää rampata pitkin puistoja, kolmekin tuntia kerrallaan. Ja hyvässä lykyssä vauva oppii nukkumaan vain ja ainoastaan liikkuvissa vaunuissa, eikä nukahda paikallaan ollessa, jos sille tielle lähdetään.

Meillä kävi noin.. halusin raskauskiloja veks ja kävelin vauvan kanssa. Kolmen kk:n iässä vauva heräsi aina, kun vaunut pysähtyi...

Alkuperäinen kirjoittaja Mirkku:
Samaa mietin noiden naapurien koirien osalta,haukkuu yötä päivää häkissä,ja haluaisin nukuttaa tulevaa vauvaa pihalla...
Meen ainakin nukku hyvin ulkona kun oma koira haukku tontilla. Nyt haukkuu naapurin koirat ja ei häiritse meen vaavin unia yhtään. Opeta heti pienestä pitäen nukkumaan metakassa.

Mari -76
Kyllä siitä keskustella kannattaa. Eihän se vauva siellä alvariinsa nuku, että jos sinä olet valmis sopimaan että vaikka iltapäivisin klo 13-16 hän ei tupakoi parvekkeella ja muuten saa tupakoida niin kuulostaa aika kivalta.

Mutta hei, nyt ystävällisesti keskustelet asiasta. Silleen että "mikä olis sulle paras aika, sopisko iltapäivä vai aamupäivä".

juuh
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Mun kaveri sopi alakerran tupakoivan naapurin kanssa, että laittaa aina sellaisen kevyen lelun roikkumaan parvekkeen kaiteen yli, kun vauva nukkuu parvekkeella. Siitä naapuri tiesi, milloin ei olisi toivottavaa tupakoida, ja se meni ihan mieluusti pihalle tupakille.

Heillä toimi tosi hyvin, koska sopuisasti odottava äiti lähti neuvottelemaan asiasta.
Tää kuulostaa tosi fiksulta! Sillon ei alakerran naapurinkaan tarvii turhaan mennä pihalle, kun eihän se vauva siellä partsilla koko ajan oo eikä aina justiin niinä tiettyinä aikoinakaan.

niina
silloin kun itse polttelin, mulle tuli aina kiusaantunut olo vedellä röökiä jos näin esim naapurin petivaatteet tuulettumassa tai muuten vaan heidät nauttimassa kesästä parvekkeellaan. Jos vauva olisi siellä nukkunut en olisi kyennyt polttamaan. Kyseessä siis aivan vierekkäin olevat partsit. Onneksi pääsin lopulta eroon niistä kärykääryleistä :)

juu tääkin on rivari ja naapuri on tos oikeella puolella ja mein tuuletusikkuna aivan hetitos sillain et kaikki savu aian oikein imeytyy tänne sisälle...tänään siivoilin ja siel kun hän käärryytteli niin tohon partsille oikein savu pilviä tussahteli...heidän koira ei niinkään häiritse mut savu on kurjaa...täytyy ottaa puheeksi ja toivoa että hyvin käy...

vieras
Mun mielestä kannattaa ottaa puheeksi... itselleni ainakin sopisi tuollainen joku aikaväli tms. milloin en polttaisi parvekkeella jos naapurin vauva nukkuu partsilla. Jos naapuri on reilu niin varmasti pystyy neuvottelemaan.

Yhteistyössä