Kun riitelette ystävän kanssa, sovitteko riidat vai "unohdatteko" vaan ja jatkatte kuin ei mitään olis tapahtunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meni hermot "ystävään"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meni hermot "ystävään"

Vieras
Mä en voi jatkaa, ellei ole riitaa sovittu.

Törmään jatkuvasti ihmisiin, naisiin siis, joilla ei oo tapana pyytää anteeksi pienintäkään mielipahaa. Jos ei jatketa ja "unohdeta" niin se on sit siinä. Mulle se ei käy.

Noin kun tekee, ei oikeasti anna anteeksi vaan sit seuraavassa riidassa kaivetaan taas kaikki esille ja auki.

Tämä kun jatkuu, niin lopulta esille vedettäviä asioita on jo about tziljoona!

Miksi ihmeessä te jotkut ette pyydä anteeksi, opetelkaa jos ette osaa!

En riitele ystävieni kanssa! Voidaan kyllä olla erimieltä, mutta riitelemään en alennu. Ystäväni osaavat myös kunnioittaa muiden mielipiteitä, vaikka ne eivät olisikaan samoja kuin omat, näin osaan myös minä toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En mä riitele ystävieni kanssa.

Jos jonkun seura alkaa tökkimään, pidän pientä taukoa.

Oho, no onpa aitoo.

Sulla ei sit olekaan yhtään todellista ystävää.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä ihmisten kanssa riitaantuu jos on läheinen:
Oho, no onpa aitoo.

Sulla ei sit olekaan yhtään todellista ystävää.

Aitoja ystäviä on, mutta ei me riidellä.

Keskustellaan kyllä, ollaan eri mieltä, perustellaan, mutta miksi ihmeessä lähdettäisiin riitelemään? Haukkumaan toista, nimittelemään, sen sellaista? Tässä iässä? :D

Sovitaan! Jotkut pienet jutut nyt toki voidaan ihan vaan unohtaakin..mut no jaa, kyllä nekin aina sovitaan :) En tykkää maton alle lakasemisesta. Ja kun on sovittu, ei niitä enää kaivella

Jos joku sanoo liian pahaa niin sanon kaverisuhteen irti sillain etten pidä enää yhteyttä mutta en kerro miksi. Kahden kaverin kanssa on näin käynyt.
Toisen veljen kanssa treffailin ja kun en ollut enää sen kanssa ja olin tän likan ( sen siskon ) kanssa eteläreissulla niin se kehtasi arvostella sitä että sekoilin siellä etelässä niin että tuli fritsuja. Sanoi vielä ruman sanan jälkeen että en ole kunniaksi sen veljelle. Vaikka sen veli oli täys törppö jonka jätin. Mutta olisi siis halunnut olla mun kamu ihan samalla lailla kuin ennenkin. En vain saisi olla sellainen joka suutelee ja kiehnää heti ekana tai tokana iltana jonkun pojan kanssa.

Toinen taas sanoi että aikoo koittaa rikkoa mun suhteen silloiseen mieheeni koska on musta mustis.

Kumpikaan likka ei ole mielestäni "terve" päästään noilla mielipiteillä ja aikomuksilla.

Mä en halua että kaverit sanelee mulle ehtoja millainen mun pitäisi olla missäkin tilanteessa tai kenen miehen kanssa mun pitäisi olla tai olla olematta.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Jos joku sanoo liian pahaa niin sanon kaverisuhteen irti sillain etten pidä enää yhteyttä mutta en kerro miksi. Kahden kaverin kanssa on näin käynyt.
Toisen veljen kanssa treffailin ja kun en ollut enää sen kanssa ja olin tän likan ( sen siskon ) kanssa eteläreissulla niin se kehtasi arvostella sitä että sekoilin siellä etelässä niin että tuli fritsuja. Sanoi vielä ruman sanan jälkeen että en ole kunniaksi sen veljelle. Vaikka sen veli oli täys törppö jonka jätin. Mutta olisi siis halunnut olla mun kamu ihan samalla lailla kuin ennenkin. En vain saisi olla sellainen joka suutelee ja kiehnää heti ekana tai tokana iltana jonkun pojan kanssa.

Toinen taas sanoi että aikoo koittaa rikkoa mun suhteen silloiseen mieheeni koska on musta mustis.

Kumpikaan likka ei ole mielestäni "terve" päästään noilla mielipiteillä ja aikomuksilla.

Mä en halua että kaverit sanelee mulle ehtoja millainen mun pitäisi olla missäkin tilanteessa tai kenen miehen kanssa mun pitäisi olla tai olla olematta.

Olitte n.13v silloin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olitte n.13v silloin?

Kun ei edes oltu. Olin sen törpön kanssa ollessa 23-24v ja se mustis tyttö oli kun olin itse 20v ja myös hän oli 20v.

Vai mietitkö niitä fritsuja :ashamed: .. No tuota.. Tekninen moka josta kaveri ei saisi tuomita. Olisi vaikka nauranut ennemmin.

Olitte n.13v silloin?

Kun ei edes oltu. Olin sen törpön kanssa ollessa 23-24v ja se mustis tyttö oli kun olin itse 20v ja myös hän oli 20v.

Vai mietitkö niitä fritsuja :ashamed: .. No tuota.. Tekninen moka josta kaveri ei saisi tuomita. Olisi vaikka nauranut ennemmin.

No kyllä mä niitä fritsuja tässä tarinassa pidän vähiten lapsellisena. Mutta saahan sitä tietysti toimia niinkuin parhaaksi näkee.

Mä yleensä sovin mitä pikimmin.

Ja sit sen kerran kun jätin sopimatta illalla. Ja aamulla soittelin... ei vastattu.

Ja pari päivää siitä niin kuulin et ei oo enää koko ystävää.

Mummon sanonta "älä anna auringon laskea vihasi ylle" on varsin noudatettava.

Kyse e ivälttämättä ole riidasta vaan että toinen on ajattelemattomuuttaan loukannut sanomisillaan tai teoillaan. Itse olen herkkä tässä suhteessa: Pahoittelen heti jos kuulen että minun sanomisista on loukkaannuttu ja otan siitä opikseni. Vastaavasti haluan että minuun suhtaudutaan samalla empatialla. Joidenkin ihmisten on kuitenkin vaikea nöyrtyä ja he rupeavat vastahyökkäykseen jos uskaltaa sanoa että jokin asia on loukannut. Tällaisen ihmisen kanssa en pysty olemaan enää oma itseni koska tunteeni eivät toiselle ole ok - ja suhde viilenee.

Lapsellisuudesta olen samaa mieltä. Suutelun intohimossa sitä antoi varmaan itselleen moiset tehdä ( ehkä ? ). Tosin puolustuksekseni on sanottava etten uskonut siinä tilanteessa että siitä imutuksesta tulee fritsuja. Mutta varmasti olisi pitänyt kyseenalaistaa tilanne. Nyt missaat pointin. Ei fritsut ole syy haukkua kaveriaan josta pitää. Niille voi nauraa kuten sanoin tai sanoa että " Olitpa pönttö / hölmö kun annoit tollaiset tehdä!".
Kaverini kuitenkin tunsi minut jo vuosia ja tiesi että olen tätä episodia lukuunottamatta tiukan linjan nainen. Olimme olleet monesti ulkona.

En riitele ystävieni kanssa. Viimeksi olen varmaan riidellyt muun kuin perheenjäsenen kanssa joskus kun olin... 14 tai jotain. Silloin ei sovittu, vaan jatkettiin elämää seuraavana päivänä kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Hyvä ohje. Näin teen aina, sillä "mutalla", että... Jos toinen ei tule puolitiehen vastaan, niin sit se jää siihen. Riita jää sopimatta.

Inhoan riitelyä ja haluan aina heti sopia, märehtijöiden kanssa en oikein tule toimeen. Mykkäkoululaiset on toinen ryhmä, ei ei ei...

Riitaan tarvitaan kaksi, kuin myös sovintoon.

Mitään maton alle-lakaisemista en aio enää koskaan harjoittaa. Joko multa pyydetään anteeksi, koska niin itsekin osaan tehdä, tai sitten antaa olla. Kukaan niin tölvänä ei oo mun mielipahan arvoinen, että jaksan katsella ihmistä, joka ei osaa. Mun velvollisuus ei ole opettaa aikuisia ihmisiä pyytämään anteeksi tai mitään muutakaan.

Lapsellisuudesta olen samaa mieltä. Suutelun intohimossa sitä antoi varmaan itselleen moiset tehdä ( ehkä ? ). Tosin puolustuksekseni on sanottava etten uskonut siinä tilanteessa että siitä imutuksesta tulee fritsuja. Mutta varmasti olisi pitänyt kyseenalaistaa tilanne. Nyt missaat pointin. Ei fritsut ole syy haukkua kaveriaan josta pitää. Niille voi nauraa kuten sanoin tai sanoa että " Olitpa pönttö / hölmö kun annoit tollaiset tehdä!".
Kaverini kuitenkin tunsi minut jo vuosia ja tiesi että olen tätä episodia lukuunottamatta tiukan linjan nainen. Olimme olleet monesti ulkona.

Mun mielestä tuossa tarinassa suunnilleen kaikki on lapsellista, mutta varmaan lapsellisinta se, että pistät tommosen takia välit täysin poikki vuosia kestäneeseen ystävyyteen.

Ja sit sen kerran kun jätin sopimatta illalla. Ja aamulla soittelin... ei vastattu.

Oliko ystävä kuollut vai mitä?

Kyllä vain.

Kyllä vain.

Tuskin teidän riidan vuoksi kuitenkaan...?

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
En riitele ystävieni kanssa. Viimeksi olen varmaan riidellyt muun kuin perheenjäsenen kanssa joskus kun olin... 14 tai jotain. Silloin ei sovittu, vaan jatkettiin elämää seuraavana päivänä kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Miksette sopineet?

Yhteistyössä