Kun täällä nyt ssosun tuilla eläviä kadehditaan niin kertokaa moniko saa työstä huonompaa palkkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaargh

Vieras
kuin mitä sossupummit saa tukia? ihan mielenkiinnosta. taitaa olla hakusessa nää summat monella. Meinaan mistä työstä saa alle/tasan/vähän yli 2000e kuussa yhteensä jos molemmat töissä?Tuota en usko. Itsekin olen ollut matalapalkkalalla mieheni kanssa ja saatiin kuitenkin käteen n 3000e kuussa yhteensä.

kuin mitä sossupummit saa tukia? ihan mielenkiinnosta. taitaa olla hakusessa nää summat monella. Meinaan mistä työstä saa alle/tasan/vähän yli 2000e kuussa yhteensä jos molemmat töissä?Tuota en usko. Itsekin olen ollut matalapalkkalalla mieheni kanssa ja saatiin kuitenkin käteen n 3000e kuussa yhteensä.

Älä usko. Mies saa 1300 käteen, minä osa-aikatöistä n. 700 euroa. Jos olisin kokopäiväinen saisin 1100 euroa käteen. Asumiskustannusten ( vuokralla asuttaisiin kalliimmin) jälkeen jää sama kuin sossun eläteille pitää jäädä. Mutta en valita, me pärjätään oikein hyvin.

meillä menee + 100e sossuntukeen. eli kun ollaan töissä tienataan käytännössä ylimääräistä vain tuo 100e :) jippii sillä kannattaakin raataa. menee jo bensoihin tuo. ja kun on sähkölasku kk ei jää sitäkään käteen. tosin osa-aikaisena. mutta töissä kuitenkin.

[QUOTE="vieras";22374878]Keittiö.[/QUOTE]

Tiskarina vai kokkina vai tarjoilijana? Itse sain harjoittelijana palkkaa tuon 1100 e käteen, vaikka valmistun myös matalapalkkaiselle alalle.

Mistä työstä saa kokoaikaisena 1100 e nettoa?

No nettotulot riippuvat paljon muustakin kuin ammatista, siihen vaikuttaa veroprosentti, vähennykset jne.

Ja esimerkiksi kaupan alalla tehdään nykyään paljon osa-aikatyötä, ihan omasta halusta riippumatta, koska tarjolla on vain 20-30 viikkotunnin sopimuksia. Eli bruttopalkka on karkeasti arvioiden alle 1500e/kk.

Meillä miehen tulot 1300-1400€/kk ja minun, kun olen lapsen kanssa kotona, 350€. Sossusta saataisiin 1600€ ja lääkäri/lääkekulut päälle. Mutta ei enää haluta olla "sossupummeja", kyllä me pärjätään kun tietää tämän olevan väliaikaista.

Meillä miehen tulot 1300-1400€/kk ja minun, kun olen lapsen kanssa kotona, 350€. Sossusta saataisiin 1600€ ja lääkäri/lääkekulut päälle. Mutta ei enää haluta olla "sossupummeja", kyllä me pärjätään kun tietää tämän olevan väliaikaista.

Miten saisitte noin paljon? Aikuisen perusosa on reilu 400e kuukaudessa ja pienen lapsen n. 300e kuukaudessa?

Myyjänä melkein missä tahansa saa bruttona n. 1200e jos on tunteja vähänkin alle sen 37,5. Tuohon summaan siis sisältyy kaikki lisät ja tuosta kun otat vielä verot pois niin...

Alkuperäinen kirjoittaja myyjänä ollut;22374981:
Myyjänä melkein missä tahansa saa bruttona n. 1200e jos on tunteja vähänkin alle sen 37,5. Tuohon summaan siis sisältyy kaikki lisät ja tuosta kun otat vielä verot pois niin...

Aika järkkyä. Mä tein osa-aikaisena keikkaa nuorempana ja sain parin viikon palkkana 400-600 euroa, vaikken todellakaan tehnyt täysiä tuntejä. Joukossa oli aina kuitenkin ainakin yksi sunnuntaivuoro ja muutenkin jonkin verran iltalisiä.

Aika järkkyä. Mä tein osa-aikaisena keikkaa nuorempana ja sain parin viikon palkkana 400-600 euroa, vaikken todellakaan tehnyt täysiä tuntejä. Joukossa oli aina kuitenkin ainakin yksi sunnuntaivuoro ja muutenkin jonkin verran iltalisiä.

No todellakin järkkyä. Siihen kun vielä lisäät sen että hymyissä suin kuuntelet kun asiakkaiden haukut ja valitukset niin todellakin tekisi mieli jäädä samalla rahalla kotiin makaamaan.

Miten saisitte noin paljon? Aikuisen perusosa on reilu 400e kuukaudessa ja pienen lapsen n. 300e kuukaudessa?

Siis saako tämän päälle vielä lapsilisät? Jos näin on niin meidänhän kannattaa heittätyä sossun huomaan. Ei tarvis miehenkään painaa pitkää päivää eikä vaarantaa terveyttään... oishan se rentoo vaan oleilla ja harrastaa. miten aikuisen perusosa voi olla enemmän kuin mitä saa kotihoidon tukea?

[QUOTE="pöh";22375185]Siis saako tämän päälle vielä lapsilisät? Jos näin on niin meidänhän kannattaa heittätyä sossun huomaan. Ei tarvis miehenkään painaa pitkää päivää eikä vaarantaa terveyttään... oishan se rentoo vaan oleilla ja harrastaa. miten aikuisen perusosa voi olla enemmän kuin mitä saa kotihoidon tukea?[/QUOTE]

Ei, sossun tukien "päälle" ei enää saa senttiäkään, vaan KAIKKI hakijan nettotulot lasketaan yhteen, niistä vähennetään asumisen kulut (vuokra/vastike, vesi, sähkö, asuntolainasta vain koron osuus, jos sellaista on), sekä lääkärilaskut ja reseptilääkkeet, ja jos sen jälkeen tulot jäävät alle tuon perusosan, on oikeus saada toimeentulotukea.

Yhteistyössä