Kun vaan ei laihdu :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijaksaenää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko toi Kiloklubi tuttu? Mulla oikeni siellä syöminen ja laihtuminen lähti käyntiin. Luulin syöväni oikein ja paljon kasviksia, mutta totuus oli sitten karumpi, kun lykkäsin tiedot ohjelmaan. Laita sinne muutama esimerkkipäivä varsinkin jos ne sulla vaihtelee paljon. Sitten näet mistä kiikastaa. Täältä on vaikea antaa täsmävastauksia yhden päivän perusteella.

Mun mielestä toi liikuntamäärä riittää. Mulla on perussairaus jonka takia mun liikkuminen on rasitustasolta about tuota kuin sun. Mä myös zumbaan kotona ja joogaan. Suht kevyttä siis ja olen oikeasti melko kiinteässä kunnossa =)

[QUOTE="vieras";22597921]Sanoisitko, että tämä on aika tyypillinen päivä sinulle? Huomaan tässä ainakin kaksi korjattavaa asiaa noin ravintoarvoja ajatellen. Ensinnäkin tarvitset paljon enemmän kuitua. Kuitu on todella tärkeää elimistön toiminnalle. Ilman kuitua p... jää sisääsi ja voi jopa "koteloitua" (ihan kirjaimellisesti). Etenkin jos syö paljon maitotuotteita (jotka voivat aiheuttaa ummetusta). Täysjyvävilja (puurot ovat oikein hyvä vaihtoehto) ja pavut ovat hyviä kuidunlähteitä. Sinun pitäisi varmaan kolmin- tai nelinkertaistaa kuidun määrä (en nyt osaa suoralta kädeltä sanoa paljonko tuossa ruisleivässä on tarkalleen kuitua, mutta huomaan, että kokonaismäärä on aivan liian alhainen). Toinen asia on, että tarvitset paljon enemmän kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Tuplaa kasvisten määrä ja lisää hieman marjoja ja hedelmiä ruokavalioosi.

Voi myös olla, että et syö tarpeeksi. Se on laihduttajien tavallisin virhe. Sinun ei ehkä kannattaisi tuijottaa kaloreita niin paljon vaan kiinnittää huomiota siihen, että syöt tarpeeksi ja että ruoka on ravintoarvoiltaan laadukasta ja tasapainoista. Muista kuitenkin myös joskus herkutella, mutta kohtuudella. Liikuntaa ilmeisesti harrastatkin jo, joten se on hyvä.[/QUOTE]

Jep, jep taas niin vanhaa tietoa, että eikö sua hävetä? Vai kuituja lisää? Heh, katso ympärillesi,mitä näet: läskin suomen kansan, leivällä lihotettu. Luepas uudelleen vähän kuiduista ja mieti sen jälkeen kaksi kertaa suositteletko laihduttajalle niitä. Ja avaa silmäsi muutenkin vai onko kiva elää pimiössä.

[QUOTE="aloittaja";22597993]Ei sellaista olekaan kun geneettisesti lihava :-) Kyllä mä tiedän mistä mun läskit on tulleet.
Mun mielestä sen vanukkaan mainitseminen oli vaan ihan turhaa ;-)

Puolustusreaktio ehkä, enemmänkin ehkä tarkennusta kuin puolustautumista...
Et katsonut mm. jugurtin kaloreita vaan tuomitsit heti, että siinä on paljon sokeria.[/QUOTE]

En kylläkään sanonut yhtään mitään sokereista tai tuosta vanukkaasta. Jos luit kommenttini kunnolla, pitäisi sen olla itsestäänselvää. Päinvastoin sanoin, että pitää myös herkutella, mutta kohtuudella. Puhuin vain lähinnä kuiduista ja kasviksista, marjoista ja hedelmistä. Ja siitä, että syöt liian vähän.

[QUOTE="aloittaja";22597993]Ei sellaista olekaan kun geneettisesti lihava :-) Kyllä mä tiedän mistä mun läskit on tulleet.
Mun mielestä sen vanukkaan mainitseminen oli vaan ihan turhaa ;-)

Puolustusreaktio ehkä, enemmänkin ehkä tarkennusta kuin puolustautumista...
Et katsonut mm. jugurtin kaloreita vaan tuomitsit heti, että siinä on paljon sokeria.[/QUOTE]

MINÄ kirjoitin tuosta vanukkaasta, että se on varmaankin kerta viikkoon oleva herkku ja on siksi ok. Ja sä alat vauhkoo siitä, että se kerta viikkoon oleva herkku! Niiiiin? Enkö mä juuri niin kirjottanut???

Laitan nyt tiedot tuonne kiloklubiin ja katson mitä se sanoo.
Se on kuitenkin ihan fakta, että joka päivä ei pysty syömään ns. täydellistä laihduttajan ruokaa. Silloin olen vaan yrittänyt pitää huolta siitä, että kalorit ei ylity ja jossain määrin lisäämään niitä kasviksia (kuten oli tuo esim.päivä).

Olen jonkinverran näitä laihdutusohjelmia katsellut ja huomannut, että jokainen antaa ihan eri arvot (kalorit) mitä voi päivässä syödä.
Ja sitten on tuo ikuisuusongelma tuon aktiivisuustason suhteen.

Ravitsemusterapeutti sanoi mulle viimeviikolla, että syö vähemmän mitä kulutat. Näin laihtuu. Niin no... näinhän sen luulis olevan, mutta mutta... Mikä sitten lie oikea totuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Hereillä;22598002:
Jep, jep taas niin vanhaa tietoa, että eikö sua hävetä? Vai kuituja lisää? Heh, katso ympärillesi,mitä näet: läskin suomen kansan, leivällä lihotettu. Luepas uudelleen vähän kuiduista ja mieti sen jälkeen kaksi kertaa suositteletko laihduttajalle niitä. Ja avaa silmäsi muutenkin vai onko kiva elää pimiössä.

Mistä sinä oikein tietosi saat? Tiedätkö edes mistä kuitua saa? Katson ympärilleni ja näen kansan, joka syö liikaa valkoista leipää, liikaa huonoja rasvoja ja liian vähän kasviksia. Suurin osa suomalaisista ei saa läheskään tarpeeksi kuitua. Kuitu ja lihottava ravintoarvoiltaan surkea valkoinen leipä ovat kaksi hyvin eri asiaa.

Toi Kiloklubi on tosi tyhmä kun sieltä ei löydy lähellekään kaikkia ruokia :O

Monista pitää laittaa vastaava ja se ei ole sama esim. just sokerin tai rasvan suhteen.

Toi ei oo mun juttu :-(

Monessa maassa syödään sitä kamalaa valkoosta leipää, mutta miksi sitten siellä kuitenkin normaalipainoosia ihmisiä...Ehkä on kuitenkin kyse siitä, että päivän aikana kalorimäärä nousee korkiaksi ja sen takia lihoaa. Toki pitää kiinnittää huomiota siihen mitä syö, mutta kyllä sitä voi syödä vaikka vähän karkkia tai pullaa kunhan ei syö liikaa kulutukseen nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja Hereillä;22598002:

niinpä.
mua suorastaan vittu oikeen vituttaa nää kaikki helvetin terveysihmiset jotka kertoo sitä totuuttaan.
ensinnäkin aapeelle onnea laihikseen,ota se pitkän ajan projektina! itte olen laihduttanut 11kg nyt vuoden aikana ja todellakin se on hitaasti, mutta pääasia että olen laihtunut...
leipää syön kyllä mutta voin sanoa että jos syön illalla kolme leipää,se turvottaa sen verta, että aamulla painan kilon enempi.jos syön pekonimukakkaan, en turpoa.
kuitua tarvitsee vain jos syö perunaa, pastaa ym. paskaa joka sisältää tärkkelystä.mi

Alkuperäinen kirjoittaja minäää;22598223:
niinpä.
mua suorastaan vittu oikeen vituttaa nää kaikki helvetin terveysihmiset jotka kertoo sitä totuuttaan.
ensinnäkin aapeelle onnea laihikseen,ota se pitkän ajan projektina! itte olen laihduttanut 11kg nyt vuoden aikana ja todellakin se on hitaasti, mutta pääasia että olen laihtunut...
leipää syön kyllä mutta voin sanoa että jos syön illalla kolme leipää,se turvottaa sen verta, että aamulla painan kilon enempi.jos syön pekonimukakkaan, en turpoa.
kuitua tarvitsee vain jos syö perunaa, pastaa ym. paskaa joka sisältää tärkkelystä.mi

On fyysinen mahdottomuus lihoa kolmesta leipäpalasta kiloa. Sen kun uskot karppauslahkoosi ja syöt rasvaa. Toivottavasti ohitusleikkaus ja paksusuolen koteloituneen p....n poisto menevät mukavasti.

Yhteistyössä