Kun rahat menee laskujen maksuun... Mitä teidän laskut on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee hän

Vieras

Eli mitä tuo oikeastaan tarkoittaa... Kun vaikka lapsilisät joku joutuu käyttämään laskujen maksuun.

Tarkoittaako se, että vuokraan / lainanlyhennyksiin ja asumiseen ja autoon noin yleensä... Entä muuta?

Ihmettelen miten monilla on niin paljon laskuja, haluaisin tietää mistä niitä oikein tulee?! Hassu kysymys mutta kysyn kuitenkin!

Sähkö, vesi, jätemaksut, asuntolaina, autolaina, remonttilaina, nettimaksu, pari lehtilaskua, plus tv, mun opintolaina, H&M: tili, joskus saattaa olla netanttilan lasku tai hobbarin lasku.

Vuokra n.700?
Säkö n. 80?/3kk
netti 12?
auto 150?
sairaalamaksut n.50? kk
Visa joskus, ja on erä 50?
vakuutukset (koti ja auto) oisko ne kuussa noin 60?
Mun opintolaina 40? ja nyt sain tietää että saan tukea kelalta korkoihin
miehen n.60-70? en tarkkaan muista

mä oon kotihoidontuella, ja miehelle vähän yli tonni käteen.
eipä kuule paljon jää laskujen jälkeen.
välillä miettii että miten sitä oikeen pärjää.
Paljosta ei tingtä enään. minimiin ollaan vedetty,
paitsi nyt ostetaan oma asunto niin tulee halvemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Vuokra n.700?
Säkö n. 80?/3kk
netti 12?
auto 150?
sairaalamaksut n.50? kk
Visa joskus, ja on erä 50?
vakuutukset (koti ja auto) oisko ne kuussa noin 60?
Mun opintolaina 40? ja nyt sain tietää että saan tukea kelalta korkoihin
miehen n.60-70? en tarkkaan muista

mä oon kotihoidontuella, ja miehelle vähän yli tonni käteen.
eipä kuule paljon jää laskujen jälkeen.
välillä miettii että miten sitä oikeen pärjää.
Paljosta ei tingtä enään. minimiin ollaan vedetty,
paitsi nyt ostetaan oma asunto niin tulee halvemmaksi.

niin ja autover tietysti

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sähkö, vesi, jätemaksut, asuntolaina, autolaina, remonttilaina, nettimaksu, pari lehtilaskua, plus tv, mun opintolaina, H&M: tili, joskus saattaa olla netanttilan lasku tai hobbarin lasku.

Tästä jäi pois vielä visa-lasku, 3x puhelinlasku, vakuustusmaksut, tv-lupa, kiinteistövero, lasten päivähoitomaksut (ne jo kk 440e), autoverot.

Mulla ainakin laskuja aikamoinen määrä: Puhelin, netti, opintolaina, luottokortti, kulutusluotto, asuntolaina, yhtiövastike, sähkölasku, kaks lehtilaskua, parin yhdistyksen jäsenmaksut, autovakuutus, autovero, kotivakuutus. Iso osa rahoista menee myös koiraan: rokotukset, ruoat, tarvikkeet, eläinlääkärikulut. Ja tietty bensaan.

näin! sulla on aika pienet noin asumiskulut meillä pelkästään sähkö kuussa 163 ja vakuutukset 125...ja netti 45 ...ja vastike+vesi 150 sit vielä auto puhlaskut muut laskut....sit velat opinto sekä asunto....ja muut menot... kyllä kaikki menee ja on turha luulla et omassa asuminen olisi halvempaa siinä maksut kaikki vedet sähköt jätehuollot kaapelimaksut yms..ja verot kyl vuokral asuminen on helpompaa kuitenkin ja monesti halvempaakin monikaan ei tiiä ees miten kallista omas on asua =) mut en silti vuokralle kerrostaloon haluaisi ei sillä:)

Asuntolaina menee kerran kk suoraan lainanhoitotililtä joten sitä tähän erikseen listaa.

4 x vuodessa: sähkölasku ja vakuutusmaksut, tv-lupa
Kerran kuukaudessa: yhtiövastike, puhelinlasku, päivähoitomaksu, luottokorttilasku (jos on käytetty)
Joka toinen kk: Canal+ ja netti
satunnaisesti: lehtitilaukset (tilaan vain hyvistä tarjouksista määräaikaisesti)

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Asuntolaina menee kerran kk suoraan lainanhoitotililtä joten sitä tähän erikseen listaa.

4 x vuodessa: sähkölasku ja vakuutusmaksut, tv-lupa
Kerran kuukaudessa: yhtiövastike, puhelinlasku, päivähoitomaksu, luottokorttilasku (jos on käytetty)
Joka toinen kk: Canal+ ja netti
satunnaisesti: lehtitilaukset (tilaan vain hyvistä tarjouksista määräaikaisesti)

Minäkin unohdin autoveron, kerta vuoteen tulee.

Talo, sähkö, paskakaivojen tyhjennys, tiemaksu, auto, mun puhelin, PlusTv, pari lehteä, Visa, verot (kiinteistö-, auto-...), vakuutusmaksut (talo, auto, lapset, eläimet), kengittäjä, eläinlääkäri....
Tässä nyt ensimmäiset enemmän tai vähemmän säännölliset, mitä tulee mieleen. Riittäähän noita.

Elämisen kustantamiseen, ostettujen tuotteiden tai palveluiden maksamiseen rahat kuluvat. Ei aikuisella ole laskuja, jotka tyhjästä putkahtavat päivää pimentämään ja "käyttörahaa" pienentämään.

onpa sula murheet.
me ollaan nyt jouduttu maksamaan takuuvuokra tähän asunton, edellisen asunnon puolen kuun vuokra, tämän asunnon, sit maksetaan tässä kuussa enskuun vuokra koska sen eräpävä on alkukuusta ja mun tuloillasitä ei makseta.
autovakuutus, lehtilaskut, netti, puhelimet , tv-lupa. ellos, lainanlyhennys ( vanhoja opintolainoja) , visavelka , ip-kerhomaksu
bensat pitää myös autoon ostaa ja ruokaan menaa kaikki ylimääräinen. Kirpparilta ja tuttavilta ostetaan vaatteet.

Yhteistyössä