Kun pukki ei tule

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myö"

Vieras
Miten olette hoitaneet joulun ilman pukkia, kun lapset vielä uskovat häneen? Meillä 5 ja 6-vuotiaat, ja esikoinen alkoi jo viime vuonna epäillä. hänellä on kuitenkin halu uskoa, joten ei tahdota sitä tuhota. Ei siis uskalla enää isi pukeutua pukiksi. Olen jo alkanut varovasti puhua, että voi olla, ettei pukki joka paikassa ehdi käymään, kun meillä on käynyt joka joulu, niin ehkä vaan jättää lahjat.

Mutta miten se aikataulullisesti onnistuisi? Me ollaan yleensä käyty saunassa ja syöty ja sit vasta tullut pukki, mutta nyt jos mie tulen aiemmin saunasta, niin lahjat pitäis laittaa silloin kuusen alle. Missä välissä mie ehdin laittaa joulupöytää? jos taas ensin avataan lahjat, niin sitten menee myöhäiseksi syönti. Auttakaas.

Käykää saunassa vähän aikaisemmin, sinä laitat lahjat kuusen alle. Kun lahjat on avattu, laitatte miehen kanssa joulupöydän. Ja ei kait se maata kaada, vaikka lapset aattona valvoisi vähän myöhempään?

Voisko pukki jättää lahjat vaikkapa eteiseen isoon säkkiin? Ruoan jälkeen pukki soittaa rimpauttaa ovikelloa tai trendikkäästi lähettää tekstarin teille vanhemmille, että nyt olisi lahjat eteisessä odottamassa.

Meillä on naapuri heittänyt lahjat oven taa ja soitellut ovikelloa. Vähän koputellut ovea ja itse häipynyt nopsaan. Äiti on mennyt ovelle ja ottanut lahjasäkin ja ihmetellyt eikö pukki ehtinyt jäädä kun ei näy. Eli lapsille sanotaan että pukilla oli niiiin kova kiire ettei ehtinyt tulla sisälle asti.

Laitatte lahjasäkin/-säkit ennen saunaan menoa eteiseen/kuistille valmiiksi, koska sinnehän se Joulupukki ne jättää... ei tarvii kuusen alle asetella. Syötte ja alatte sit vasta lahjomaan.

Voitteko käydä jossain esim. haudalla tai pulkkamäessä. Ja sit nopeasti käydä hakeen unohtunut asia ja siirtää nopeasti paketit kuusen alle. Päälle kirje pukilta...Harmi ettäei nähty mut kiire aikataulu ja jne...

no meillä se ratkaistiin niin että kun me oltiin syöty niin isi lähti "katsomaan saunaa" tai vastaavaa.. haki lahjat autotallista, koputti oveen ja hilpaisi kovaa vauhtia kelalrin ovesta sisään.. :D
tai sitten lahjat ilmaantuivat jo aatonaaton yönä kuusen alle.. siinä sitten käytiin koko aattopäivä katselemassa paketteja ja hipeltämässä :D illalla ruuan jälkeen kuitenkin saatiin vasta lahjat avata

Meillä pukki (tai tonttu, kun pukki ei kerkee joka paikkaan) jättää lahjasäkin ulos jonnekin talon nurkale tai tien varteen. Sitten kysytään kuulukohan jotain kolinaa,k äviköhän tonttu? Ja kas siellä lahjat on.

Pukki voi jättää lahjat vaikka pihalle, ellei välitä teidän lapsista tai jos olet ollut tuhma. Ei lapsia kuitenkaan kannata höynäyttää ja sanoa, että pukki kävi kun olimme saunassa, koska silloin lapsi syyttää itseään ja miettii: "miksi vitussa menin sinne saunaan".

No jo on ongelma. Eiköhän toinen vanhemmista voi keksiä tikusta asiaa ulos ja hakea ne lahjat portaan pieleen. Meillä minä yleensä lasten kans pelannu lastenhuoneessa jotain lautapeliä tms. Mies sil aikaa hakenu lahjat.

Viilaan ehkä turhaan mutta olisiko kivempi kuulla että esim reki on juuttunut kinokseen ja siksi ei päässyt perille asti. Tontut sitten toivat lahjat eteiseen. :)
Jotenkin kävisi sääliksi jos kaverilla on käynyt pukki niin miksi se juuri meille ei ehtinyt?

Mä en vois kuvitellakaan joulua ilman pukkia :) Meillä on joulusin ollut aina sen verran porukkaa, että aina sieltä on joku naamioitu pukiksi ja ainakaan nuorimmat lapset ei oo koskaan huomanneet mitään. Jossain vaiheessa muutama vähän epäili, kun vaari lähti "etsimään" pukkia ja kas kummaa aina sillon joulupukki tulikin. Jälkeenpäin vaaria tietysti harmitti, että olivat menneet pukin kanssa ristiin :)

Nykysin nuorimmat lapsetkin on jo niin vanhoja, etteivät oo uskoneet pukkiin moneen vuoteen enää, mutta silti pukin pitää joka vuosi tulla (luultavasti meidän aikuisten painostuksesta :D ). Onneks kohta taas on tulossa lisää pienokaisia, niin tulee joukkoon taas uusia pukkiin oikeasti uskovia.

Kiitos neuvoista! En tiedä, onko se sit ikävästi sanottu, että meille ei ehtinyt? Mutta tuo oli ihan hyvä neuvo, että lahjat voi toki jättää terassille eikä just sinne kuusen alle. Siellä ne voi olla kauemminkin. Mie haluun syödä ensin, koska se ruokailu on kuitenkin miulle se isoin homma, kun ei ole muuta naisväkeä ja mies viihdyttää veljeään ja lapsia. Sitten on mukava rauhassa availla lahjoja.

mä sovin naapurin kanssa että kilisytti nurkalla kelloa ja näin "kuultiin"pukin olevan lähellä..mentiin ulos laittaan kynttilät ja hain tikut sisältä ja kas olikin lahjat tulleet kun tultiin sisälle=)
mun uskoo kaikki vie pukkiin ja annan uskoa.

Perinteisesti meillä on pukki tuonut lahjat sillä aikaa kun ollaan käytyhautuumalla, illalla 4-6 aikoihin, 1 kerran on pukki käynyt ja silloinkin lapset kyllä huomasi kuka on pukkina kun pukilla oli samat vaatteet kuin isillä. :)

me käytetään koira lenkillä yhdessä ja sit ku ollaan päästy pihalle niin muistuu mieleen et jotakin jäi ja äkkiä sisälle viemään lahjasäkki kuusen alle. toi kirje pukilta oli kiva lisä, taitaa tänävuonna tulla sellainenkin :)

Mie olen vähän niinkuin kahden joulupukki-intoilijan välissä: pienenä en itse ollut erityisen innostunut koko pukista eikä miulle ollut pettymys, kun sain selville, että hän on satua. teeskentelin kuitenkin, koska jostain syystä äidilleni pukki oli kamalan tärkeä. No, nyt näyttää esikoiseni olevan samanlainen, enkä oikein tiedä, miten asiaan suhtautuisin. Siksi ei pukki tule, että tyttö selvästi aavistelee jotain, mutta ei halua vielä menettää uskoaan.

meillä ei tänä vuonna ole varaa tilata pukkia, mutta lahjat ilmaantuu sitten koiran kusetuslenkin aikana :) Viime vuonna meillä oli ihan sikahintainen känninen joulupukki ja ajattelin silloin et siklläkin rahalla olisi saanut vaikka pari pientä pakettia ostettua lapsille.

Yhteistyössä