Kun oma saamattomuus ja osaamattomuus ahdistaa...

niin mitä sille voisi tehdä?
Mulla olis niin miljoona miksi? kysymystä...
Miksi en osaa piirtää? Miksi en saa loistavia ideoita? Miksi en saa hyvin toteutettua edes niitä vähemmän loistavia ideoitani? Miksi muut saavat upeita tilaisuuksia ja mahdolisuuksia ja minulle ei ole mitään tarjolla?
Miksi? :|
 
Tästä blogista/ompelusta tää ahdistus nyt varmaan johtuukin... kun tuntuu että kaikilla muilla tupsahtaa blogiin jatkuvasti uutta ja hienoa ja itse ei taaskaan ole saanut mitään tehtyä.
Koko viikkoon en ole ehtinyt mitään tekeen mikä nyt osin johtuu siitä, että tyttö on ollut kipeä, mutta silti... Nyt vihdoinkin keksin jotain omasta mielestä kivaa ja taas menetin hermoni kangasvärien kanssa. Tilasin nyt uudet ja jos niilläkään ei suju niin pakkohan se on uskoa, että ei vaan osaa!!!
Ja se ahdistaa, että en osaa piirtää semmosia kivoja simppeleitä kuvia mitä vois painaa vaatteisiin ja teen siitä kauhean ison ongelman itselleni kun en halua kopioida muilta. Onko se noloa sanoa, että kuva on kopioitu netistä? Onko se yhtään loiventavaa, että sitä edes vähän muokkaa tai piirtää edes mallista eikä läpi? :ashamed:
 
Koita opetella irti niistä pinttyneistä "en mä osaa/voi"- ajatuksista ja tee rohkeasti niitä asioita joissa olet ihan paska. Jos haluat piirtää, maalata, kirjoittaa tai tanssia niin tee niin. Mitä sitten vaikka olisitkin huono, suurin osa meistä alussa on ja ns. luonnon lahjakkuuksia ei mun mielestäni olekaan.No ok, susta ei välttämättä tule seuraavaa Salvador Dalia mutta ehkä se tekemisen ilo ja omien rajojen ylittäminen riittää. :)

Mikään ei muutu jos jää odottamaan sitä että jokin ulkopuolelta tuleva ihme tekee elämästä jännää, yllätyksellistä ja antoisaa. Ite siihen on tartuttava ja se on usein vaikeaa aluksi. Luovuutta voi ja pitää opetella ja kehittää itsessä. Tsemppiä, mä oon ihan varma et sä pystyt ihan mitä vaan haluat :heart:

Ja BTW munkin mielestä sun blogi ja käsityöt on hienoja.
 
Kiitos hirmusti kehuista blogiani koskien, vaikka niitä en nyt yritäkkään kalastella, oikeastaan nekin ahdistavat.
Okei, osaan ehkä ommella, en mailman parhaiten mutta ihan kivasti kuitenkin miksi sitten kuitenkin ahdistun ehkä jopa hieman nolostun kun töitäni kehutaan?
Tämä kirjoittaminen tänne on nyt vähän terapiaa ja saan ajatukseni aukeamaan paremmin näin, en halua ajautua taas masennukseen.
Ehkä tämä kaikki johtuu siitä, että ompelu on ollut sitä omaa aikaa/ terapiaa saa tehdä jotain mistä tykkää. Mutta tosiaan nyt kun ei ole viikkoon päässyt koneelle alkaa pää sekoamaan ja tuntuu hirveän vaikealta saada mitään aloitettua. Tai kun jotain haluaa tehdä, mutta nyt ei voi niin ei osaa aloittaa mitään muutakaan kun en tykkää että on monta työtä jonossa ja kesken... Tulisipa ne tilaamani uudet kangasvärit pian josko tämä sitten tästä jos niillä vaikka onnistuisin...
 
Eikös se ole aika yleistä, että ne painettavat kuvat kopioidaan netistä tai kirjoista? Olen nyt hurahtanut tuohon painamiseen ja tutkinut nettiä ja etenkin blogeja oppia ja ideoita hakemassa. Useasti niissä on mainittu tai vihjattu, miten on kopioinut painettavan kuvan kirjasta, netistä tai jopa valokuvasta. Kopioi rauhassa, netissä on paljon jopa valmiita sabluunoiksi tarkoitettuja kuvia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taasko täällä:
Eikös se ole aika yleistä, että ne painettavat kuvat kopioidaan netistä tai kirjoista? Olen nyt hurahtanut tuohon painamiseen ja tutkinut nettiä ja etenkin blogeja oppia ja ideoita hakemassa. Useasti niissä on mainittu tai vihjattu, miten on kopioinut painettavan kuvan kirjasta, netistä tai jopa valokuvasta. Kopioi rauhassa, netissä on paljon jopa valmiita sabluunoiksi tarkoitettuja kuvia.
No niinhän se taitaa olla...jotenkin vain tuntuu niin tyhmältä kun ei osaa piirtää edes mitää yksinkertaista juttua, mutta ei kai sitä kaikkea voikkaan osata.
Onhan sekin jo taito, että osaa tehdä sabluunan ja painaa sen kuvan kankaalle :D
 
Vähän samoja tuntemuskia täälläkin! Eli ommella kyllä osaan,onhan se mun ammattinikin,mutta tuo taiteellinen puoli sitten... Eli en myöskään osaa piirtää ja niin mielelläni aplikoisin ja painaisin ihan itse tekemiäni malleja. Netti on pullollaan ihania blogeja joissa on todella taiteella tehtyjä ompeluksia. No ,se pitää vain oppia tyytymään siihen mitä osaa ja kokeilemalla ja tekemällähän sitä oppii! Itelläni ainakin on vähän sellainen asenne ollut lapsesta asti että en osaa piirtää, eikä sitten tule kauheesti yritettyäkään...
 

Yhteistyössä