Kun tilaa netistä sohvan kotiinkuljetuksella kantaako ne sen sisään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumipuu

Aktiivinen jäsen
27.05.2010
1 672
2
36
Siinäpä se kysymys tuli jo otsikossa.

Elikkäs, jos mä tilaan sohvan netistä kotiinkuljetuksella, kantaako ne sen ihan sisälle asti vai heittääkö ne sen sohvan pihalle? (Tyhmä kysymys, mutta enpä oo ennen mitään noin isoa kotiin tilannut).

Meillä yrittivät jättää pihaan. Tiukka emäntä komensi kantamaan sisään asti. He valittivat, että on vähän vaikeeta, mutta millä hitolla mä sen oisin yksin raahannut jollei 2 mieheltä suju.

Voivat yrittää jättää pihaan ja vedota ties mihin, mutta VAADIT saada sisälle saakka. Me tilattiin just hobbarista iso kulmasohva, ja kyllä ne sen sisälle roudas viidenteen kerrokseen ihan kiltisti. Palvelun nimi on kumminkin KOTIINKULJETUS, ja siitä ilosta sai maksaa 50€ lisämaksun. Enkai mä sellasia maksele jos sitten oma mies kavereines sen joutuis sisälle kantaa, pah.

[QUOTE="vieras";26815733]Voivat yrittää jättää pihaan ja vedota ties mihin, mutta VAADIT saada sisälle saakka. Me tilattiin just hobbarista iso kulmasohva, ja kyllä ne sen sisälle roudas viidenteen kerrokseen ihan kiltisti. Palvelun nimi on kumminkin KOTIINKULJETUS, ja siitä ilosta sai maksaa 50€ lisämaksun. Enkai mä sellasia maksele jos sitten oma mies kavereines sen joutuis sisälle kantaa, pah.[/QUOTE]

Millainen sohva oli? Katselin tänään kuvastosta että siellä on tosi edullisia sohvia, ja pari ihan kivan näköistä. Uskaltaako sieltä tilata vai onko ne ihan sekunda tavaraa?

Kotiinkuljetus itseasiassa tarkoittaa kuljetusta kotiovelle eli alas. Meillä pesukonetta tuli tuomaan yksi vanhahko mies ja oman miehen kanssa yhdessä sen kantoivat sisään (eka kerros). Jos tilaajana olisi ollut normaalivoimainen nainen tai jopa vanhus, niin sinne alaovelle olisi jäänyt. Tarvitsee varautua, että on omia kantajia.

Millainen sohva oli? Katselin tänään kuvastosta että siellä on tosi edullisia sohvia, ja pari ihan kivan näköistä. Uskaltaako sieltä tilata vai onko ne ihan sekunda tavaraa?

Sori, se olikin anttilan sohva eikä hobbarin.

NetAnttila - Jenny-vuodekulmadivaani | Huonekalut

tää tilattiin kun oli tarjouksessa joku aika sitten, ei olla huomattu mitään vikaa. Laadukas perussohva. Me tosin käytiin testaamassa tätä kodin ykkösessä ennenkuin tilasin sen.

Riippuu millasen kotiinkuljetuksen olet tilannut. " Kuljetus ovelle" saattaa tarkoittaa vaan alaovea. Sitten jos haluaa paketin ylösasti saattaa siitä olla oma maksu sitten. Kuluttaja -lehdessä oli tästä justiin juttua.

https://www.hobbyhall.fi/p/fi/Manchester-sohvakalusto-ruskea/292855/92306/92303/92304

Noi olis yks vaihtoehto. Kulutuspinnat ainakin on ilmeisesti nahkaa.. Enpä tiedä...

Tilapäisessä mielenhäiriössä annoin pois kahden tonnin sohvani ja ostin jyskistä todella halvan keinonahka divaanin. Ei kannattanut ei, istuinosat on vuodessa kulunut ihan rikki ja nyt on pakko ostaa uudet sohvat, ja tahtoisin semmoiset jotka muutaman vuoden pysyvät kasassa. Mutta kai se on niin ettei halvalla saa hyvää, ainakaan sohvia..

[QUOTE="vieras";26815795]Kotiinkuljetus itseasiassa tarkoittaa kuljetusta kotiovelle eli alas. Meillä pesukonetta tuli tuomaan yksi vanhahko mies ja oman miehen kanssa yhdessä sen kantoivat sisään (eka kerros). Jos tilaajana olisi ollut normaalivoimainen nainen tai jopa vanhus, niin sinne alaovelle olisi jäänyt. Tarvitsee varautua, että on omia kantajia.[/QUOTE]

Eihän se alaovi mikään kotiovi ole. Kyllä mä olen tilannut vaikka mitä kotiin, ja aina on tuotu perille asti, ihan vielä oikeaan huoneeseenkin kannettu. En ole koskaan kuullutkaan, että joku kotiinkuljetus päättyisi kerrostalon ulko-ovelle.
Täytyyhän niiden kotiinkuljettajien saada ne kamat joka tapauksessa autosta sinne ovelle, eikä ainakaan keskustassa voi todellakaan luottaa siihen, että sen auton saa rapun eteen, eli kyllä siellä riittävästi kantajia on oltava ilman ostajaakin.

[QUOTE="alma";26816371]Eihän se alaovi mikään kotiovi ole. Kyllä mä olen tilannut vaikka mitä kotiin, ja aina on tuotu perille asti, ihan vielä oikeaan huoneeseenkin kannettu. En ole koskaan kuullutkaan, että joku kotiinkuljetus päättyisi kerrostalon ulko-ovelle.
Täytyyhän niiden kotiinkuljettajien saada ne kamat joka tapauksessa autosta sinne ovelle, eikä ainakaan keskustassa voi todellakaan luottaa siihen, että sen auton saa rapun eteen, eli kyllä siellä riittävästi kantajia on oltava ilman ostajaakin.[/QUOTE]

Peesi. Ainakin jos hobbarilta tai anttilasta tilaa niin palvelun nimi on nimenomaan KOTIINKULJETUS, ja se käsittää sen että se tuodaan sulle kotiovesta _sisään_ saakka.

Uusimmassa kuluttaja-lehdessä oli juuri juttua tästä aiheesta. Artikkelissa mainittiin mm. Ikea, jonka kotiinkuljetuspalvelu sisältää kuljetuksen kotiovelle (kerrostaloissa ala-ovelle) ja silloinkin tilaaja toimii kantoapuna kuskin kanssa. Erikseen pitää tilata kantoapu-palvelu, jolloin kuljetus ilman tilaajan kantoapua osoittamaasi paikkaan onnistuu (esim. Kerrostalon ylin kerros). Kannattaa tilausvaiheessa siis tarkistaa mitä se kotiinkuljetus oikeasti sisältää ettei tule yllätyksiä!

Vanha keskustelu, mutta mietin juuri tätä asiaa. Kodin1 sivuilla lukee näin.

Isokokoiset tuotteet, kuten pesukoneet, kuljetetaan aina kotiin ja enintään 85 kg:n painoiset lähetykset viedään kerrostaloissa vastaanottajan huoneistoon asti. Yli 85 kg:n painoiset lähetykset puretaan vastaanottajan osoittamaan paikkaan ajoneuvon välittömään läheisyyteen.

Eli jos sohvasi painaa enemmän kuin 85kg niin sinne se jää ajoneuvon välittömään läheisyyteen :)

MEillä olivat kantaneet ilmoittamatta pihalle. SOitin ja kysyin koska sohva saapuu niin kerrottiin sen jo tuodun edellisenä päivänä. Kiva oli kantaa läpimärkä sohva 4 kerrokseen ja huomata jonkun juopon pihalla ulostaneen sohvatyynyjen väliin. Vieläkin lemuaa vienosti paskalle sohva vaikka miten on tuuletettu ja yritety pyyhkiä.

Yhteistyössä