Kun vaan ei laihdu :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijaksaenää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eijaksaenää

Vieras
Osaaako kukaan viisaampi auttaa?

Olen nyt käyttänyt kalorilaskuria 3 viikkoa. Vajeena -500 kaloria, joka on tämän 3 viikon aikana pysynyt lukuunottamatta 4 päivää (yli menneet kalorit maks. 100).

Ensin paino tippui 91,4 -> 2,2 kg, MUTTA sitten se nousi takaisin eikä enää laske. Liikun 4-5 päivänä viikossa noin tunnin (reipas kävely vaunujen kanssa) ja kaikki syömiset olen kirjannut täysin totuudenmukaisesti ylös (tosin vanha vaaka ei oikein näytä alle 10-20g painoja oikein joten olen laittanut yläkanttiin).
Mulla ei ole mitään syytä huijata itseäni, koska mun todellakin pitäis laihtua. Lähdin ihan täysillä mukaan ja laitoin kaiken peliin... Alkuun olin innoissani, mutta sitten paino vaan nousi ja nousi joka aamu.

Käytän Sepram -lääkettä (20mg) puoli tabua päivässä paniikkihäiriöön. Tämäkö se nyt sitten on se ongelma?? Kun nuo lääkkeethän lihottaa, mutta tuo määrä?!?!?!?!?! Muuta syytä en vaan keksi.

Auttakaa ihmeessä jos joku osaa jotain sanoa?! Kiitos.

Ihan normaalia ruokaa syön. Lounaan korvaan Nutrilet -tyylisellä juomalla ja toinen ruoka on ihan normaalia ruokaa, kevyemmästä päästä.
Leipää (ruis) syön vaan illalla, muuten yritän välttää mm. pastaa, leipää ym.

Kuten sanoin niin mulla ei ole mitään syytä huijata itseäni tai muita. Kyllä mä tiedän, että jos kirjaan kalorilaskuriin -600 vajeen per päivä ja syön levyn suklaata kirjaamatta sitä niin en laihdu ;-)

hehe,juu niinhän se on että itsensä huijaaminen ei ainakaan kannata.. muttamutta,siis käveletkö reippaasti,vai hitaasti vai mitä? vaikka kävisit siis tunnin lenkin 4-5 kertaa viikossa,niin jos sä kävelet sen hitaasti löntystäen niin se ei polta kaloreita samallalailla kun jos kävisit esim. juoksulenkillä,tai kävelisit reippaasti :)

Jos olet yhtäkkiä lisännyt tuota liikuntaa niin samalla kun läski lähtee, lihaksia tulee tilalle ja lihas painaa enemmän. Jos sulla lähtee kooltaan saman suuruinen palanen läskiä ja tulee lihasta niin sun painosi nousee.

Ota avuksi mittanauha ja lopeta sen vaa'an tuijottaminen. Ja se sun pitää ymmärtää (ja ennen kaikkea hyväksyä), että läski tulee vain siitä, mitä suuhun laittaa. Pyhä henki ei sitä suhun muuten vain iske. Jos paino ei muutaman kuukaudenkaan päästä laske, sä et kuluta enempää kuin ahdat itseesi. Ja tämä on fakta.

jugurtti 200g 80 kcal
rypsiöljy 5 g 45 kcal
keittokinkku 70g 84 kcal

Nutrilett 330g 208 kcal

banaani 120g 101 kcal

Asian noodle soup 350g 224 kcal
herneet pakaste 100g 53 kcal
broil filesuikale 100g 110 kcal

Oivariini kevyt 20g 80 kcal
ruispalat 54g 116 kcal
juusto 30g 99 kcal (valmiita siivuja)
kinuskivanukas 120g 132 kcal

1332 kcal noi ruuat
voin syödä 1837 (sis. LIIKUNTA 300 kcal)

Ja tämä siis eilinen. Joskus kalorit menee aika lähelle sitä -500 vajetta, joka päivä ei tule näin isoa vajetta!!!!

Syötkö tarpeeksi? Jos syöt liian vähän, menee elimistö ikäänkuin säästöliekille ja aineenvaihdunta hidastuu. Terveellistä ruokaa, kasviksia ja hedelmiä, saa loppujen lopuksi "puputtaa" aika paljon ilman liikakaloreita/päivä. Balanssi riittävän ravinnon, liikunnan ja laihtumisen välille on joskus vaikea löytää.
Ainakin eräs ystäväni aikoinaan laihdutti painonvartijoiden pistesysteemillä ja alkuun valitteli, että ei meinannut jaksaa syödä niin paljon kuin päivässä sai!!(ja puhumme siis edelleen kasviksista, hedelmistä ym terveellisestä, ei mistä kaloripommeista)
Tsemppiä!

Liikunta on reipasta kävelya vaunuja työntäen. Liikunnasta tulee 300kcal, jos löntystäisin hiljaa niin sais aika pitkään kävellä.

Ja vettä juon noin 1-1,5l/vrk. Enempää en pysty.

Mulla ei ole mitään syytä huijata yhtään mitään, koska se ei auta. Ehkä se on vaikea uskoa, mutta... Mitä se hyödyttää??

Syötkö sä siis aamulla raakana tuon keittokinkun? Montako siivua? Miksi syöt raakana rypsiöljyä? Jugurtti on aika sokeripitoista. Onko päivälliseksi sekä keitto että broileria (ja kokonaisuudessaan päivällisen koko on yli puoli kiloa?)? Kinuskivanukas on varmaan kerran viikossa syötävä herkku niin se on ihan ok.

Sä tarvitsisit enemmän ja oikeanlaista liikuntaa. Tuo vaunujen lykkiminen ei ikävä kyllä riitä. Onhan sekin tietysti tyhjää parempi, mutta ei siitä oikeasti ole tuossa sinun tilanteessasi mitään mainittavaa hyötyä. Sinun pitää liikkua tuo 4-5 kertaa viikossa niin, että hiki virtaa ja tunnet poltetta lihaksissa. Veikkaan, että vaunulenkillä ei ihan näin pääse käymään, ellet sitten juokse sitä tuntia tai kävele ylämäkeä puolijuoksua tms.

[QUOTE="aloittaja";22597879]jugurtti 200g 80 kcal
rypsiöljy 5 g 45 kcal
keittokinkku 70g 84 kcal

Nutrilett 330g 208 kcal

banaani 120g 101 kcal

Asian noodle soup 350g 224 kcal
herneet pakaste 100g 53 kcal
broil filesuikale 100g 110 kcal

Oivariini kevyt 20g 80 kcal
ruispalat 54g 116 kcal
juusto 30g 99 kcal (valmiita siivuja)
kinuskivanukas 120g 132 kcal

1332 kcal noi ruuat
voin syödä 1837 (sis. LIIKUNTA 300 kcal)

Ja tämä siis eilinen. Joskus kalorit menee aika lähelle sitä -500 vajetta, joka päivä ei tule näin isoa vajetta!!!![/QUOTE]

Sanoisitko, että tämä on aika tyypillinen päivä sinulle? Huomaan tässä ainakin kaksi korjattavaa asiaa noin ravintoarvoja ajatellen. Ensinnäkin tarvitset paljon enemmän kuitua. Kuitu on todella tärkeää elimistön toiminnalle. Ilman kuitua p... jää sisääsi ja voi jopa "koteloitua" (ihan kirjaimellisesti). Etenkin jos syö paljon maitotuotteita (jotka voivat aiheuttaa ummetusta). Täysjyvävilja (puurot ovat oikein hyvä vaihtoehto) ja pavut ovat hyviä kuidunlähteitä. Sinun pitäisi varmaan kolmin- tai nelinkertaistaa kuidun määrä (en nyt osaa suoralta kädeltä sanoa paljonko tuossa ruisleivässä on tarkalleen kuitua, mutta huomaan, että kokonaismäärä on aivan liian alhainen). Toinen asia on, että tarvitset paljon enemmän kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Tuplaa kasvisten määrä ja lisää hieman marjoja ja hedelmiä ruokavalioosi.

Voi myös olla, että et syö tarpeeksi. Se on laihduttajien tavallisin virhe. Sinun ei ehkä kannattaisi tuijottaa kaloreita niin paljon vaan kiinnittää huomiota siihen, että syöt tarpeeksi ja että ruoka on ravintoarvoiltaan laadukasta ja tasapainoista. Muista kuitenkin myös joskus herkutella, mutta kohtuudella. Liikuntaa ilmeisesti harrastatkin jo, joten se on hyvä.

Kinuskivanukas oli yksi ainut "herkku" koko hemmetin viikkona!! Ei tuollaisesta mikään painonpudotus ole kiinni. Oikeasti.

Ja jugurtti on SOKERITONTA ja rasvatonta, muuten siinä ei olis 40kcal/100g, rypsiöljystä tulee ns. hyvää rasvaa (sekoitan jugurttiin tämän). Tätä elimistö tarvitsee.
Keittokinkun söin joo ihan pelkästään, painoi 70g vaa'alla, en muista monta siivua - oisko ollut 5.
Päivällisestä tulee keitosta 224 kcal joka on todella vähän. Jatkoin sitä PROTEIINILLA, jota saa kanasta. Lisäksi herneitä lisää = kasviksia. Tässä ei ole mitään ongelmaa, jos en olisi lisännyt tuota lihaa olisi se vaje ollut vielä isompi ja siinä keitossa kanaa oli aika vähän.

Enhän mä joka päivä syö noin!! Monena päivänä syön omenan, en banaania. Joskus syön salaatin, en keittoa tai nutria. Eihän joka päivä ole samanlainen!!! Joskus lihaa + kasviksia... toi oli vaan esimerkki...

Ja 3 lapsen kanssa 12h/päivä kun olen niin en ikävä kyllä pysty muuta liikuntaa juuri harrastamaan. Nuorin on 9kk. Kalorilaskurin mukaan se riittää, koska mulle tulee aina hiki ja syke nousee.

[QUOTE="aloittaja";22597938]Kinuskivanukas oli yksi ainut "herkku" koko hemmetin viikkona!! Ei tuollaisesta mikään painonpudotus ole kiinni. Oikeasti.

Ja jugurtti on SOKERITONTA ja rasvatonta, muuten siinä ei olis 40kcal/100g, rypsiöljystä tulee ns. hyvää rasvaa (sekoitan jugurttiin tämän). Tätä elimistö tarvitsee.
Keittokinkun söin joo ihan pelkästään, painoi 70g vaa'alla, en muista monta siivua - oisko ollut 5.
Päivällisestä tulee keitosta 224 kcal joka on todella vähän. Jatkoin sitä PROTEIINILLA, jota saa kanasta. Lisäksi herneitä lisää = kasviksia. Tässä ei ole mitään ongelmaa, jos en olisi lisännyt tuota lihaa olisi se vaje ollut vielä isompi ja siinä keitossa kanaa oli aika vähän.

Enhän mä joka päivä syö noin!! Monena päivänä syön omenan, en banaania. Joskus syön salaatin, en keittoa tai nutria. Eihän joka päivä ole samanlainen!!! Joskus lihaa + kasviksia... toi oli vaan esimerkki...

Ja 3 lapsen kanssa 12h/päivä kun olen niin en ikävä kyllä pysty muuta liikuntaa juuri harrastamaan. Nuorin on 9kk. Kalorilaskurin mukaan se riittää, koska mulle tulee aina hiki ja syke nousee.[/QUOTE]

Luitko sinä edes kommenttia vai mistä ... sinä oikein vedit herneen nenääsi? Ole sitten läski jos ei neuvot kiinnosta.

Mä oon laihduttanut suurinpiirtein tolla kalorimäärällä tai ehkä himpun vähemmällä (noin 1500-1600) kaloria päivässä ja mulla oli sama liikuntamäärä. Aloitin joskus keväällä ja nyt paino on tippunut 6,5 kiloa. En tosin ole dietaannut koko ajan vaan ottanut noin 5 viikon dieettijaksoja muutaman ja muuten syönyt tavallisesti. Mun lähtöpaino tosin oli 66,5 ja mun mielestä isosta painosta on helpompi tiputtaa...

Mulla oli iso ero ap:n syömiseen siinä että mulla oli nimenomaan enemmän kuituja ja kasviksia. Aamupalalla saatoin syödä 3 ruisleipää, margariinia, 3 kalkkunaviipaletta ja teen. Eikö ap kuulostakin paljon isommalta kuin sun aamupala?

En käyttänyt mitään nutriletteja vaan lounaaksi esim. ison määrän keitettyä kukkakaalia tai parsakaalia ja vaikka kanaa. Kasviksiin laitoin öljyä tai margariinia ja suolaa. Lisäksi vihersalaatti.

Oli mullakin joku pieni herkku joka päivä esim rinkeli tai pala tummaa suklaata. Silloin tällöin pidin herkkupäivän, että kroppa ei mene säästöliekille.

Mä suosittelisin jättämään nutriletin pois ja siirtymään kiloklubin puoleen. Se on ilmainen ohjelma netissä ja laskee sun kalorit, mutta lisäksi kertoo jos saat vääränlaista ruokaa tai jotain liian vähän. Se laskee tarvittan kasvismäärän jne. Mulle oli yllätys että söin liian vähän rasvaa. Niitä kasviksia saa mättää aika tavalla, että 600 g tulee täyteen.

Älä ap lannistu! Nyt vaan korjaat kurssia! =)

Viimeksi muokattu:
"Terveyttä edistävä vaikutus on jo päivittäisellä 30 min kohtuullisesti rasittavalla liikunnalla (3 juoksijaa)

Parhaiten terveyttä edistää 60 min lähes päivittäinen kohtuullisesti rasittava liikunta (6 juoksijaa)"

Mulla oli eilen 5 juoksijaa ;-) Yleensä tuo 60 min tulee täyteen, mutta eilen ei ihan tullut. Ikävä kyllä.

[QUOTE="vieras";22597957]Luitko sinä edes kommenttia vai mistä ... sinä oikein vedit herneen nenääsi? Ole sitten läski jos ei neuvot kiinnosta.[/QUOTE]

Kuka veti ja mitä?? Hmmm... ;-)

Tolla ruokavaliolla pitäisi kyllä laihtua. Ikävä tosi asia on vaan se, että kaikki ei laihdu samalla teoreettisella tavalla. Itse laihdutan parhaillaan karppaamalla. Olen laihtunut 6 kiloa kuukaudessa, vaikka olen normaalipainoinen. Itse karppaan niin, että kaloreista tulee -200 vaje suunnilleen joka päivä. En siis mätä pekonia ja rasvaa mielin määrin. Täynnä vatsa on kuitenkin koko ajan, kun syö niin tuhtia ruokaa. Ainiin, mun liikkumiset jää siihen, että ehkä kerran viikossa jaksan mennä jumpalle. :)

[QUOTE="aloittaja";22597968]Kuka veti ja mitä?? Hmmm... ;-)[/QUOTE]

Sinä ilmeisesti. Kerroin mikä ruokavaliossasi on pielessä ja seuraava kommenttisi oli omituinen puolustusreaktiolta vaikuttava saarna. Miksi kysyt neuvoa jos et sitä halua? Haluatko kuulla, että olet geneettisesti lihava eikä sille voi tehdä mitään vai mitä? Luulisi, että ilhadut siitä, että voit ihan hyvin laihduttaa kun teet pieniä muutoksia.

Kiitos vinkeistä :-) Täytyy yrittää vaan katsoa, että ihanjokapäivä tulis enemmän noita kasviksia :-)

Korostan vielä kuitenkin sitä, että oikeasti jokainen päivä ei ole tuollainen :-( Syön joskus aamulla mm. leipää, puuroa ym. Se vaihtelee niin kamalan paljon.
Tuo esimerkin päivällinen oli tällä kertaa valmisruoka, mutta suurimmalta osin tuo on proteiini + kasviksia. Siis jos itse teen.

Kuulostaa minun korvaan liian pieneltä tuo sinun syömäsi kalorimäärä. Itse syön n.1700kcal per päivä (painan 74kg) ja laihdun! Niin kuin joku mainitsikin, jos syöt liian vähän, elimistösi menee säästöliekille, eikä paino välttämättä putoa. Voin suositella lämpimästi kiloklubia Kiloklubi, kiloklubi on ilmainen. Kokeilepa :)

[QUOTE="vieras";22597981]Sinä ilmeisesti. Kerroin mikä ruokavaliossasi on pielessä ja seuraava kommenttisi oli omituinen puolustusreaktiolta vaikuttava saarna. Miksi kysyt neuvoa jos et sitä halua? Haluatko kuulla, että olet geneettisesti lihava eikä sille voi tehdä mitään vai mitä? Luulisi, että ilhadut siitä, että voit ihan hyvin laihduttaa kun teet pieniä muutoksia.[/QUOTE]

Ei sellaista olekaan kun geneettisesti lihava :-) Kyllä mä tiedän mistä mun läskit on tulleet.
Mun mielestä sen vanukkaan mainitseminen oli vaan ihan turhaa ;-)

Puolustusreaktio ehkä, enemmänkin ehkä tarkennusta kuin puolustautumista...
Et katsonut mm. jugurtin kaloreita vaan tuomitsit heti, että siinä on paljon sokeria.

Yhteistyössä