kun teet kakkupohjaa..

Kippo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 19:14 Keijunmekko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 14:00 Kippo kirjoitti:
Jaa, makuasioita näköjään, mun mielestä taas toi sun keino on älyttömän rasittava :whistle:
tuo oli muuten ihan ammattitaitoisen kondiittorin neuvo ;)
oli miten vaan, mutta mua rasittaa suunnattomasti ajatuskin leikeillä leivinpaperista palasia ja viritellä niitä kippoihin
eli edelleen makuasia ;)
 
harmaa Jonskulainen
no mä en edes voitele ja jauhota sitä vuokaa.. Laitan vaan taikinan irtopohjavuokaan (pohajlle leivinpaperi) ja sillä selvä. reunoille en laita mitään.
 
Keijunmekko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 19:31 Kippo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 19:14 Keijunmekko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 14:00 Kippo kirjoitti:
Jaa, makuasioita näköjään, mun mielestä taas toi sun keino on älyttömän rasittava :whistle:
tuo oli muuten ihan ammattitaitoisen kondiittorin neuvo ;)
oli miten vaan, mutta mua rasittaa suunnattomasti ajatuskin leikeillä leivinpaperista palasia ja viritellä niitä kippoihin
eli edelleen makuasia ;)
ja mua rasittaa ajatus pullasudista ja RASVASTA! :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2005 klo 09:36 harmailen kirjoitti:
Minä käytän Tupperwaren pyöreää silikonivuokaa, ei tarvi voidella eikä viritellä leivinpapereita ja kakku irtoaa takuuvarmasti!
Mä käytän kans, ja kyllä kakkupohjaa tehdessä tarvii sipaista rasvaa pohjaan, sokerikakku jää muuten kiinni.....

joskus harvoin kun teen tavallisilla teflonvuuilla niin leivinpaperi pohjalle ja hiukan rasvaa reunaan, sillä veitsestä ei tykkää kun vanhat alumiinivuuat :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2005 klo 19:39 Pööpö kirjoitti:
ja minä kanssa pidän enemmän vuoan rasvaamisesta ja jauhottamisesta kuin leivinpaperin leikkelystä.

Niin että makuasioitahan nämä :D Oli ihan pakko kommentoida.
no mutta sehän käy ihan pikaa pikaa, piirtää vaan kynällä leivinpaperiin vuoan pohjan kokoisen ympyrän ja siitä vaan leikkaamaan ;) :D
se rasvaaminen on niin suttusta ja inhaa hommaa mun mielestä.. ja jos korppujauhottaa vuuan, niin inhottava levittää kermavaahtoa täyttäriin kun korppujauhot sekoittuu kermaan :/
 
Eikös nyt olisi kaikkein nopeinta laittaa se rasva sinne vuokaan talouspaperilla, ei mitään pullasuteja ja rasvaisia sormia jos ei saa sottaantua leipoessaan ja sitten venhäjauhoja niin eivätpä ole kermassakaan sitten kokkareina... ;)

kakku irtoaa ja helpolla pääsee tuossa hommassa. Musta ainakin on helpompi pyyhkäistä flora rasiasta klimmpi rasvaa talouspaperin sisään ja sillä pyyhkäistä vuoka ja viskata vehniksiä sekaan ja heilauttaa. Jokaisella olkoon oikeus mielipiteisiinsä,mutta olkoon myös niille kunnon perustelut! ;)

ja tämä siis mun mielipide,en jaksaisi alkaa leikkaa-liimaa-askarte-tyyliä leivonnassa!!

*ravintolakokki*
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2005 klo 22:48 Äittä77 kirjoitti:
Eikös nyt olisi kaikkein nopeinta laittaa se rasva sinne vuokaan talouspaperilla, ei mitään pullasuteja ja rasvaisia sormia jos ei saa sottaantua leipoessaan ja sitten venhäjauhoja niin eivätpä ole kermassakaan sitten kokkareina... ;)

kakku irtoaa ja helpolla pääsee tuossa hommassa. Musta ainakin on helpompi pyyhkäistä flora rasiasta klimmpi rasvaa talouspaperin sisään ja sillä pyyhkäistä vuoka ja viskata vehniksiä sekaan ja heilauttaa. Jokaisella olkoon oikeus mielipiteisiinsä,mutta olkoon myös niille kunnon perustelut! ;)

ja tämä siis mun mielipide,en jaksaisi alkaa leikkaa-liimaa-askarte-tyyliä leivonnassa!!

*ravintolakokki*
jep, jokainen tekee niin kuin parhaaksi kokee :) tuo tapa on vaan mulle se mukavin ja helpoin, toisella taas toinen.
 
Minä-75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2005 klo 20:24 Kahden tytön äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2005 klo 19:39 Pööpö kirjoitti:
ja minä kanssa pidän enemmän vuoan rasvaamisesta ja jauhottamisesta kuin leivinpaperin leikkelystä.

Niin että makuasioitahan nämä :D Oli ihan pakko kommentoida.
no mutta sehän käy ihan pikaa pikaa, piirtää vaan kynällä leivinpaperiin vuoan pohjan kokoisen ympyrän ja siitä vaan leikkaamaan ;) :D
se rasvaaminen on niin suttusta ja inhaa hommaa mun mielestä.. ja jos korppujauhottaa vuuan, niin inhottava levittää kermavaahtoa täyttäriin kun korppujauhot sekoittuu kermaan :/
Jos se leipominen tuntuu näin vaikealta niin miksei ostaisi valmista kakkupohjaa kaupasta??Ei minulla vaan ole koskaan korppujauhot jääneet kakkuun kiinni paistamisen jälkeen.Samalla vaivalla sitä rasvan ja korppujauhojen kanssa läträä jos on leipomaan kerran ryhtynyt!!
 
Minä-75
No se määrä rasvaa mikä taikinavuoan pohjaan ja reunoihin menee ei kyllä vaakaa heilauta puoleen tai toiseen, sama määrä menee jos pari leipää voitelee,jos siis rasvaa leivällään käyttää.Itse en käytä.
 

Yhteistyössä