Kun on itselläsi tarvetta käydä lääkärissä,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oneone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oneone

Vieras
menetkö viivana vai odotatko kotona ja lääkärikirjoja kaivellen harrastat itsediagnosointia?

Minkälainen olet vastaanotolla? Uskotko kaiken, mitä lääkäri selittää, oletko skeptinen vai onko sulla jo antaa itsestäsi diagnoosi astuessasi huoneeseen? Kerrotko lääkärille kaiken oireistosi vai vähän ylikin?

ihan teen omat diagnoosit ja yleensä vielä keskustelen töissä muiden sairaanhoitajien kanssa. Jos heidän mielestä on tarvetta lääkärille niin sitten menen. Minulle eräs lääkäri sanoikin, että hänen vaikeimmat potilaansa ovat lääkäreitä tai sairaanhoitajia, kun ottavat selvää ennen lääkäriin menoa eivätkä usko mitään. Yleensä ovat vielä vastaanotolla aivan liian myöhään!

Katselen onko aihetta, jos on niin menen. Kerron asiat niinkun ne ovat ja kuuntelen lääkäriä. Tähän asti ne jutut on olleet järkeenkäypiä ilman kyseenalaistamista. Sama on ollu pojan kohdalla. Varmaan ois hankalampi jos ois aina vaan jatkuvaa oiretta ja hankala selvittää.

tällä kylällä on mun mielestä niin arveluttavat lääkärit että menen lääkäriin vasta kun tiedän mikä mulla on, esim poskiontelon tulehdus. sillon soitan ja sanon jo ajan varauksessa et tarviin antibiootit siihen ja siihen. jos mulla on jotain vakavempaa niin mielummin lähden 35km päähän päivystykseen kun etes tuhlaan aikaani näihin leikki lääkäreihin. mulla on niin huonoja kokemuksia näistä tän kylän mukamas lääkäreistä et ei ei ei ja ei....
täällä pitää olla itse lääkäri että uskaltaa mennä arvauskeskukseen.täällä kannattaa tietää kaikki kaikista lääkkeistä ennenkun uskaltaa ottaa reseptiä vastaan yms...

Menen lääkäriin kun olo on riittävän kurja.. Itsediagnosointia en kovin paljon tee, mutta saatan netistä etsiä tietoa ennen kuin varailen aikaa. Vastaanotolla kerron olennaiset asiat ja lääkäri tehköön niiden perusteella diagnoosinsa.

Lääkärin ohjeisiin periaatteessa luotan, mutta viime aikoina olen sanonut suoremmin jos ole eri mieltä. En halua syödä turhaan lääkkeitä ja ihan aina eivät lääkärit tätä ole oikein ymmärtäneet.. Perussairauden (suolistosairaus) kanssa yleislääkärit ovat usein aika tietämättömiä, jolloin esim. terveyskeskuslääkärin resepteille/hoito-ohjeille en välttämättä anna niin suurta painoarvoa. Viime viikolla omalääkäri harmitteli, ettei oikein tiedä miten sairauttani pitäisi hoitaa (siitä huolimatta määräsi lääkkeitä). Kovin luottavaisin mielin en tällöin lääkkeitä napsi..

Menen lääkäriin kun olo on riittävän kurja.. Itsediagnosointia en kovin paljon tee, mutta saatan netistä etsiä tietoa ennen kuin varailen aikaa. Vastaanotolla kerron olennaiset asiat ja lääkäri tehköön niiden perusteella diagnoosinsa.

Lääkärin ohjeisiin periaatteessa luotan, mutta viime aikoina olen sanonut suoremmin jos ole eri mieltä. En halua syödä turhaan lääkkeitä ja ihan aina eivät lääkärit tätä ole oikein ymmärtäneet.. Perussairauden (suolistosairaus) kanssa yleislääkärit ovat usein aika tietämättömiä, jolloin esim. terveyskeskuslääkärin resepteille/hoito-ohjeille en välttämättä anna niin suurta painoarvoa. Viime viikolla omalääkäri harmitteli, ettei oikein tiedä miten sairauttani pitäisi hoitaa (siitä huolimatta määräsi lääkkeitä). Kovin luottavaisin mielin en tällöin lääkkeitä napsi..

Mullekin on lääkäri väittänyt että närästyksen hoidossa ruokavaliolla ei ole mitään merkitystä. Happolääkkeitä vaan niin kyllä se siitä.

Menen kun on tarvetta. En ole koskaan lukenut lääkärikirjoja. Nyt kun olen joutunut ramppaamaan monella lääkärillä ja tarvinnut paljon apua, olen törmännyt aika monen tyypin lääkäriin. Viimeisin oli sellainen, etten ehtinyt yhtään lausetta sanoa loppuun ja minut melkein nostettiin ulos käytävään, kiitos näkemiin... Olin vähän typertynyt.

Yhteistyössä