kun sektio pelottaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
minulla on ilmeisesti edessä sektio ja pelkään kamalasti, että tulee joku komplikaatio esim. veritulppa, tai joku hallitsematon verenvuoto jne. mihin kuolen...pelko on todella suuri, joten jos joku jolla ollut samanlaisia pelkoja ja kokenut sektion niin tsemppi ei olisi pahasta... :ashamed: :(

Aika harvoinhan sellaista kuitenkin tapahtuu.. Minulle on tehty sektio vuonna 2003 ja minulle ei kyllä jäänyt mitään huonoa sanottavaa siitä. Oli aikas helppo juttu. Missään vaiheessa ei sattunut ja lääkäri kertoi koko ajan mitä teki. Poika tosin syntyi jo rv:lla 29+5 joten ainut huono asia oli että en saanut poikaa nähdä heti vaan hänet vietiin suoraan teholle. Mutta ota rennosti vaan kaikki menee varmasti hyvin!! :hug:

No sektiohan on kuitenkin aika iso leikkaus ja leikkaukseen sisältyy aina riskejä.
Mutta onneksi Suomessa on asiansa osaavaa henkilökuntaa sairaalassa, joten uskon heidän osaavan ottaa huomioon nuo asiat joita pelkäät. Voithan vielä puhua noista peloista neuvolassa tai kätilön kanssa, että leikkaushenkilökunta ottaisi erityisesti huomioon nuo asiat joita pelkäät ja saisit näin turvallisemman mielen leikkaukseen mentäessä. Kuitenkin jos sinulla on kyseessä suunniteltu sektio, niin se on hoitohenkilökunnan mielestä silloin turvallisempi vaihtoehto niin sinulle kun tulevalle lapsellesikin. Kevein perustein leikkauksia ei kuitenkaan aleta tekemään ja jos alatie synnytys kohdallasi olisi mahdollinen, niin aivan varmasti hoitohenkilökunta sinulle sen mahdollisuuden soisi.

Itse voin oikeastaan kuvitella miltä sinusta tuntuu. Synnytys reilun parin kuukauden päästä edessä ja kaikkein kamalain kauhu kuva on se, että joudun sekstioon syystä tai toisesta :ashamed: Mutta ei siinä tilanteessa asialle mitään voisi tehdä jos ammatti ihmisten mielestä vauvaa ei muuten maailmaan turvallisesti saataisi, vaikkakin oma oloni tulisi aivan varmasti olemaan kamala :(
Vauvan parastahan siinä ajatellaan kun mietitään vakavasti mikä on paras tapa syntyä ja jos se katsotaan olevan sekstio, niin silloin ei kyllä kamalasti alatiesynnytykseen ole asiaa siinä kohtaa.

Tsemppiä siule tulevaan!!!

Minä pelkään myös. Kuinka ollakaan pahin pelkoni toteutui. Kolmas synnytys päättyi hätäsektioon. Olin todella peloissani mutta selvisin siitä. Minua ei nukutettu ja kaikkein pahin pelko on se että nukutuksesta en herää. Joten tosi hyvä että tekivät leikkauksen spinaalipuudutuksella. Palautuminen kesti kauan, jos vertaa miten nopeasti sitä on alatiesynnytyksen jälkeen palautunut. Maito ei noussut yhtä nopeasti ja koko hommasta jäi #&%?$!* maku. Mutta lapsi saatiin terveenä ulos enkä minä kuollut! Joten kyllähän sitä tyytyväinen täytyy olla. Ei saa antaa pelolle valtaa, olet kuitenkin hyvissä käsissä ja harvoin mitään komplikaatioita tulee.

Yhteistyössä