kun saavut t risteykseen ja pitää pysähtyä,vaihdatko vaihteet vauhdissa vai vasta ko pydähdyt ni suoraan 4-1? :D

  • Viestiketjun aloittaja jepss:)
  • Ensimmäinen viesti
"yyhoo"
No, riippuu kait ihan risteyksestä. :D Jos on stop-risteys, niin yleensä vaihdan vasta pysähdyttyä ja jos ei ole ja näyttää siltä että ei tarvi edes pysähtyä, niin vaihtelen "lennossa" välillä jarrun kanssa hidastaen ja välillä moottorijarrutuksella - kai. Enpä ole koskaan tullut sen tarkemmiin ajatelleeksi tätäkään asiaa, että miten tuo sitten loppuviimeksi millonkin menee missäkin tilanteessa ja meneekö aina samalla tavalla. :D
 
alkuppp kysyyyy..
onks se hyvä jos ajaa 80km/h ja risteys lähenee mis ei tartte pysähtyä ni alkaa jarruttelemaan ja kun nopeus on n60 vaihtaa 4 ja kytkin ylös ja jarruttelee sit kytkin pohjaan ja vaihtaa 3 vaihteen, kytkin ylös ja kääntyy 3vaihteella? vai kuuluuko olla 2 vaihde kääntyes?
 
"vieras"
onks se hyvä jos ajaa 80km/h ja risteys lähenee mis ei tartte pysähtyä ni alkaa jarruttelemaan ja kun nopeus on n60 vaihtaa 4 ja kytkin ylös ja jarruttelee sit kytkin pohjaan ja vaihtaa 3 vaihteen, kytkin ylös ja kääntyy 3vaihteella? vai kuuluuko olla 2 vaihde kääntyes?
no ei mikään kuulu olla, jos sun auto pysyy käynnis 3 vaihteella kun käännyt niin mikään/kukaan ei estä sua sitä käyttämästä
 
"pop"
onks se hyvä jos ajaa 80km/h ja risteys lähenee mis ei tartte pysähtyä ni alkaa jarruttelemaan ja kun nopeus on n60 vaihtaa 4 ja kytkin ylös ja jarruttelee sit kytkin pohjaan ja vaihtaa 3 vaihteen, kytkin ylös ja kääntyy 3vaihteella? vai kuuluuko olla 2 vaihde kääntyes?
Lienee vauhtia inan liikaa jos kolmosella käännyt, kyllä se kakkonen sopisi olla silmässä. Jarruja ei tarvitse kun moottorijarruttelee, tosin ensinalkuun tarvii ennenkuin oppii miten se oma auto hidastuu. Ja niitä risteyksiä on syytä lähestyä hitaasti viimeiset kymmenet metrit, jotta ehtii reagoida ja tiirata kunnolla...
 
"pop"
[QUOTE="pop";25797584]

Ja sille joka ei tiennyt mitä moottorijarrutus on, se on sitä että että otetaan jalka pois kaasulta ja annetaan moottorin jarruttaa, mitä nopeammin halutaan jarruttaa sitä pienempi vaihde laitetaan päälle.Kytkintä siis ei paineta alas, eikä jarrua. Tietysti ei yleensä hypätä enemmän kuin yhden vaihteen yli korkeintaan kovassa vauhdissa jottei kierrokset nyt nouse ihan tajuttomasti, eli esim vitoselta vaihdetaan neloselle tai kolmoselle kun moottorijarrutetaan, eikä esim kakkoselle saati ykköselle mistä voi jo seurata vahinkoa moottorille.[/QUOTE]


Moottorijarrutus repeat
 

Yhteistyössä