Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Isäpuoli tosiaankin toimii niillä eväillä mitkä on saanut omasta kodistaan.
Miksi ei siis voi muuttaa tapojaan kun hänkin on kärsinyt pahasta olosta ja hakkaamisesta? Onko kyseessä jatkumo ja onko aina 'pakko' jatkaa samalla tavalla? Eikö ihminen oikeasti voi olla erilainen, vai eikö vain halua?
Tässä on minulla paljon kysymyksiä, joihin en saa itsekseni vastausta.
Minä niin kovasti haluaisin olla toisenlainen vanhempi kuin mitä omani ovat olleet.
Pystynkö?
Pystyt.Oon seurannut nyt jonkin verran kirjoituksiasi tuosta aiheesta ja väleistäsi äitisi kanssa.Sinullekin on annettu tietynlaiset eväät kodistasi, sekä äitisi että isäpuolesi omanlaisensa-sellaisia, joihin heillä on ollut mahdollisuus.Luulen, että äitisi ns.esimerkistä ja teidän keskinäisistä väleistännekin olet joutunut riippuvaiseksi äidistäsi.Juuri niinkuin Töllin Ruusa sanoi, että äitisi on riippuvainen isäuolestasi.Ainoa keino saada itsesi ja elämäsi ehjäksi on kasvaa omaksi itseksesi, joka olet riippumaton kaikista muista ihmisistä ja kykeneväinen tekemään omia päätöksiä.
Sinun ei tarvitse missään nimessä katkaista välejä äitisi kanssa, mutta kun aloitat nyt todellisen itsetutkiskelun ja elämäsi eheyttämisen niin suhteenne tulee muuttumaan itsestään.Mikä olisi sinulle se keino, jota kautta voisit alkaa itseäsi "parantamaan" ja jonka kautta kasvaisit omaksi itseksesi?Tarvit varmasti voimakasta "perustan vahvistusta" niin, että alat uskomaan itseesi ja omiin mahdollisuuksiisi selvitä elämässä ja löydät sinulta viedyn itsetunnon.Asioilla on paha tapa toistaa itseään esim.huonot ihmissuhteet seuraavat toisiaan ja jollainlailla tulee aina kaltoinkohdelluksi, kun ei voi/ole oppinut rakastamaan itseään eikä luota itseensä.Jostain syystä silloin hakeutuu myös aina vääränlaiseen seuraan ja on myöskin ihmisiä, jotka hakevat tällaisia ihmisiä ja lynkkaavat lopullisesti.Mietin äitiäsi, että onko hänellekin käynyt niin itsetunnon puutteessa ja sen vuoksi ettei koe pärjäävänsä yksin ilman tuota miestä?
Haluan valaa sinuun luottoa siihen, että varmasti tulet eheytymään ja saat elämäsi kokoon ajan kanssa.Kovasti joudut varmasti tekemään työtä itsesi ja näiden asioiden kanssa.Jottei historia jatkaisi toistamasta itseään niin alat aktiivisesti etsimään keinoja oman itsesi löytämiseen ja kehittämiseen.Vahvistuessasi usko itseen löytyy ja turhat riippuvuudet ihmisiin jäävät, kun koet itsesi pärjäävänä ja omilla jaloilla seisovana yksilönä, jonka elämää ei määrää kukaan muu!Ja toisekseen haluan sanoa senkin, että koska olet valmiiksi jo pohtivainen ihminen ja olet jäänyt "paitsioon" omassa lapsuudessasi niin sinulla on kaikki mahdollisuudet antaa lapsellesi hyvä lapsuus-minkä koet itsekin tärkeäksi.Tiedät jo sen, mitä et ainakaan halua lapsesi joutuvan kokemaan.Sitten kun olet vahvistunut ja varmempi itsestäsi, toivon kohdallesi osuvan jonkun hellän ja luotettavan persoonan, joka rakastaa sinua aidosti ja pystyt unohtamaan kaikki ne huonot suhteet, joiden vuoksi olet kärsinyt. Ihanaa syksyistä iltaa sinulle! :hug: