"kun sillä on jo kaikkea"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oottekos aatellu..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oottekos aatellu..

Vieras
Niin, taas on ollut kovasti puhetta lahjoista ja lahjojen oston vaikeudesta. Yleinen repliikki tuntuu olevan, että lahjoja on hankala ostaa aikuisille, kun "niillä on jo kaikkea".
Mutta kyllähän aikuisetkin tarvitsee vaihtelua? Välillä on kiva ostaa uudet pyyhkeet, uusia kauhoja ja kattiloita, uudet lakanat tai vaikka vaihtaa se kymmenen vuotias kahvinkeitin tai rasvankäryinen vohvelirauta.

Siis oikeestihan usein ensin hankitaan tarpeelliset ja sitten lasten toiveet, itselle ostetaan viimeiseksi. Ja tuollaiset kodinvempeleet menee vaihtoon vasta kun hajoavat. Vaikka kiva ois saada jo aiemmin uusi.

Minä en ainakaan lähde sillä linjalla, että en voi ostaa tätä tai tätä, kun sillä jo on, vaan osta jotain kivaa, mikä tuntuu sopivalta. Itse ainakin tykkään, kun saan uusia juttuja joskus, vaikka ne uutuuttaan pehmoiset pyyhkeet. =)
(Vaikkei se ehkä ekologisinta olekaan, mutta voihan vanhat laittaa vaikka kierrätykseen.)

Vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Monesti itse ei raaski ostaa aiemmin, ennenkuin hajoaa... mutta kiva olisi saada lahjaksi.
Mie ainakin olen näin ajatellut, ja ostellut omasta mieelstäni kivoja ja tarpeellisiakin lahjoja aikuisille.

Niin siis tätä just ajoin takaa!

Totta tuokin!:) Itse en tykkää kovin paljon saada lahjoja "kun kaikkea on", ja sit ihmiset ostaa ihme krääsää kun ei muuta keksi. Mut nyt kun asian noin esitit niin kieltämättä esim. joku laadukas pyyhe tms. olis ihan kiva..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi ihmeessä niitä lahjoja pitää väkisin ostella?!

Niin miksi pitäisi väkisin ostella? Minä ainakin ostan ja annan antamisen ilosta! =) Jouluna ja synttäreinä, joskus muulloinkin. Minulle tärkeille ihmisille. En väkisin! =)

Me ainakin tiedetään omien vanhempiemme kodinkoneiden kunto suunnilleen ja sellasia ei tartte. Muutenkin luulen, että se antamisen ilo vanhemmilla on suurempi kuin ottamisen ilo. Tuntuu "typerälle" ostaa joka vuosi se pyyhe tai lakanapakkaus vaikka tulisikin käyttöön, mut me ollaan sovittu, että aikuisille ei osteta mitään kun näitä penskojakin on ihan riittävästi. Miehelle ostan, mut en muille aikuisille.

mä ostan ainakin joululahjat tunteella ja mietin mikä kellekin sopisi ja mistä tykkäisi... en tosiaan mieti että mitä jo on tai että voi vitsi kun sillä on kaikkea....

Itse tykkään yllätyksistä ja vihaan sitä kun vanhemmat haluaa mennä yhdessä ostamaan lahjoja.. mitä iloa on aattona avata paketti kun tietää mitä siellä on?! :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi ihmeessä niitä lahjoja pitää väkisin ostella?!

Niin, varsinkin sellaiselle, jolla on jo kaikkea? Miksei välillä ostettaisi jotain sellaiselle, jolla ei ole mitään?
http://www.unicef.fi/lahjoita?gclid=CInrt77qrJACFRsEEAodVR6Qpw

mulla on periaatte että ostan lahjoja, joita kaikki haluaa mutta se on niin turhaa että ei viitti ostaa ikinä :)

eli lähinnä hierontaöljyjä, armoaterapeuttisia kynttilöitä, jalkakylpysuolaa...

mut kun oikeesti mun siskon perheellä on kaikkee...hommaavat heti itte kaiken uuden,eivät voi koskaan odottaa,jos joku vaikka toisikin lahjaksi.Ärsyttää sellanen...siis sillä on ihan kaikkee mahdollista.Sillä on joku ostohulluus... :whistle:

Me ollaan jo vuosikaudet ostettu varsinaisia lahjoja vaan lapsille ja panostettu niihin vähän enempi, aikuisille on kerätty herkkukoriin kaikkia ihania juttuja, ja kaikki on ollut tyytyväisiä. Tietty jos joku juttu tulee vastaan mikä on ihan jonkun ihmisen tyylinen, niin sen voin ostaa, mutta turhaa krääsää ja posliinirojua en osta enkä halua ottaa vastaankaan. Kaikilla lähipiirissä sama homma, joten hyvin toimii.

Yhteistyössä