Kun raskaus on epätoivottu - läheisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maikki"

Vieras
Olen nyt rv 5+3, enkä ole siis vielä kertonut kellekään raskaudestani. Ja syy siihen on selvä, tiedän jo kuopuksen odotuksen ajalta, että lähimmäiset ihmiset yrittävät saada minua tekemään aborttia.:/

Minulla on nyt 2 lasta, 4v ja 2v. Kaikki raskaudet ovat olleet fyysisesti aika raskaita, ja vaikka tiedän että kyllä kestän tämän uuden raskauden, läheiset eivät siihen usko. Varsinkin äiti on ilmoittanut ettei auta mitenkään jos vielä kerran raskaudun.:(

Mitä teen, miten kerron tästä asiasta kun tiedän kaikkien olevan tätä vastaan? Ollaan muuten äitini kanssa tosi läheisiä, joten en voi pimittää asiaa kovin pitkälle.

Jos olette läheisiä,miksi äitisi kieltäytyy auttamasta sinua mikäli raskautuisit?Tuo on kyllä selän kääntämistä,ei läheisyyttä-minun mielestäni.

Eiköhän se ole ihan sinun oma asiasi,teetkö lapsia sen kaks tai kakskymmentä,sen ei pitäs kuulua kelleen..

Onnea odotukseen! =)

Miksi ihmeessä läheiset yrittävät painostaa sinua aborttiin? Kuulostaa todella oudolle. Millainen on muuten elämäntilanteesi, onko lasten isä kuvioissa?
Jos sinulla on esim. päihdeongelmia, ja äitisi joutuu huolehtimaan sinusta ja lapsistasi, niin ymmärrän häntä, mutta muuten en ymmärrä yhtään tuota tilannetta.

Kuule, jos raskausaikasi on poikkeuksetta rankka esimerkiksi sairauden takia, luuletko, ettei se ole todella rankka myös läheisillesi? On todella hirveää hoivata ja pelätä aikuisen ihmisen ja syntymättömän lapsen puolesta, valvoa öitä ja stressata. Ymmärrän äitiäsi oikein hyvin, mutta toisaalta, aborttiin kehoittaminen on väärin. Älä silti ole itsekäs vaan yritä ajatella myös muiden kantaa. Sinähän olet nähnyt aiemmista raskausajoista vain oman puolesi, et ole kokenut sitä ahdistusta, mitä muut kokevat ja joskus se muiden kokema stressi on jopa vaikeampi kestää kuin oma stressi, koska muut eivät voi asioille mitään. He ovat sijaiskärsijöitä, joita kukaan ei ymmärrä, mutta joilta vaaditaan hirveästi.

Toivon, että raskausaikasi menee hyvin ja läheisesi saavat voimia vielä tähän yhteen raskauteen. Tsemppiä!

Mulla on ollut sama tilanne, läheiset on painostaneet aborttiin joka kerta. Nyt muksut on aikuisia jo. Ei mulla ole ollut päihdeongelmaa tms, ainoa syy tuohon painostukseen on ollut mun ikä ja se, etten ole halunnut miestä mun kotiini asumaan.
Yksinkin pärjää. Onhan se kurjaa, jos ei tukea saa mistään, mutta kyllä sä selviät"
Tsemppiä.

Yhteistyössä