"Kun se synnytys käynnistyy, niin sen kyllä huomaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee*2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee*2

Vieras
Mun on pakko sanoa tähän sellainen poikkipuoleinen sana että ehei :)

Mun kakkosen synnytys meni niin että aamulla alkoi lorista vettä ja pitkin päivää lorisi niin että sai useasti olla vaihtamassa sidettä ja mä ihmettelen et eiks se muka tällä menolla jo lopu.

Alkoi siis aamulla siinä noin kahdeksan maissa.

Siitä sitten alkoi jomotella selkää. Ja pitkin päivää tuli kipeitä supistuksia välillä säännöllisesti ja sitten taas epäsäännöllisesti ja tää söi voimia kovin.

Sitten illalla noin kymmenen aikaan mä sain sen petidin-piikin jotta sain hieman nukuttua koska se saa olon TODELLA uneliaaks. Mä uskoin ettei vauva synny vielä pitkään aikaan. Nukuin ehkä 1-1,5h ja tunnen puoli tokkurassa muutamia napakoita supstuksia kunnes herään mielettömän kovaan ponnistamisen tarpeeseen.

Eli jos mä olisin ollut kotona niin mä olisin synnyttänyt omaan sänkyyn. :)

Eli tuo väite/sanonta ei aina pidä paikkaansa.

Esikoisen kohdalla mä taas todella tiesin koska se synnytys on todella alkanut.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
no huomasithan sä sen vesien menon... eikö se vähän niinku kerro et synnytys alkaa?

etkä ois varmaan kotiin synnyttänyt, koska et ois saanut piikkiä, joka vie kipuja ja unettaa.....???

ihme urpoja täällä jotka eivät tahallaankan halua ymmärtää yhtään mitään vaan ovat niin tyhmiä et alkaa vääntää eto asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua on alkanu supistaan 4-6h ennen syntymiä ja viimeiset 1-2h ollut kaikkiein kovimmat supistukset.Esikosta tuntui että pää tulee ulos autossa.

Ja kyllä mulla ne kovimmat supistukset oli sellaisia että tiesi että se on menoa.
Ei voinut mitenkään verrata niihin "lievimpiin".

no kyllä mä oon jokaisen kolmen raskauden synnytyshetkellä miettiny "onko tää ny sitä vai ei" kun supistuksilla synnytys edennyt....ei oo muita merkkejä ollu,mut niin ne vauvat vaan on aina muutamassa tunnissa ulos tullu =) ei sitä kyl aina tiedä mikä on synnytyskipua ja mikä ei. tosin ite osasin kahen seuraavan synnytyksen tunnistaa siitä,kun muistu esikon synnytystunne,se paineen tunne alaselässä et kyllä se menoa aina on ku siltä rupee tuntumaan!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
no huomasithan sä sen vesien menon... eikö se vähän niinku kerro et synnytys alkaa?

etkä ois varmaan kotiin synnyttänyt, koska et ois saanut piikkiä, joka vie kipuja ja unettaa.....???

Joo eihän noita piikkejä tosiaan kotona saa mistään..

Ekasta ja kolmannesta tiesin tasan tarkkaan jo monta tuntia ennen, tyyliin "tänään on lähtö".

Keskimmäinen tuli ihan "puun takaa".

Harjotussupistuksia oli ollut ja tullut jo viikkotolkulla.
Neuvolaan tein lähtöä, kävin suihkussa, ja niitä supistuksia tuli ja meni, mutta ei säännöllisiä eikä edes kipeitä.
Siinä sitten tuhersin ripsiväriä, kun yhtäkkiä välähti, että ei prkl tässä mihinkään neuvolaan kerkeä kun nyt just täytyy soittaa kyyti kätilöopistolle.
En ehtinyt salissa olla kuin n. puoli tuntia, kun muksu oli pihalla.

Jos oltais silloin asuttu täällä hevonkuusessa, se olisi kyllä ihan tasan varmasti syntynyt kotiin tai matkalle.

En mäkään olis välttämättä lähtenyt ajoissa tuosta kolmannesta jollen olisi pelännyt niin paljon ettei sitä antibioottia (streptokokki B:n takia) ehditä antaa. Supistuksista tuli sellaisia tosi kipeitä vasta n. tuntia ennen kuin lapsi syntyi ja jos olisin silloin vasta lähtenyt sairaalaan, en olisi ehtinyt.

MITEN OIKEESTI VOI OLLA NIIN PALJO TUOLLAISIA IDIOOTTEJA JOTKA EIVÄT UHLLAANSAKAAN YMMÄRRÄ ASIAA. ?? :laugh:

Paha uhmaikäkö vielä? VAi muuten vain paha olla?

Voi voi. Raukka pienet, menkää vaikka nukkumaan.

MITEN OIKEESTI VOI OLLA NIIN PALJO TUOLLAISIA IDIOOTTEJA JOTKA EIVÄT UHLLAANSAKAAN YMMÄRRÄ ASIAA. ?? :laugh:

tiedätkö mikä on syöksysynnytys? itellä kaksi takana, lääkärit meinas ettei se välttämättä toistu..eli pidäpä suuta soukemmalla! minä en todellakaan tiennyt, että nämä nyt on niitä supistuksia, kun ei sattunut ja oli supistellut muutenkin jo kk kaupalla.

Alkuperäinen kirjoittaja äitix3:

tiedätkö mikä on syöksysynnytys? itellä kaksi takana, lääkärit meinas ettei se välttämättä toistu..eli pidäpä suuta soukemmalla! minä en todellakaan tiennyt, että nämä nyt on niitä supistuksia, kun ei sattunut ja oli supistellut muutenkin jo kk kaupalla.

Siis mitä?

<mä tarkotin noita jotka yrittää olla vitsikkäitä ja aukoo ap:lle (tai siis yrittää)

Mun mielestä vesien meno/lorottelu on jo merkki synnytyksen käynnistymisestä. Ja ainaki mulle sanottiin kakkosestakin, että jos vettä alkaa lorottaa niin pitää lähteä sairaalaan. Eka supistus tuli sairaalassa suihkussa ja 4 tuntia sen jälkeen tyttö oli jo maailmassa. Ponnistuskin kesti 1½ tuntia.

Mä olen jokaikisen tenavani saattanut maailmaan viime metreillä, tai siis senteillä, kun en ole halunnut yksin synnärillä virua. Jotenkin olen vaan esikoisesta lähtien osannut ajoittaa itseni siten, että heti on menty ponnistamaan ja synnyttämään.

Helppohan se on vesien menosta tietää että nyt pitäis alkaa menemään... Mutta mulla ei menny vedet kuin vasta sairaalassa, eikä supparitkaan ollu säännöllisiä tai kivuliaita missään vaiheessa ennen kuin oli tosi kyseessä - vesien menosta synnytykseen 2h ensisynnyttäjänä. Mä olisin oikeesti synnyttäny matkalle ellei olisi tullut vain tunne että nyt alkaa tapahtumaan, matkaa sen verran kuitenkin. Eli kyllä sen vaan tietää ;)

Yhteistyössä