Kun siivoat...

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
niin mistäs aloitat homman yleensä?

- jos on hyvä ilma, niin eka imuroin matot ja vien ulos
- sit raivailen ylimääräiset tavarat pois lattioilta
- imurointi
- vessanpesu
- moppaus jos mopataan
- pölyjen pyyhintä

Mä teen tässä järjestyksessä;
- järjestely ja muksu ulos
- matot ulos
- pölyjen pyyhintä
- imurointi
- lattioiden pesu
- wc:iden pesu
- mattojen ja muiden tamppaus

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:

- imurointi
- vessanpesu
- moppaus jos mopataan
- pölyjen pyyhintä

Pyyhit oikeesti pölyt vikana? =O
Enpä ole ennen kuullut, siinähän ne leviää sitten taas "ympäriinsä."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

- imurointi
- vessanpesu
- moppaus jos mopataan
- pölyjen pyyhintä

Aika hyvin ne tarttuu mikrokuituliinaan eikä leviä, kun vaan pudistelee liinaa tarpeeks usein. Mulle on jääny josytain sellainen päähänpinttymä, että pölyt pitää pyyhkiä viimeisenä, koska imurointi nostattaa sitä ilmaan. Ja mielellään imuroinnin ja pölyjen pyyhkimisen välillä pitäis olla taukoa, jotta pöly ehtii laskeutua. Mutta korjatkaa, jos olen väärässä.

- imurointi
- vessanpesu
- moppaus jos mopataan
- pölyjen pyyhintä

Aika hyvin ne tarttuu mikrokuituliinaan eikä leviä, kun vaan pudistelee liinaa tarpeeks usein. Mulle on jääny josytain sellainen päähänpinttymä, että pölyt pitää pyyhkiä viimeisenä, koska imurointi nostattaa sitä ilmaan. Ja mielellään imuroinnin ja pölyjen pyyhkimisen välillä pitäis olla taukoa, jotta pöly ehtii laskeutua. Mutta korjatkaa, jos olen väärässä.

Voi kyllä olla joo, mutta entäs
- imurointi
- pölyjen pyyhintä
- moppaus...
Saisi vielä lopuksi loputkin pudonneet pölyt pois.

- imurointi
- vessanpesu
- moppaus jos mopataan
- pölyjen pyyhintä

Voi kyllä olla joo, mutta entäs
- imurointi
- pölyjen pyyhintä
- moppaus...
Saisi vielä lopuksi loputkin pudonneet pölyt pois.

Joo, toikin olis hyvä. Mä kyllä häpeäkseni juodun tunnustamaan, että meillä mopataan lattioita ääriharvoin :ashamed:

-tavarat järjestykseen, lakanat sängyistä veke ja petivaatteet pihalle ja paikat siihen kuntoon että jäljelle jää
-imurointi (matot ensin ja ne sit ulos)
-pölyjen pyyhintä
-wc pesu (+kylppäri)
-peilit puhtaaksi
-lattioiden moppaus

Meillä käy kerran viikossa siivooja, mutta oma hommani on järjestää edellisiltana tavarat paikoilleen ja nostaa ne lakanat esille, jotka on takoitus vuoteisiin laittaa.
Siivooja ilmeissesti heittää ekana matot ulos ja tamppaa ne, pyyhkii pölyt ja moppaa. Imuria hän ei käytä lainkaan. Viimeiseksi pesee vessat ja kylpytilat.

ennemmin tehdä niinkuin joka päivä vähän enkä kerralla kaikkia. Tuntuu kevyemmältä ja jää paljon aikaa muuhun. Iltavuoroon mennessä ehtii hienosti tekemään kun lapsikin on tarhassa ja näin ei ole pois yhteisestä ajasta.

Miksi matot pitää imuroida ennen ulosvientiä? Siellä ne hakataan, jos saa ja harjataan (tietenkin sitten jos matot on semmoisia ettei roskat muuten lähde, mutta mun mattoja ei ainakaan tarvi imuroida). Ja ehdottomasti pölyjen pyyhintä imuroinnin jälkeen. Ja viimeisenä moppaus.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Miksi matot pitää imuroida ennen ulosvientiä? Siellä ne hakataan, jos saa ja harjataan (tietenkin sitten jos matot on semmoisia ettei roskat muuten lähde, mutta mun mattoja ei ainakaan tarvi imuroida). Ja ehdottomasti pölyjen pyyhintä imuroinnin jälkeen. Ja viimeisenä moppaus.

No ainakin tuo kuopuksen huoneen automatto on sellainen bukleepintainen, josta roskat lähtee kunnolla vaan jos imuroi. Ja sit meillä on sellaisiakin mattoja, joita ei saa tampata eli pitää imuroida ja viedään ulos sit vaan raikastumaan.

- imurointi
- vessanpesu
- moppaus jos mopataan
- pölyjen pyyhintä

Pölyt pyyhitään viimeisenä, koska itse siivous, imurointi, tavaroiden siirtely ja muu nostattaa pölyn ilmaan. Siksi se tehdään viimeisenä. Kun se on jo laskeutunut takaisin

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö ihan pihalla:
Alkuperäinen kirjoittaja M:

No ainakin tuo kuopuksen huoneen automatto on sellainen bukleepintainen, josta roskat lähtee kunnolla vaan jos imuroi. Ja sit meillä on sellaisiakin mattoja, joita ei saa tampata eli pitää imuroida ja viedään ulos sit vaan raikastumaan.

Ja meillä puolestaan on 2 hännän heiluttajaa, ja toisen karva jää niin tiukkaan mattoihin, ettei se puhdistu pelkästään tamppaamalla. Muutamaa mattoa ei tampata ollenkaan, vaan saavat vaan raitistua ulkoilmassa.

-Tavarat järjestykseen
- Mattojen imurointi, matot ulos
-imutointi
-pölyjen pyyhintä
-vessan pesu

Meillä imuroidaan matot siksi, kun en joka kerta jaksa neljännestä kerroksesta asti (kahden pienen lapsen kanssa) viedä mattotelineelle vaan laitan parvekkeelle.

- raivaan tavarat
- otan petivaatteet irti
- vien matot ulos ja pöllytän sekä pieksen ne
- vien petivaatteet tuulettumaan
- imuroin
- pesen lattiat
- pesen vessat
- pyyhin pölyt
- pistän kaikki paikoilleen ja juon joskus jopa siiderin :D

-Tavarat järjestykseen
- Mattojen imurointi, matot ulos
-imutointi
-pölyjen pyyhintä
-vessan pesu

Meillä imuroidaan matot siksi, kun en joka kerta jaksa neljännestä kerroksesta asti (kahden pienen lapsen kanssa) viedä mattotelineelle vaan laitan parvekkeelle.

Moppaus unohtui, eli viimeisenä tehdään se

Yhteistyössä