Kun on työttömänä ja käy työhaastatteluissa---

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön mamma

Vieras
niin saako siitä jotain matkakulukorvausta? Minkä mukaan se menee? Saako silloikin jos periaatteessa pääsisi bussilla (Naapurikaupunkiin)? Kiitos jos joku tietäis ja viitsis vastata.

Käsittääkseni jossain tapauksissa sosku maksaa noita matkoja joten kannattaa olla yhteydessä sinne ja kysyä että mitkä heillä on periaatteet siellä teillä päin

Se on työkkärin myöntämä liikkuvuusavustus. Ihan lähelle naapurikuntaan avustusta ei kai saa, mut jos menee pidemmälle, saa kilometrikorvauksen. Mutta aina pitää käydä ennen haastatteluun menoa työkkäristä sellainen lappu, joka haastattelussa pyydetään täyttämään(siis mahdollisen työnantajan). ja jos työhön pääset, maksaa työkkäri vielä ensimmäisen päivän meno matkasta km korvaukset.

Ei vitsit mä oo tollasta edes ajatellu :headwall: Mulla on parin päivän päästä haastattelu, omalla autollaki meen ja viereiseen kaupunkiin (Matkaa huimat 10 km)... Joo no kieltämättä ei tulis mieleenikään hakea. Ajattelen sen niin että jos paikan saan niin sittehän sinne on mentävä joka päivä joten toi yks matka ei oo ku hyttysen **ska Itämeressä...

Kiitos kaikille vastanneille, myös teille asiattomille vittuilijoille. Kai te käditätte että joskus on käytävä työhaastatteluissa jopa useita kertoja, ennekin tärppää. Ja milläs ne matkat maksetaan kun työttömyyspäivärahaa saa sitten ehkä joskus muutaman kuukauden päästä? Ja naapurikaupunkiin voi kuitenkin olla pitkäkin matka...

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Voi itku, pitääkö kaikesta saada korvausta?
Miten sulla pälkähti moinen asia edes mieleen?

No kyllä se mua ainakin helpotti, kun kävin toisella puolella Suomea työhaastattelussa ja sai matkakorvausta ja sai vielä hotellimajoituksenkin ilmaiseksi :) Ihan työkkärissä tarjosivat sitä mahdollista, itse en olisi sellaista hoksannut edes etsiä työkkärin sivuilta.

Yhteistyössä