kun on yhteishuoltajuus.eihän voi muuttaa lasten kanssa ilman toisen "lupaa"

• Viestiketjun aloittaja "tytti"
  • Ensimmäinen viesti
"tytti"
kinataan tästä nyt nykyisen mieheni kanssa ( ei isä)
mä sanoin etten voi muuttaa kaupunkista pois ilman lasten isän suostumusta.
miehen mielestä isän mielipitdettä ei tarvii kysellä.

joten enkös mä ole oikeassa??

lapset siis asuvat minulla

"hilima"
Teillähän on sopimus yhteishuoltajuudesta. Jos tässä sopimuksessa ei ole mainintaa siitä, että toisen lupa tarvitaa muuttoon, niin ei kai sitä tarvita. Toisaalta lapsen muutto kyllä koskee biologista isää ja vaikuttaa ehkä myös tapaamisiin, niin hyvähän siitä on neuvotella :)

[QUOTE="vieras";25448305]Isähän ne kulut maksaa jos lapsiaan haluaa tavata, miksi äiti ne maksaisi?[/QUOTE]

Ja niinkuin juuri tätäkin. Äiti haluaa muuttaa muualle, mutta isä joutuu maksumieheksi jos haluaa lastaan tavata. Reilukerho...

"poikia3"
Periaatteessa pitäisi olla etävanhemman suostumus muuttoon, käytännössä, muuttaa saa Suomen rajojen sisäpuolella vapaasti.

Mutta matkakulujen osalta on tehty päätöksiä, jos lähivanhempi on muuttanut kauas, että vanhemmat puolittavat matkakulut - käytännössä tämä on pienentänyt elatusmaksuja!

[QUOTE="vieras";25448305]Isähän ne kulut maksaa jos lapsiaan haluaa tavata, miksi äiti ne maksaisi?[/QUOTE]

Ikävä kyllä ei aina, jos äiti tienaa enemmän, äitee maksaa, jos ei ole erikseen sopimusta tehty että puoliksi. Jossain kuulemma käytäntönä että se joka muuttaa, maksaa, mutta silloin kannattaa oikeudessa käyttää.

Yhteistyössä