Kun tekee banoffeepieta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Blue

Vieras
ja kun se kondensoitu maito on keitetty kinuskiksi niin voiko sitä säilyttää sellaisenaan esim. jääkaapissa?

Isänpäiväkakuksi siis teen banoffeen. Mutta kun se kinuskin keitto kestää sen 3h niin ajattelin että voiskos sen keittää edellisenä iltana valmiiksi ja seuraavana aamuna vasta laittaa kakkuun? Miten se säilytetään? Jäähdytetään siinä purkissa ja pistetään jääkaappiin? Avattuna vai avaamattomana? Vai pitääkö se siirtää kokonaan johonkin toiseen astiaan säilytettäväksi?

Kiitos!

Jos asut missään "ihmkisten ilmoilla", niin kaupoissa pitäisi olla ihan valmiiksikin keitettyä kondensoitua maitoa -> säästyy kummasti aikaa ;) Ite meinasin tehä puoloffeen :p

http://www.kinuskikissa.fi/puoloffee-piiras/

Mä oon säilyttänyt ihan kaapissa avaamattomana. ei oo miksikään menny. voi kai myös johonkin toiseen astiaan laittaa ja jääkaappiin. Kyllä se muutaman päivän ainakin säilyy sielläkin

Minä oon keittäny joskus useammankin purkin valmiiksi ja sitten käyttäny, kun on tarve. En oo aukassu purkkia vasta kun sitten kun tarvii. Eli hyvin voit keittää valmiiksi!

Jos asut missään "ihmkisten ilmoilla", niin kaupoissa pitäisi olla ihan valmiiksikin keitettyä kondensoitua maitoa -> säästyy kummasti aikaa ;) Ite meinasin tehä puoloffeen :p

Puoloffee-piiras

Seuraavaksi tosi tyhmä kysymys.. Mistä tietää onko se valmiiksi keitettyä? :confused: Kun tossa mulla olevassa tötsässä lukee että "..joka on tiivistetty keittämisen avulla ja sokeroitu". Eikö tätä muka tarvitse enää keittää kinuskiksi?

Nim. Ihan ekaa kertaa asialla. :xmas:

Kannattaa tehdä banoffee jo edellisenä päivänä, on seuraavana päivänä paljon parempaa kun maut tasaantuu. Juuri tehty banoffee ei ole ollenkaan niin hyvää kun päivän tai yön yli muhinut.

Seuraavaksi tosi tyhmä kysymys.. Mistä tietää onko se valmiiksi keitettyä? :confused: Kun tossa mulla olevassa tötsässä lukee että "..joka on tiivistetty keittämisen avulla ja sokeroitu". Eikö tätä muka tarvitse enää keittää kinuskiksi?

Nim. Ihan ekaa kertaa asialla. :xmas:

Todennäköisesti täytyy keittää. Lukiskohan siinä, et karamellisoitu tai jotain, jos on jo toffeeta. Onko etiketissä sinistä? (riippuu tieten, et minkä merkkistä sulla on se.. )

[QUOTE="saara";22438890]Todennäköisesti täytyy keittää. Lukiskohan siinä, et karamellisoitu tai jotain, jos on jo toffeeta. Onko etiketissä sinistä? (riippuu tieten, et minkä merkkistä sulla on se.. )[/QUOTE]

Kondenserad Mjölk -socrad- Torsleffs, Hollantilainen tuote. Etiketissä on sinistä ja tommonen piirakanpalanen. Ei lue että olisi karamellisoitu. "Makeutettu maitotiibiste on tärkeä ainesosa useissa leivonnaisissa. Soveltuu kahviin ja teehen antamaan kermaista makua. Kokeile myös hedelmäsalaatissa tai tee siitä jäätelöä. Avattu pakkaus säilyy jääkaapissa erillisessä astiassa samalla lailla kuin tavallinen maito." Näin luki etiketissä. Voiskos olettaa ettei ole valmiiksi keitettyä..?

Kondenserad Mjölk -socrad- Torsleffs, Hollantilainen tuote. Etiketissä on sinistä ja tommonen piirakanpalanen. Ei lue että olisi karamellisoitu. "Makeutettu maitotiibiste on tärkeä ainesosa useissa leivonnaisissa. Soveltuu kahviin ja teehen antamaan kermaista makua. Kokeile myös hedelmäsalaatissa tai tee siitä jäätelöä. Avattu pakkaus säilyy jääkaapissa erillisessä astiassa samalla lailla kuin tavallinen maito." Näin luki etiketissä. Voiskos olettaa ettei ole valmiiksi keitettyä..?

Joo, ei sitä oo keitetty vielä toffeeksi. :)

Yhteistyössä