kun pyydät miehen siivoamaan keittiön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy

Vieras
niin mitä se tekee?
Meillä tyhjentää astianpesukoneen ja täyttää sitä.

Mitä jää tekemättä?
No mulla on tapana noiden lisäksi laitella tavaroita kaappeihin, mitä esim. leivonnasta ja ruoanlaitosta on pöydille jäänyt, pyyhhkiä pöytää ja tasoja. Aika usein pesen astianpesukoneesta erinäisiä likaisia osia, siis irrotan ja pesen vanhalla tiskiharjalla. pyyhin liettä, pesen lieden levyjä, jos niissä likaa, pesen joskus keittiötasojen takaa seinää jne...

että siis joo, tällä hetkellä oon niin väsynyt, tuntuu että kaikki kaatuu niskaan. töissä on stressiä ja kotona se olen minä, joka huolehtii että läksyt on tehty ja että mennään ajoissa nukkumaan ja että on vaatetta ja tukee harrastuksissa. Jos olisin samanlainen kuin mies noissa kotiasioissa, mullahan jäisi hirveästi aivokapasiteettia käytettäväksi työasioihin.

Mies ostaa fileitä, joissa on parasta ennen päivä tosi pian (mutta ei vielä alennuslappua) ja ei takkuulla huolehdi, että ne tulevat käytettyä. ei tarkista jääkaappia, onko vanhenevaa ejne.

siis vaikka periaatteessa on hyvä mies, joka kunnioittaa ja käy töissä ja osallistuu kotihommiin niin silti tuntuu epäreilulta.

En pyydä koskaan. Keittiö saa olla miten on ja se, jolla alkaa ärsyttää likaiset astiat altaassa, tyhjentää puhtaat kaappeihin ja panee likaiset sinne. Pintojen pyyhinnät ja muut järjestelyt hoitaa se, kummalla alkaa sotku ärsyttään.

Mun mies siivoo paremmin kuin minä :( Se on just sellainen, joka käy läpi kaappeja ja heittelee jotain turhia/vanhoja roskiin jne... Mä oon patalaiska :D

no jos mä pyydän, ni mies siivoo tasot ja that's it.ei siellä sen isompaa hommaa yleensä olekaan ja tekee sen kyllä pyytämättäkin.
mut muutoin noi "perusteellisemmat" kotihommat kuuluu sit mulle enempi ku olen nyt kotona ja muutenkin ne vaan on mun juttuja. miehel on sitte omat "vastuualueensa" .

Meillä taas ei tarvi ikinä pyytää, osaa aikuinen mies siivota kokkailunsa jäljet ihan omatoimisesti, käydä kaupassa ja täyttää jääkaapin.

Oonkin tässä alkanut palstaa lueskellessa arvostaan tuota miestä ihan eri tavalla, se hoitaa koko kodin ilman mutinoita. Pesee jopa lattiat ja vessan :p

Ei miehet yleensä osaa siivota sen paremmin, olen itsekin jo tottunut siihen. Joskus koitan neuvoa vähän, mutta mies tekee sitten paljon muita juttuja niin en jaksa nipottaa.

Ei meillä mies edes huomaa likaista vessanpyttyä tai suihkukaivoa, saati että hoksaisi pyyhkiä sormenjälkiä ja muita tahroja kaapinovista. Joskus se imuroi ja saattaa jopa pyyhkäistä jonkun mehuläiskän lattialta ja se riittää minulle :).

Kai olet miehellesi maininnut että voisi vähän muutakin tehdä, ihan silleen ystävälliseen sävyyn? :xmas:
Mut joo, kyllä tuo tasot pyyhkii, lieden kiillottaa ja astiat laittaa koneeseen, jos jotain muuta vielä haluan tekevän niin sanon siitä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En pyydä koskaan. Keittiö saa olla miten on ja se, jolla alkaa ärsyttää likaiset astiat altaassa, tyhjentää puhtaat kaappeihin ja panee likaiset sinne. Pintojen pyyhinnät ja muut järjestelyt hoitaa se, kummalla alkaa sotku ärsyttään.

juu, käytännössä sii spyyhkiikö miehesi joskus tasoja? Meillä ei tartu pyytämättä luutuun, varmaan pilaa hänen hipiänsä, jos koskee rättiin.

Sama juttu kuin ap:lla , lieden takaa ei pestäis ikinä jos miehestä kiinni. Kaappien ovet pyyhin minä, pesen roska-astiat, kaapin ja ja ja kyllä sitä listaa voisi jatkaa.Sama juttu loppu huushollissa.

Vlillä ketuttaa vähemmän ja joskus enemmän :D

NO jos pyytäisin että siivoapas keittiö niin se kysyis että mitä pitää muka tehdä....Erikseen sanon että tyhjennä kone,täyttää en anna kun tunkee niin oudosti astiat sinne että ei tosikaan.Kun sanon että imuroi keittiö,se ottaa maton lattialta ja kopistaa sen ulkona ja imuroi sitten....Tasot jää pyyhkimättä kyllä ja pöytä ruokailun jälkeen jos en minä sitä tee.

??? Mun täytyy olla tarkkana että ehdin joskus siivota keittiön ettei se ole aina miehen siivoama... :whistle:

Sattus pari viikkoa sitten: Mies laittoi tiskejä, mä luin paikallislehteä ja join kahvia. Siinä oli juttu Martoista. Sanoin ääneen, et mitä jos mäkin liittyisin Marttoihin. Mies mulkaisi ja sanoi, että vasta sitten kun saat tiskit ja ruoanlaiton ja pyykkäyksen (huom! pyykin pesu on mun yksinoikeus, mies vie puhtaita kaappeihin) ja siivouksen sujumaan, niin sitten saat liittyä! mä kun olin ajatellut asiaa vain siltä kantilta, että olenko sitten 110% keski-ikäinen jos edes harkitsen, niin (ennen kuin taaskaan ajattelin) mun suusta tuli: "Siinähän se tiskaus sujuu kuin itsestään vaikka mä juon kahvia..." :whistle:

niin tottakai kaikissa muissa huoneissa sama juttu. mies ei tee mitään.
jos hän vie kerran vuodessa kuopuksen hoitoon, joudun itse mennä perässä, koska unohtaa jotain.
Niin, jos olisin samanlainen kotiasioissa, en huolehtisi mistään, niin mullahan jäisi niitä muistipaikkoja vaikka miten paljon kaikkeen muuhun.
ärsyttää. Just tämän takia miehet ovat aina saaneet kunnian kaikesta historiassa, kun ei tarvitse tehdä oman ruoan ja taloudenpidon eteen mitään.

Ei ole tarvinnut koskaan pyytää.. :whistle:

Minä kokkaan ja mies siivoaa keittiön ruokailun jälkeen. Jokainen laittaa omat astiat koneeseen, mies korjaa pöydästä ruoat jääkaappiin, pyyhkii pöydän, tasot, hellan ja tiskaa vielä tod.näk. paistinpannun ja kattilat.

Mies laittaa ruokaa ja siivoaa jälkensä, tyhjentää ja käyttää tiskaria, käy kaupassa ja siivoaa jääkaappia.

Mutta mutta...mä oon friikki pyyhkimään keittiön tasoja ja lakaiseen lattiaa.
Joten mulle ei miehen siivoominen oo riittävä vaan nuolen paikta mieluummin itse sellaiseksi kun haluun :D
Muuten en sit ookkaan siivousfriikki millään tapaa :ashamed:

Yhteistyössä