kun olet lentokoneessa

  • Viestiketjun aloittaja panikoin
  • Ensimmäinen viesti
peesiä
Alkuperäinen kirjoittaja ed. vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä oon lentänyt kahdesti. Turkkiin ja takaisin. Ei ole kyllä jäänyt mieleen mitään pelottavaa. Se on uskomatonta kuin nopeasti se kone kiihdyttää kiitoradalla ja lähtee sitten nousuun.
lisään vielä että pelottavampaa oli olla Turkissa vanhan linja-auton rämän kyydissä vuoristossa kuin lentokoneessa.
Peesi tälle. Se pieni jännitys lentomatkalla ei ole mitenkään verrattavissa siihen kuolemanpelkoon, jonka saa aikaan Pohjois-Italian kapea,mutkainen vuoristotie ja mielipuolen lailla kaahaava bussikuski ja useat läheltäpiti-tilanteet..
 
vierailija
ja se nousee ilmaan.tuntuuko se todella kammottavaltase nousu? tunnetko että kekkuloit siellä korkeuksissa ja voi pudota?
ja nouseeko se kone yhtäkkiä tosi korkealle vai pikkuhiljaa sillain ettei sitä tunne?
Itselläni
Oli ihan kauhea lentopelko! Olimme lähdössä Lontooseen viime talvena ja päätin että nyt menen ja voitan pelon ja sen päivän mottona menikin " kyllä se siitä jos vaan en hauta arkussa takaisin tule" noh lentokentälle päästyä jouduin aivan paniikkiin! Muistan selvästi kuinka olin aivan valmis jäämään vain kotiin ja perumaan koko jutun! Lentokoneeseen itkun kera päästiin loppujen lopuksi
Kunnes koni lähti liikkeelle ja huusin vain! Kun kone nousi aloin nauraa koska se ei tuntunut yhtäkään millekkään, korvatkaan ei mennyt lukkoon koska söin purkkaa! Nousu ja koneen liikkeelle lähtö tuntui ihan kuin olisi ollut autossa! Todella tasaisesti lähti kone kiitoradalla ja nousua ei edes huomannut! Ei ottanut vatsaan ja vaikka matkapahoinvoinnista kärsin kaikkialla, niin eisitäkäön koneessa tullut! Se oli vain kivaa ja Maisemat oli todella hienot! Ja vaikka korkeanpaikan kammosta pelkään myös menisekin pois! Nousussa jos katsoi eteenpäin eikä ikkunaan huomasi kuinka korkealle kone menee ja kuinka nousu asennossa kone on!!! Mutta itse katsoin koko ajan ikkunasta ulos vaikka korkeanpaikan kammosta pelkäsin niin ei huomannut kuinka korkealle kone nousee oikeasti! Kun olette päässeet ihan ylös lentokoneen perus korkeuteen, ei ihminen sitä edes tajua kuinka korkealle se on! Itsekuvittelin että ajamme vain perus moottori tietä ja siltä se tuntuikin! Lasku tuntu samalta kun menisi autolla alamäkeä, eli ei miltään! Pieni tymähdys tuli kun lentokone osui maahan laskeutuessa! Oli muuten helpotus Lontooseen päästyä! Takaisin tulo jännitti vielä vähän mutta naurattaa jälkeenpäin koko juttu koska lentämisestä ja lentopelosta on tehty vain niin iso juttu! Suosittelen että kuuntelet musiikkia,äänikirjaa, tai katso elokuvaa kun kone nousee niin pystyt keskittymään siihen! Ja nousussa lue vaikka lehteä jos et ikkunasta pysty katsomaan! Itselläni meinaan lentokoneen nousussa koneesta tulevat äänet pelotti hieman ja toi enemmän paniikkia! Kunnes laitoin musiikkia ja näpräsin kännykkää niin meni enemmän kun hyvin! Tsemppiä kaikille turhaan pelkäätte! T. Kaikesta pelkäävä ennakkoluuloinen
 

Yhteistyössä