Kun paino ei vain putoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BMI 42
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BMI 42

Vieras
Kohta kolme kuukautta sitten aloitin elämäntaparemontin. Sinne jäivät herkut, karkit, pitsat, lihapiirakat jne. Jätin kokonaan pois sokerin, vehnäjauhot, perunan, riisin ja pastan. Korvasin ne kasviksilla ja vihanneksilla.
Reilu kk sitten aloitin liikunnan. Käyn vesijuoksemassa 60-90 minuuttia kerrallaan 3-5 kertaa viikossa. Juoksen niin, että lihaksissa tuntuu, ts. en lillu vaan päämäärättömästi.

Olen merkinnyt syömisiäni kalorilaskuriin, ihan jokaista suupalaa myöten. Päivän kalorit liikkuvat 1000-1200, ehkä kerran viikossa ne nousee 2000. Päivän kalorit jää 1000-2000 vajaaksi joka ikinen päivä.

Kyllähän tällä pitäisi laihtua tämmöisen valaan, eikö?

Vaan tiedättekö mitä? Kävin perjantaina vaa´alla. Painoin 400g ENEMMÄN kuin kuukausi sitten!!!!!!

Että näin. Ja se joka vielä sanoo että "lihavat on laiskoja ja itsekurittomia" ja että "kun syö vähemmän kun kuluttaa, laihtuu" -mä tuun ja vedän nokkaan.

(Säästöliekistäkin on turha tulla sanomaan, ei kehitysmaissakaan sellaista termiä ole. Ja esim. joku suurin pudottaja, niillä on vielä enemmän kalorivajetta, eikä niilläkään mikään säästöliekki pamahda päälle samantien. Ja joo-o, kilppariarvot on katsottu, ei mitään vikaa niissä. En myöskään valehtele tai huijaa syömisiäni, mitä järkeä siinä sitten ois. )

Voitteko kuvitella, miten hemmetisti mua ottaa päähän? Joo, oon loppuelämäni ikiläski, mutta en halua kuulla enää kertaakaan siitä "millaisia KAIKKI lihavat on".

Jospa vaihtaisit sen vaa'an mittanauhaan. Juttuhan on nimittäin niin, että vaikka läski vähenee, niin lihakset kasvavat tuolla liikuntamäärällä joten vaaka ei ole se oikea mittari.

Jospa vaihtaisit sen vaa'an mittanauhaan. Juttuhan on nimittäin niin, että vaikka läski vähenee, niin lihakset kasvavat tuolla liikuntamäärällä joten vaaka ei ole se oikea mittari.

Peesaan tätä. Tolla ruokavaliolla ja liikuntamäärällä läski kyllä katoaa ja kroppa kiinteytyy ihan jokaisella. Nyt mittanauha esiin ja heitä puntari kaappiin.

En ole käynyt kuin kaksi kertaa tänä aikana vaa´alla, just tuon takia kun mua alkaa v*tuttaan ettei kilot katoa minnekään. Jatkan sinnikkäästi tällä tiellä, mutta ei mun järkeen käy se asia että miksi paino ei tipu kun mulla kuitenkin selkeästi on mistä lähteä.
Tuo "läskistä lihakseksi"- juttukin mietityttää.. jotkut fitnesstyypit nimittäin väittävät, että nainen joutuu tekemään hirveästi töitä että saa edes kilon lihasta vuodessa kasvatettua. Silloin tuohon väitteeseen ei oikein sovi tää että läskipalleron paino ei putoa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Säästöliekki on todistetusti paskapuhetta joo!

Ootko koittanu nesteen poistoa esim saltbalansilla etc. ? Kuinka paljon menee vettä päivässä?

Laittaisitko mitat?

Suosittelisin normaalia kävelyä, asteittain ripeytyvästi.

Ei todellakaan kasva!

En jaksa etsiä mittanauhaa, joten en pysty mittoja laittamaan. Oon kuitenkin tyypillinen rintava/persevä/tiimalasityyppi. Töissä oon pystynyt siirtymään kokoa pienempään työpaitaan, mutta voi olla että tuo muutos tuli ekan kuukauden aikana. Lähtöpainosta mulla ei siis ole tietoa, kun en ole uskaltanut puntarillakaan käydä silloin. Mutta omissa vaatteissa en ole huomannut mitään löystymistä.

Vettä pyrin juomaan sen puolitoista, kaksi litraa päivässä. En usko olevani turvoksissa, vessassa ainakin pitää juosta useampaan kertaan päivässä.

Normaaliin kävelyyn (heh, siis kävelylenkkeihin) mulla ei ole tällä hetkellä motivaatiota yhtään, eikä oikein kyllä aikaakaan tuon vesijuoksun lisäksi. Pyrin nyt alkuun käymään säännöllisesti tuolla hallilla ja saamaan vesijuoksun siten osaksi elämääni, etten halua enää luopua siitä. Vasta sen jälkeen lisään jotain muuta liikuntaa, ehkä kuntosalin.

[QUOTE="aapee";27323097]En jaksa etsiä mittanauhaa, joten en pysty mittoja laittamaan. Oon kuitenkin tyypillinen rintava/persevä/tiimalasityyppi. Töissä oon pystynyt siirtymään kokoa pienempään työpaitaan, mutta voi olla että tuo muutos tuli ekan kuukauden aikana. Lähtöpainosta mulla ei siis ole tietoa, kun en ole uskaltanut puntarillakaan käydä silloin. Mutta omissa vaatteissa en ole huomannut mitään löystymistä.

Vettä pyrin juomaan sen puolitoista, kaksi litraa päivässä. En usko olevani turvoksissa, vessassa ainakin pitää juosta useampaan kertaan päivässä.

Normaaliin kävelyyn (heh, siis kävelylenkkeihin) mulla ei ole tällä hetkellä motivaatiota yhtään, eikä oikein kyllä aikaakaan tuon vesijuoksun lisäksi. Pyrin nyt alkuun käymään säännöllisesti tuolla hallilla ja saamaan vesijuoksun siten osaksi elämääni, etten halua enää luopua siitä. Vasta sen jälkeen lisään jotain muuta liikuntaa, ehkä kuntosalin.[/QUOTE]

Kun lihakset tottuu tohon yhteen ja samaan treeniin, niin painonpudotuksen kannalta on kannattavampaa vaihtaa välillä lajia. Vaikka onkin aika kokonaisvaltaista treeniä vesijuoksu.

Kunnon aerobistä hikijumppaa kannattaa kokeilla! Voi saada aineen vaihduntaan ihan uutta potkua!

turha tulla valittaa jos ei ole motivaatiota! Sun on vaan löydettävä se jostain jos meinaat läskeistäs päästä!

Viimeksi muokattu:
Valitettavasti joillakin laihduttaminen on vaikeampaa. Ootko ihan varma määristä, sillä terveellinenkin ruoka lihottaa, jos sitä syö liikaa. Entäs kastikkeet, niistä tulee nopeasti lisäkaloria. Entäs millä keität, laitatko voita paistinpannulle ym.

Tsemiä! Jatkat vain, kyllä se varmasti lähtee laskusuuntaan!

Mulla kanssa tuollainen mainitsemasi ruumiinrakenne. Mä olen jo päässyt n. 3 kilon päähän normaalipainon ylärajasta, joka on mun tavoite. Eka ei näkynyt lähtevän kiloja mistään. Sitten mun yksi kaveri sanoi, että multa lähtee kiloja tasaisesti ihan joka puolelta kroppaa, ei esim vain vatsasta tai rinnoista niikuin joidenkin olen kuulunut puhuvan. Ja liikunta tiivistää, vaikka ei suoraan painosa näykkään. Multa lähtenyt nyt 11 kk.

Phuuh, kyllä on painon pudotus sitkasta puuhaa. Ja sitten kun saisi vielä pidettyä normipainon.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ja siis tosiasia on että laihdut varmasti ennenpitkää tuolla dieetillä, mutta täytyy olla kärsivällinen.

Liikut niin, että lihaksiin sattuu. Siinähän se vastaus siihen, miksei paino putoo. Lihakset kehittyvät ja lihas painaa enemmän kun läski. Jos tahdot painon putoavan, niin vaihda liikuntamuotoa semmoseen, joka ei kasvata lihaksia.

[QUOTE="Anne";27323201]Ei paljoakaan mutta keräävät itseensä nestettä.[/QUOTE]

Ai tolla liikunta määrällä? Jos kerää niin hyvin vähäistä on!

Että seliseli:D

[QUOTE="Hmm";27323213]Liikut niin, että lihaksiin sattuu. Siinähän se vastaus siihen, miksei paino putoo. Lihakset kehittyvät ja lihas painaa enemmän kun läski. Jos tahdot painon putoavan, niin vaihda liikuntamuotoa semmoseen, joka ei kasvata lihaksia.[/QUOTE]

Höpöhöpö:D Ei lihakset kasva tosta vaan:D

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Jos täysin liikkumaton sohvaperuna aloittaa liikkumaan, niin kyllä sitä kasvua tulee.

No ei tule!

oma kohtasta kokemusta; TODELLA rankkaa salitreeniä vaatii. Itse raskauden jlk pääs tiukaks sellasella rääkillä et meinas toivo loppua kesken:D

Viimeksi muokattu:
Ai tolla liikunta määrällä? Jos kerää niin hyvin vähäistä on!

Että seliseli:D

Pienellä ihmisellä tuskin ollenkaan, isommalla on mihin kertyäkin. No enivei, minulle ei nyt ole ap:lle paljoakaan selityksiä.
Oma bmi:ni on 21, harrastan kuntosalia kunnolla 3x viikossa ja syön enemmän kuin ap ja laihdun silti jos niin haluan.
Jos olen ilman liikuntaa niin laihdun hyvin jo 1200kcal:lla, joten epäilen, että ap syö liian vähän.
Juoda pitäisi ainakin enemmän, 2,5L alkaisi olla jo kohdillaan. Lisäksi syötkö paljon kasviksia? Yli 500grammaa ainakin päivässä. Nuo kaksi ovat kaiken alku ja juuri.

Yhteistyössä