Kun pudotettavaa on 20-25kg (siis tuon verran matkaa normaalipainoon), niin mikä olisi paras tapa laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puntsipantsivieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puntsipantsivieras

Vieras
Kun näitä erilaisia "metodeja" on satoja. Mikä olisi oikeasti se paras, tehokkain, järkevin?

On vähähiilarista, on vähärasvaista, on kalorin laskentaa ja vaikka sun mitä. Millä tavalla sinä onnistuit?

Nyt on oma olotila tullut siihen pisteeseen, että huomenaamulla aloitan oikeasti uuden elämän. Tämä kroppa kun ei tunnu yhtään kivalta, eikä mitkään vaatteet mene päälle!

Painoa nyt 92,8kg ja tavoite olisi n. 70kg. Olen 167cm pitkä.

Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio ja liikunnan lisääminen, siinä se. Ei mitään vippaskonsteja tai ihmediettejä, ei kevyttuotteita tai makeutusaineita sokeria korvaamaan.
Herkkupäivän voi pitää kerran viikossa, mutta ei silloinkaan saa itseään pelkällä hötöllä täyttää.

[QUOTE="Lilli";30361444]Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio ja liikunnan lisääminen, siinä se. Ei mitään vippaskonsteja tai ihmediettejä, ei kevyttuotteita tai makeutusaineita sokeria korvaamaan.
Herkkupäivän voi pitää kerran viikossa, mutta ei silloinkaan saa itseään pelkällä hötöllä täyttää.[/QUOTE]

Näin! Ja muista, älä siirrä aina huomiselle (puhun omasta kokemuksesta elämäntapamuutosta kohtaan, vaikka ylipainoa ei olekkaan).

Olen laihduttanu tai sanoisinko laihtunu hyvällä ruoalla ja liikunnalla. En ole pitäny mitään päiväkirjoja enkä vippaskonsteja.
Olen lisänny ruokavalioon paljon kasviksia ja rasvaa. Juon tilamaitoa ja salaatinpäälle öljyä. Rahkaa välipalaksi. Sokeria olen välttäny niin paljon kuin sen on ollu mahdollista. Herkkupäivänä olen syöny palan piirakkaa tai muutaman karkin. Paljon vettä!!! Ihmeen helppoa on ollut :D
Kaikki ihmepussikeittodietit olen nakannu vitikkoon ja syön niin puhdasta ruokaa kuin mahdollista. Vatsakin toimii ja elimistö pelaa. Olo on virkeä.

Pääpointti on ettei saa pitää liian pitkä ruokaväliä. Jos itkee heikotusnälkä ni sit tulee helposti syötä mitä sattuun. itsellä menee päivä niin et
klo 6-7 aamupala.
klo 9 pikku hiukopalaa
klo 11-12 ruoka
kl 14 välipala
klo 17-18 ruoka
klo 21 iltapala.

Terveellisen ruokavalion kannalla minä myös. Lähtisin toteuttamaan sitä karsimalla hiilareita, se on helppoa ollut ainakin itselleni. Itse olin ennen leivänmussuttaja, nykyään en syö leipää lainkaan ja kaikki vehnä on karsiutunut pois. Jos hiilarittomalla pudottaa, ei tarvi niin laskeskella kaloreita tai mitään kunhan oppii missä niitä hiilareita on ja ei. Tsemppiä kovasti ja onnistut varmasti kun vaan päätät että onnistut! Mulla matkaa tavoitepainoon vielä 10 kg, liikunnalla ja vähillä hiilareilla mennään ja tämän koen tosi hyväksi. :)

Terveellisen ruokavalion kannalla minä myös. Lähtisin toteuttamaan sitä karsimalla hiilareita, se on helppoa ollut ainakin itselleni. Itse olin ennen leivänmussuttaja, nykyään en syö leipää lainkaan ja kaikki vehnä on karsiutunut pois. Jos hiilarittomalla pudottaa, ei tarvi niin laskeskella kaloreita tai mitään kunhan oppii missä niitä hiilareita on ja ei. Tsemppiä kovasti ja onnistut varmasti kun vaan päätät että onnistut! Mulla matkaa tavoitepainoon vielä 10 kg, liikunnalla ja vähillä hiilareilla mennään ja tämän koen tosi hyväksi. :)

Ei mitään hiilarien karsimista. Sitten alkaa menemään jo ihmedieettien puolelle. Kaikkea monipuolisesti ja järkevästi.

[QUOTE="Hinni";30361478]Tämä on se ohjenuora. Mutta paljon helpompi se on sanoa kuin toteuttaa. Olis hyvä kun annettais ohjeet että mitä syödä. On eri asia vedellä lihapiirakoita kuin syödä ravitseva ruoka.[/QUOTE]

Minä laihdutin 35 kg syömällä vähemmän ja liikkumalla, olin Keventäjissä ja söin liikuntakalorini eli liikunnan ansiosta sainkin syödä enemmän ja laihduin hyvin silti, lisäksi kiinteydyin samalla. Eikä ruokamäärän muutos ollut sitten niin suuri, sai keskittyä enemmän ruuan laatuun.

Ei mitään hiilarien karsimista. Sitten alkaa menemään jo ihmedieettien puolelle. Kaikkea monipuolisesti ja järkevästi.

Ei se ole mikään ihmedietti jos karsii turhat hiilarit. Ei ole kenellekkään terveellistä mussuttaa leipää niin paljon ku ihmiset syö. Saatikka pullia ja piirakoita. Kuitua saa paljon muualtakin. Ja leivässä ei ole mitään muuta tarpeellista.

Hen.kohtaisesti en ole ikinä ymmärtäny että ruoan lisäksi pitää vielä mutustaa leipä lounaalla?!

esim tuo että vehnä on jäänyt mulla kokonaan pois, on ainoastaan hyvä asia. Sitähän on paljon nykyään tutkittu ja todettu että vehnä saattaa olla monien sairauksien aiheuttaja, myrkkyä suorastaan. Huoletta saa kyllä hiilarit laittaa alas, huomaa olosta yleisestikkin todella positiivisella tavalla.

[QUOTE="Hinni";30361497]Ei se ole mikään ihmedietti jos karsii turhat hiilarit. Ei ole kenellekkään terveellistä mussuttaa leipää niin paljon ku ihmiset syö. Saatikka pullia ja piirakoita. Kuitua saa paljon muualtakin. Ja leivässä ei ole mitään muuta tarpeellista.

Hen.kohtaisesti en ole ikinä ymmärtäny että ruoan lisäksi pitää vielä mutustaa leipä lounaalla?![/QUOTE]

Riippuu lounaasta. Jos on ruokana vaikka perunavelliä, niin hyvin maistuu voileipä siinä ohessa...

[QUOTE="Hinni";30361478]Tämä on se ohjenuora. Mutta paljon helpompi se on sanoa kuin toteuttaa. Olis hyvä kun annettais ohjeet että mitä syödä. On eri asia vedellä lihapiirakoita kuin syödä ravitseva ruoka.[/QUOTE]

Voi laihduttaa nopeasti lihis- ja pizzadieetillä. Tärkeintä on syödä _vähän_.

Olen kokeillut erilaisia dieettejä ja ollut joissakin ryhmissä mukana epäonnistuen joka kerta. Paino on pudonnut ja taas palannut-siis pelkkää jojottelua. Asiallisia dieettejä, ei siis mitään vippaskonsteja, mutta pahinta on kuitenkin ollut liiallinen suorittaminen ja nopeiden tuloksien tavoittelu.

Minulle painon pudottamisessa on ollut tärkeintä muokata ajatuksiani ruuan ja syömisen suhteen. Elintapojen muuttaminen vaatii mässyhetkien välttämistä ja keksimistä muuta sen sijaan, kunnes se pahin addiktiovaihe on selätetty. Mässyhetket ovat minulla usein telkkua katsellessa tai ystäviä tavatessa tai jos masentaa. Muuten hallitsen ruokailun aivan hyvin, joten telkkari on nyt vähemmällä käytöllä ja tilalla on muuta kivempaa. Yhtä lailla, jos sorrun, en tee asiasta numeroa ja annan anteeksi, että tulipa lauantaina imettyä liikaa viiniä ja lapattua ylimääräinen annos herkkuja lautaselle. Ei se kuitenkaan näy punnituspäivänä missään. Pääasia, että mennään alaspäin järkevässä tahdissa.

Minusta painon pudottaminen on hauskaa. Seikkailuretki sisäiseen maailmaani- hienosti ilmaistuna :)

Tiputin tuon verran pari vuotta sitten, nykyään aika normaali ruokavalio, välttelen lähinnä sokeria ja vehnää mutta edelleen paino pysynyt suurinpiirtein samana. Joidenkin mielestä karppaus ehkä on joku "ihmedieetti" mutta mun kohalla se oli ainut millä kilot lähti, ei auttanut kalorilaskennat, salaatin mussuttaminen ja liikunnan lisääminen monista yrityksistä huolimatta mutta karppaamalla läski lähti ja hyvin lähtikin.

Yhteistyössä