Kun puuro ei kelpaa

Hei

meillä on sellanen ongelma että 10kk ikänen poika ei suostu enää syömään puuroo ollenkaan. Oon kokeillu kaikki vauvapuuroista normaalipuuroon ja mikään ei tehoa. Onko kellään muulla vastaavia ongelmia? Meillä syödäänkin viljatuotteet leipäpalojan muodossa 3kertaa päivässä. Ja velliä annan myös. Riittääköhän tuo kuidunsaannin turvaamiseksi?
 
meillä sama juttu,oon kokeillu kaurapuuroa,riisipuuroa..no nuita kahta ja EI!vaikka laitoin kaurapuuron sekaan hed.sosetta ni kelvannu,vauvapuurot kyl menee mut halvemmaksi se tulis jos oikee puuro kelpais ja muutenki ois hyvä jos karkeempi puuro jo menis.
meillä vauvat 8,5kk..karkeemmat purkkiruuat kyl kelpaa hiukan soseutettuna.
 
Meillä maistuu satunnaisesti nuo puurot. Välillä syö tavis hiutalepuuroa marjasoseella ihan helposti ja väliin saa melkein tapella, että ees maistaa.
Aamupalaks annankin suosilla jugurttia johon mixaan vähän kaurapuurojauhetta.. :whistle: Nyt pidetään pieni paussi iltapuurosta kokonaan ja sit koitetaan taas, josko maistuis.
 
jos ei tykkää puurosta, niin sitten ei tykkää. eihän sitä väkisin tartte puuroa syyä? vellit, leipä yms riittää ja voihan lisätä esim jukurttiin vehnäleseitä: niissä on paljon rautaa, magnesiumia ja kuitua, eivätkä ne maistu miltään. niitä voi lisätä jopa pannukakkuun.
 
Meillä neiti reilu 9 kk syö kaurapuuroa kun keittää sen mahdollisimman kiinteäksi ja syöttää niin että iskee klönttejä pöydälle. Siitä se napsii käsin itse suuhunsa. Muutenkin syöminen alkaa olla "minä ite"-mallista. Kuitujahan on paljon myös kasviksissa, mä annan esim. herneitä, maissia ja porkkanaa kuutioina, syö itse. Sitten semmoisia kun TALK MURU-muroja, jotka on täysjyvää, ei sokeria ja suolaa joku 0,38% (kuitua yli 20%!!), niitä tykkää itse mutustella just kuivana. Täysjyvämakaronia keitettynä, ihan vaan lautaselle tai pöydälle ja syö itse siitä sormin.
 
Mä ostin ihan Citymarketista, kaveri joka mulle noita suositteli oli löytänyt omasta K-lähikaupastaan, mutta meidän lähärissä ei ollu. Murohyllyssä semmoinen violettisävyinen pakkaus ja ne itse murot on semmosia koiran papanan näköisiä pieniä pyöreitä pallukoita.
 
Meilläkään neiti ei ole syönyt puuroa sitten 8kk iän jälkee.. Nyt 1v2kk! Leipää, täysjyvä pastaa/riisiä ja monen moisia muroja ollaan syöty!

TALK MURUJA olen löytänyt myös S-ryhmän kaupoista ja Minimanista! Nää uppoo meillä tosi hyvin..

 
Meillä ei kans tyttö 9kk suostu syömään puuroa, ennen söi hyvällä ruokahalulla mut sitte tuli toppi. Nyt oon koittanu parina päivänä mannapuuroa ja se meni ihan kohtuudella alas. Mää on sitte antanu ruisleipää, näkkileipää ja muita kuitu pitosia juttuja. Ja meillä syödään velliä aamulla ja illalla.
 
Kiitoksia kaikille vinkeistä =)
Talk-muroja ostettiin ja hyvin maistuu pojalle jugurtin kanssa. Neuvolassakin sanoivat että ei kannata olla huolissaan, kyllä ilman puuroakin pärjää. Äidilläkin säästyy nyt hermoja kun ei tarvii tapella aamupalan kanssa
 

Yhteistyössä