Kun sukunimi vaihtuu naimisiin mentäessä, minne kaikkialle pitää ilmoittaa ja mitkä kortit uusia ym??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katti123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Kaikki, missä lukee vanha nimi, pitää uusia. Passi kelpaa jonkin aikaa nimenvaihtumisen jälkeen, mutta en tiiä, kuinka kauan. ...ajokorttia mä en ole vieläkään saanut uusittua... joo, pitäis kyllä.. :snotty:

Mulle sanottiin poliisilaitoksella että passi ei kelpaa enää siinä vaiheessa kun on uuden henkilöllisyystodistuksen saanut (eli kun hain ajokortin) vaikka käyttöaikaa passilla olisi vielä ollut.
Tosin joku sanoin tällä palstalla että hänelle oli sanottu (vai että hän oli käyttänyt) vanha passi käy siihen asti kun umpeutuu. Mutta itse uskon enemmän tuohon että uusittava on heti kun passia tarvitsee.
Ajokortti pitää uusia kahden kuukauden sisällä.

Niinhän se pitäis, mutta kummasti tuo on jääny. ...reippaasti ylitetty tuo 2kk. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunaama:
Alkuperäinen kirjoittaja pihi:
Tulee vaan kuluja ja puolet eroaa.

Just näin. Ja mitä järkeä ylipäätään on sukunimeä vaihtaa,molemmat kun pitää omansa niin ei tarvitse mitään kortteja uusia missään vaiheessa.

No jokainen tyylillään =) Mu mielestä on ihana ottaa toisen sukunimi ja sit tulee sama sukunimi koko perheelle, kuha niit lapsia eka siunaantuis :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kaikki, missä lukee vanha nimi, pitää uusia. Passi kelpaa jonkin aikaa nimenvaihtumisen jälkeen, mutta en tiiä, kuinka kauan. ...ajokorttia mä en ole vieläkään saanut uusittua... joo, pitäis kyllä.. :snotty:

Mulle sanottiin poliisilaitoksella että passi ei kelpaa enää siinä vaiheessa kun on uuden henkilöllisyystodistuksen saanut (eli kun hain ajokortin) vaikka käyttöaikaa passilla olisi vielä ollut.
Tosin joku sanoin tällä palstalla että hänelle oli sanottu (vai että hän oli käyttänyt) vanha passi käy siihen asti kun umpeutuu. Mutta itse uskon enemmän tuohon että uusittava on heti kun passia tarvitsee.
Ajokortti pitää uusia kahden kuukauden sisällä.

Niinhän se pitäis, mutta kummasti tuo on jääny. ...reippaasti ylitetty tuo 2kk. :xmas:

Noh, mua kanssa kehotettiin käyttämään vanhaa passia. Tilanne oli siis se, että tyttönimellä olin varannut häämatkan, ja poliisin mielestä oli parempi epäselvyyksien välttämiseksi matkustaa tyttönimellä vielä kerran ;)

Yhteistyössä