kun työnantaja on kusipää.. mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
harmaana nyt
tilanne tämä: mä olen ollut töissä nyt 2kk ja silloin kun menin töihin niin puheessa oli että että olen kesäkuulle milloin äippäloma alkaa. kerroin rehellisesti haastattelussa raskaudesta yms ja työnantaja oli sen kanssa ihan ok. (kyse on yksityisyrittäjästä ). no työnantaja on venyttänyt kirjallisen työsopimuksen tekoa tähän asti ja nyt tiedän syyn: aikoo päättää työsuhteen helmikuun loppuun ja ottaa todennäköisesti tilalle työmarkkinatukilaisen kun se tulee halvemmaksi. mua hiukka vituttaa tää tilanne ja tekis mieli repiä hiukset päästä. liittoon en kuulu, joten en voi sinne soittaa ja kysyä neuvoa. mitä ihmettä mä voin tehdä?

hmmmh.. just ton takia mä kuulun liittoon :whistle: tosi ikävä tuo tilanne! mut periaatteessahan se on niin, että suullinen työsopimus on aivan yhtä pitävä kuin kirjallinen mut mites tossa sit osoitat mitä on sovittu :snotty:

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
tilanne tämä: mä olen ollut töissä nyt 2kk ja silloin kun menin töihin niin puheessa oli että että olen kesäkuulle milloin äippäloma alkaa. kerroin rehellisesti haastattelussa raskaudesta yms ja työnantaja oli sen kanssa ihan ok. (kyse on yksityisyrittäjästä ). no työnantaja on venyttänyt kirjallisen työsopimuksen tekoa tähän asti ja nyt tiedän syyn: aikoo päättää työsuhteen helmikuun loppuun ja ottaa todennäköisesti tilalle työmarkkinatukilaisen kun se tulee halvemmaksi. mua hiukka vituttaa tää tilanne ja tekis mieli repiä hiukset päästä. liittoon en kuulu, joten en voi sinne soittaa ja kysyä neuvoa. mitä ihmettä mä voin tehdä?
Aina pitää tehdä työsopimus heti, mutta suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin!!!!!!! Törkeä temppu työnantajalta, uhkaile liitolla vaikka et siihen kuulukaan) Muuta et oikein voi! Vetoa tuohon suulliseen sopimukseen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Aina pitää tehdä työsopimus heti, mutta suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin!!!!!!! Törkeä temppu työnantajalta, uhkaile liitolla vaikka et siihen kuulukaan) Muuta et oikein voi! Vetoa tuohon suulliseen sopimukseen.
keskiviikkona tiedän varmasti mitä aikoo tehdä. mä joskus soitin liittoon ihan vaan kysyäkseni palkoista ja sieltä vastattiin etteivät anna neuvoja kun ei kuulu liittoon :(

Nalletar
Periaatteessa suullinen sopimus on yhtä pätevä, kun kirjallinenkin. Mutta milläs sitä todistaa, että sellasta on sovittu...Sähän voisit liittyä liittoon niin sitten sieltä voi kysellä apuakin. En kyllä tiedä voiko nekään tuohon mitään tehdä.

Liittoon
[

keskiviikkona tiedän varmasti mitä aikoo tehdä. mä joskus soitin liittoon ihan vaan kysyäkseni palkoista ja sieltä vastattiin etteivät anna neuvoja kun ei kuulu liittoon :([/quote]

Miksi et kuulu liittoon? en ymmärrä ihmisi jotka jättää liittoon liittymättä. Sit tapahtuu tollasta.

vieras
Jos sulle on puhuttu määräaikaisesta sopimuksesta (jos oot kertonut raskaudesta niin tuskin on ns vakinaistakaan tarjottu ) niin
määräaikaisessa ei ole koeaikaa yleensä ollenkaan

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Liittoon:
[

keskiviikkona tiedän varmasti mitä aikoo tehdä. mä joskus soitin liittoon ihan vaan kysyäkseni palkoista ja sieltä vastattiin etteivät anna neuvoja kun ei kuulu liittoon :(
Miksi et kuulu liittoon? en ymmärrä ihmisi jotka jättää liittoon liittymättä. Sit tapahtuu tollasta. [/quote]

koska oon idiootti *hakkaa päätä seinään*

Yhteistyössä