Kun teette vuokaruokaa peruna-sipuli-pakasteesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja psup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

psup

Vieras
niin laitatteko pakasteen jäisenä vuokaan ja uuniin vai sulatatteko?

Mie olen aina laittanut jäisenä. (esim ps-seos jäisenä, sekaan kinkkusuikaleet ja kerma. Juustoraaste päälle ja uuniin tunniksi)
Nyt osui vastaan ohje, jossa neuvottiin paistamaan ensin pannulla. Ajankulukseni kokeilin ja taidampa jatkossa tehdä siten. Tuli paljon parempaa rakenteeltaan, kermakin imeytyi jo uunissa perunoihin.

Aika turha aloitus :D
Mutta utelempempa nyt...

Siis paistinpannulla vai uunipannulla=uunipellillä?

Olen aina laittanut jäisinä. Ja kieltämättä tulee parempaa, jos tekee ihan itsesuikaloiduista perunoista eli ehkä tuo pakasteen paistaminen etukäteen on hyvä idea. Jos ehtii/viitsii..

[QUOTE="vieras";23056516]Siis paistinpannulla vai uunipannulla=uunipellillä?
[/QUOTE]

Paistinpannulla :D

Voipi olla, että kuitenkin useimmin laiskottaa ja heitän jäisinä. Paistoaika uunissa ja lämpötila kuitenkin sama. Mie olen aika laiska ihminen pohjimmiltani... ;)

laitan jäisenä siihen uunivuokaan, mutta ruokaa saa nopeutettua silleen että laittaa potut+kerman ensin vaikka 10-15min mikroon täydelle teholle (siks aikaa ku uuni lämpee)ja siirtää sit uuniin esim 25min

Laitan aina jäisenä. Sekaan voi laittaa vaihtelevasti kasviksia ja päälle juustoa, auramurua yms. Nam, tulikin nälkä :P. Olen myös joskus tehnyt ryynimakkarapaistosta :) mutta ehdottomasti vuoka tarvitsee jotain kasvista tai juurestakin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23056628:
Taitaa mennä melkein 5 minuuttia kuoria ja suikaloida vastaava määrä OIKEITA perunoita jotka edes maistuvat joltain.

no kuudellee et kylä tee tuota hommaa viidessä minuutissa. siihen en edes pysty minä, vika olen kokki aammtitltani. Menee sihen vähintään vartti

Yhteistyössä