Kun täällä joskus joku ihmetteli, monetkin, että miksi vauvoja nukutetaan ulkona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kukkuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kukkuu"

Vieras
Olin sillonkin sitä mieltä kuin nytkin, että vauva NUKKUU PAREMMIN ULKONA! Ja elämä tätä elämää, kun tuo ei nuku ja sitten kätisee koko ajan... Saa sylitellä jne. Ulkona nukkuis, mutta ylhäällä ilman parveketta ei onnistu, jos itellä on kotihommia. Voi apua tätä elämää... 4kk ikänen tarvis ehkä enemmän unta kuin 1,5h päivän aikana. Yöt nukkuu 22-08, syö toki monesti yössä.

Joo ja tottahan se onkin että vauvat nukkuu ulkona paremmin. Meidänkin 4 kk ikäinen tuolla ulkona on jo koisinu 4 tuntia yhtämenoa :) On tehnyt niin aivan syntymästään asti.

Täällä kans lapset nukkuneet aina ulkona päikkärit. Ja hyvin nukkuvatkin. Pienenä jopa 4-5 tunnin unia.
3v edelleen nukkuu 2,5-3 tuntia päikkäreitä rattaissa :)

[QUOTE="mä";22229933]Meillä taas nukutaan sisällä paljon paremmin kuin ulkona. testattu on moneen kertaan[/QUOTE]

Vaihetaan lapsia. Ja vaihetaan sit takas, ku saan uuden asunnon =)

meilläkin olis nukkuneet paremmin,mutta kun nuo olivat pieniä,niin asuttiin kerrostalossa ja alakerrassa ketjussa tupakoiva naapuri.Esikoisen kanssa pystyin vielä kävelemään sen 3h..

Mä haluaisin taas koittaa että suostuisko toi poika nukkumaan partsilla. Mites kun on jo melkein 8kk ja nousee seisomaan pinniksessäkin, Riittääkö makuupussi ja vaunun napeilla kiinnitettävä "kansi" pitämään heränneen pojan vaunuissa, vai pitääkö mun hankkia jotkut valjaat? Aika karseelta tuntuis kahlita se sinne..

Mä haluaisin taas koittaa että suostuisko toi poika nukkumaan partsilla. Mites kun on jo melkein 8kk ja nousee seisomaan pinniksessäkin, Riittääkö makuupussi ja vaunun napeilla kiinnitettävä "kansi" pitämään heränneen pojan vaunuissa, vai pitääkö mun hankkia jotkut valjaat? Aika karseelta tuntuis kahlita se sinne..

Yleensä tuon ikäisellä käytetään jo ratasosaa yhdistelmistä tai ihan rattaita ja niissä yleensä on valjaat.

Meillä on parvekevaunuina sellaset missä on kova koppa. Asutaan hissittömässä talossa, en pysty raahaamaan vaunuja päivittäin useita kertoja ylös-alas..

Meillä on pysynyt tämä 3vkin makuupussin sisällä hyvin. Talvella makuupussin päällä on ollut vielä peittoa ja rataspussia, niin ei elettäkään että pois pääsisi.

Kesällä oli rattaiden omat valjaat käytössä.

No musta tuntuu et meillä ei nukuta, oli sitten pihalla tai sisällä, et kovin on vauvakohtaistakin tämä..

p.s ei meidänkää nelikuinen nuku juuri paria tuntia enempää, joskus ei sitäkää, maailma kiinnostaa enemmän kun unet.. :)

Meillä taas ei lapsista kumpikaan ole nukkunu ikinä pihalla. Tai on, sen aikaa ku vaunut oli liikkeessä. Tosi raivostuttavaa oli ku koitti ulkoilla vanhemman lapsen kans ja toinen kitisi KOKO AJAN vaunuissa. Ja sit ku heilutti vaunuja ja nukahti, ni aina 5min päästä alko taas kitinä.

[QUOTE="moi";22230145]Meillä taas ei lapsista kumpikaan ole nukkunu ikinä pihalla. Tai on, sen aikaa ku vaunut oli liikkeessä. Tosi raivostuttavaa oli ku koitti ulkoilla vanhemman lapsen kans ja toinen kitisi KOKO AJAN vaunuissa. Ja sit ku heilutti vaunuja ja nukahti, ni aina 5min päästä alko taas kitinä.[/QUOTE]

Meillä sama, eli yhteensä nukuttiin ulkona 0 kertaa jos niitä kävelyn aikaisia pika-kauneusunia ei lasketa :)

[QUOTE="jep";22230080]Meillä on pysynyt tämä 3vkin makuupussin sisällä hyvin. Talvella makuupussin päällä on ollut vielä peittoa ja rataspussia, niin ei elettäkään että pois pääsisi.

Kesällä oli rattaiden omat valjaat käytössä.[/QUOTE]

Pitää kokeilla. Nään ikkunasta hyvin vaunuihin, ja voin laittaa vielä itkuhälyttimen että kuulen varmasti "heräämistuhinat"

Meillä 10kk tyttö nukkuu parhaiten omassa sängyssä kun mahtuu mahalleen nukkumaan, siksi harvoin laitetaan rattaisiin nukkumaan. Ei nuku mitenkään paremmin ulkona, nukkuu aina samat ajat.

Yhteistyössä