Kun pinnasängyssä kakka pörähtää

aina heti. Meidän neiti oli tosin sen verran huono nukkumaan, ettei muutenkaan nukkunu koskaan kerrallaan kuin noin pari tuntia. En siis halunnu herättää, jos vaikka just oli nukahtanu edes vähäksi aikaa. Jos siis ite olis heränny siihen kakkaan muutenkin, niin sitten vaihdoin heti. Mutta jos jatkoi unia sikeästi, niin vaihdoin heti kun havahtui. Mutta onneks noita kävi tosi harvoin, niin ei tarvinnu miettiä.

riippuu vähän tyypistä.. Jos kyseessä herkkäuninen vauva, olen antanut nukkua niin kauan kuin nukkuu ja sit, kun muuten on herännyt, olen pessyt kakan. reilu rasvakerros vaippaalueelle, niin ei kakka polta pienen peppua, vaikka olisikin jonkin aikaa vauvan housuissa. Mulla tästä asiasta aika monen lapsen kokemus =)

sen verran, että meillä neidillä on ollut aina tosi hyvä iho, eikä pylly mitenkään suuremmin koskaan punoittanu, vaikka vaippa oliskin ollut hetken aikaa vaihtamatta. Jos olis punoitusta tullu, niin olisin kyllä sitten alkanu vaihtamaan vaipat heti kakan yllättäessä. Mutta en kokenu siihen tarvetta, kun meillä se uni oli muutenkin välillä niin ongelmallinen juttu...

vaihtanu yleensä vasta kun heränny. Meillä tuo 10kk ikäinen tyttö jopa kerran nukkuin koko yön kakka vaipalla, kun illalla oli tehnyt, enkä huomannut, ei haissut. Aamulla vasta totesin, ilmankos oli kärttyinen yöllä :ashamed: , olisin kyllä silloin vaihtanut jo heti illalla ja nukuttanut sit uudelleen, mutta kun en huomannut.

vieras
Olen vaihtanut heti, muuten on saanut siivota koko sängyn ja vaihtaa kaikki vaatteet uusiksi, kun aina jostain vaipanraosta onnistuu saamaan sitä ulos valahtamaan. Kun sitä tulee, niin tulee vaipan täydeltä.

Ihan vastasyntyneenä en vaihtanut ku sain TAYSissa kätilöltä ohjeen olla vaihtamatta öisin vaippaa. Näin vauva ei turhaa virkisty (oppii nopeampaa yön ja päivän eron) ja kun se maitokakka ei polta ihoa!!! Eikä ikinä polttanutkaan, pojalla ollu aina hyvässä kunnossa iho. Mut sit loppui kyl aika nopeeta yökakkailut.. Muistaakseni kk iässä ei enää kakkinut öisin.

Yhteistyössä