Alkuperäinen kirjoittaja Idotea:
Siis mitä hän kyselee? "Mikä on Filippiinien pääkaupunki?" vai "Tykkäätkö enemmän kokiksesta vai pepsistä?" vai "Onko pettäminen mielestäsi ok?" En nyt oikein tajunnut. Ensimmäisessä tapauksessa on aika vaikea ymmärtää jos hän suuttuu vastauksesta, viimeisessä ei niin vaikea...
Mitä jos yrittäisit vaikka puhua asiasta hänen kanssaan? Mihin hän pyrkii?
Esimerkki: mies näyttää lappua jolle on kirjoitettu jotain käsin, mutta ei minun käsialallani. Kysyy: haluatko säilyttää tämän? Vastaan: ei ole minun kirjoittamani (=en tarvitse sitä). Mies suuttuu: eikö voi vastata suoraan juu tai ei?!?! Miten minä voin muka määrätä mikä toisen kirjoittama lappu on tärkeä ja mikä ei?
Toinen esimerkki: Otetaanko pullaa a vai b? Vastaus: kumpikin käy (koska todellakin ei minulle ole mitään väliä enkä pahemmin edes välitä pullasta, kysyjä saa päättää koska itse otti asian puheeksi ja haluaa sitä pullaa). Mies suuttuu koska en sanonut suoraan a tai b (kamala tuska kun joutuu itse päättämään?).
Kolmas esimerkki: mies ei ollut tehnyt asiaa jonka lupasi tehdä koska oli kiireinen, en ollut asiasta vihainen lainkaan koska kyseessä ei ollut niin tärkeä asia. Hän otti itse asian puheeksi illalla ja pyyteli anteeksi. Vastasin hyvin nätisti että ei se haittaa mitään, mutta voisi olla fiksua olla lupailematta asioita joista tietää etukäteen ettei niitä ehdi tehdä. No suuttui tietysti vaikka itse oli ottanut asian puheeksi, itse olin melkein unohtanut jo koko jutun. Olisi varmaan pitänyt vaan hyssytellä ja antaa se käsitys ettei lupauksia tarvi pitää.
Tämmöisiä ihme juttuja tulee vastaan vähän väliä. Menee kyllä nopeasti ohi ja tietää itsekin olevansa hieman kohtuuton, pyytää yleensä aina anteeksi jälkeenpäin, mutta kieltämättä rasittaahan se suhdetta tuollainen tyhjästä räjähtely.