Kun sukunimi vaihtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pitääkö siitä itse ilmoitella joka paikkaan? Vai meneekö tieto maistraatille (vihkijän toimesta) ja nimi sitten vaihtuu joka paikkaan. Vai onko samalla tavalla kuin osoitteenmuutoksissa, että vain tietyt paikat saa nimenvaihdoksen. Kertokaa mitä täytyy muistaa, kun nimeänsä vaihtaa.

imii menee vihkijän toimesta virastoihin kuten esim. verottajalle. Sit jotkut lehdet ottaa väestötietojärjetelmästä tietonsa. Mut passi, ajokortti jne. onite uusittava. Myös kaikki mahdolliset etukortit, kirjastokortti ja muut. Hirvee ruljanssi.

Joihinkin paikkoihin on nimenmuutoksesta ilmoitettava. Me mentiin vuosi sitten naimisiin..mihinkähän mä ilmoittelin..ainakin joihinkin lehtiin on ilmoitettava ja muistaakseni dna:lle ilmoitin.. Ja ajokortti on uusittava. Mulla on edelleenkin vanhalla nimellä se, täytys yrittää nyt kesän aikana muistaa se viimein uusia..:)

Osaan paikoista menee tieto automaattisesti, mutta ainakin mä hoidin suurimman osan
ilmoituksista ite. Esim taloyhtiö ei saa tietoa, osa tilauslehdistä jne.
On muuten aika rumba ;)

Ok. Mutta miten passin kanssa, jos lähtee häämatkalle muutaman päivän päästä häistä, pitääkö etukäteen hankkia passi vai kelpaako vanha. Ja miten se edes onnistuu uusi hankkia, jos virallista nimenmuutosta ei ole vielä tehty niin uudella nimellä, mutta kuitenkin jos tulee viikon päästä takaisin, niin nimi on jo vanha passissa?

Pankkiin ei ainakaan mennyt tieto ilmoittamatta, eli uusi pankkikortti oli haettava. Tuntui siltä, ettei nimimuutos mene oikein minnekään muuallekaan kuin Kelaan ilmoittamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ok. Mutta miten passin kanssa, jos lähtee häämatkalle muutaman päivän päästä häistä, pitääkö etukäteen hankkia passi vai kelpaako vanha. Ja miten se edes onnistuu uusi hankkia, jos virallista nimenmuutosta ei ole vielä tehty niin uudella nimellä, mutta kuitenkin jos tulee viikon päästä takaisin, niin nimi on jo vanha passissa?

Voi mennä vanhalla, eikä uudella nimellä voikaan hankkia ennen kuin se näkyy väsetörekisterissä.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi mennä vanhalla, eikä uudella nimellä voikaan hankkia ennen kuin se näkyy väsetörekisterissä.

Mutta ehdottomasti pitää sitten ostaa liputkin sillä vanhalla nimellä, muista!

Yhteistyössä