Kun olitte ylä-asteella, olisitteko..

Alkuperäinen kirjoittaja pohjat ei kestä:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Itse sain yläaste-aikaan melkein 1000 markan kengät. Käytinkin niitä sitten 5 vuotta. Et ei ne sit loppujen lopuks kalliit ollu.[/quote

No et sitten paljoa niillä kävellyt.

Kävelin. Olivat kyllä sen näköisetkii. Kengät oli niin rakkaat et piti jesarilla pehmentää akillesjänteen kohdalta kun oli pehmusteet kulunu.

En olisi kehdannut, eivätkä todellakaan olisi ostaneet. Olisivat tarjoutuneet maksamaan jostain ylimääräisestä hanttihommasta 50penniä, ja siitä vaan itse tienaamaan jos tuollaisia summia pitää laittaa varusteisiin jotka voi saada paaaljon halvemmallakin..

Olen samaa mieltä että tavarat ovat kallistuneet. Olisivat varmasti kallistuneet vaikka euroon ei olisi siirryttykään, mutta hinnat huimaavat päätä nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
a) kehdanneet pyytää vanhempianne ostamaan paidan, housut ja repun 1300 markalla?

b)olisko vanhempanne ostaneet?

c)oonko se vaan mä, vai onko tavara kallistunut euroaikaan ihan sikamaisesti??

Tuosta yhdestä ketjusta tuli vaan mieleen..

A)Ei olisi tullut mieleenkään
B)Eivät olisi ostaneet
C)Vaikka ei ihan voi verrata markka-aikaan on tavara kyllä kallistunut minusta melkoisesti suhteessa

a) kehdanneet pyytää vanhempianne ostamaan paidan, housut ja repun 1300 markalla?
- Tietysti kehtasin. Maksoi äiti mun yli 1000 markan puhelinlaskujakin.

- Kyllä, ainakin jos hoidin sitä vastaa hieman pikkusisaruksia ja tein kotitöitä.

- Sinä. Mä (26v) en edes muista mimmosia ne markat oli, vaikka 16v muutin yksin asumaan. Enkä todellakaan osaa ajatella markoissa yhtään mitään. Maailma on kuitenkin muuttunut sekä eikä entistä rahaa voi verrata nykyiseen rahaan. Kyllä äitikin muistelee mitä kaikkea sen lapsuudessa sai muutamalla pennillä ja ja markka oli jo iso raha.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:

Tuosta yhdestä ketjusta tuli vaan mieleen..

a) En ois kehdannut
b) Vaikka oisinkin niin ne ei olis ikinä antaneet noin paljon rahaa
c) olet ihan oikeassa!!!

Yhteistyössä