Kun netissä voi olla kaikennäköisiä

ihmisiä liikenteessä niin mietittekö koskaan sitä kuka esim. tällä palstalla ( tai millä palstalla nyt millonkin olette ) on nimimerkin takana?
Kuinka helposti vaihdatte yhteystietoja tai tapaatte?

Minulla on niin outo olo kun toisaalta epäilen koko ajan kaikkia. Tai siis tuntuu että kuka tahansa voi haluta minulle jotain tosi pahaa ja kuitenkin aika sinisilmäisesti uskon kaiken mitä minulle kirjoitetaan.

Sitten ystäväni tai mieheni koettaa sanoa että ihan kaikkeen ei tarvitse luottaa ja että keskustelupalstoilla on paljon ihmisiä jotka hakevat uhreja itselleen sitä kautta jne.

Vaikea selittää :ashamed:

Samoja ajatuksia, siksi en anna täällä itsestäni henkilökohtaisia tietoja. Muuten joku sekopää voi alkaakin vainota. Nyt en pelkää, että kukaan haluaisi minulle (oikealle minulle) pahaa, Lilii lisänimettömälle ehkä, hänestä ei kaikki varmasti tykkää :kieh:

Non compos mentis
Kotiosoitetta en ole paljastanut netissä. Tai no, huutiksessa tietty pakostakin, mutta muuten en. Puhelinnumeron olen antanut aika monillekin vuosien saatossa, eikä ongelmia ole tullut. Netin kautta alkaneiden ystävyyksien määrä on sumun peitossa, yli satasen on päästy jo useampi vuosi sitten mitä live-tapaamisiin tulee.

Ekat tapaamiset julkisilla paikoilla, ei ole ongelmia esiintynyt. Kerran sain ostettua liput keikalle toiseen maahan nettitutun kautta. Laitoin rahat käteisenä kuoressa hänelle ja sain liput sitten myöhemmin. Ai niin, hänelle kyllä annoin kotiosoitteeni. Tapasimme ekan kerran livenä odottaessamme keikkapaikan ulkopuolella.

Minä en pelkää normaalistikaan juuri ihmisten kohtaamista, että voin aika tuntemattoman kanssa tuolla vaihdella tietojani, mutta tietty täältä jos joku ottais esim kontaktia, niin vähän tutustuisin... joskus on kyllä yv-n kautta sitten on saanut aika erilaisen käsityksen jostain ihmisestä mitä täällä nikillä esiintyy... että jos siinä sitten on enemmän oma itsensä tjms.

Mutta vaikka olen saanut niitä uhkailuja silloin vuosia sitten, en ole oppinut varomaan vissiin. :ashamed:

Tuntuu että mies ja läheiset osaa olla enemmän huolissaan minusta kuin minä itse :whistle: Tai lähinnä annan ihmisten sanoa ja kohdella miua miten sattuu olettaen että ei se ole niin vaarallista tai että vika on minussa. Eli jos nyt tutustuisin johonkin joka alkaisi ahdistella niin ajattelisin että "itsepähän tutustuin häneen" tai jotain.
On toki ihan näitä 'oikean elämän ystäviäkin' joista joku laittaa sellasta juttua välillä mikä alkaa ahdistaa ja ällöttää ja se on mieheni ja ystäväni mielestä väärin ja ällöä ( siltä se minustakin tuntuu ) mutta toisaalta ajattelen sitten taas niin että koska sen puheet ei haavoita minua mitenkään niin ei se niin vaarallista voi olla. Enkä osaa sitten tarpeeksi napakasti sanoa että nyt riittää! Olen kyllä sanonu etten halua kuulla sellasta mutta ei se auta :D

Minä en muita palstoja edes käytä ja tältä palstalta puhelinnumero on kahdella jotka nykyään täällä palstailee. Ja kolmella joita ei täällä enää paljon näy. Kotiosoite on kolmella palstalta löytyneellä ystävällä. Enkä heistä kestään mitään epäilekään :)
Mutta noin niin kuin yleisesti mietin sitä että luottaakohan sitä liian sinisilmäisesti ihmisiin.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onhan siinä aina riski, että kun tietojansa vuotaa, niin kohta on joku stalkkeri oven takana. ;)
Siis kyllähän tuo on totta! Mullekin käynyt, tosin puhelimen välityksellä, mutta kuitenkin.
Halutessaan joku oikein omistautunut "fani" voi etsiä paljon tietoja kirjoitusten perusteella. Ihmiset vastailee näihin ikä-, etunimi-, sukunimi- ja postinumero-kyselyihin.

Minä pyörin FutisForum 2:lla ja olen siellä liikkuvista tavannut henkiökohtaisesti about 20-30 muuta. Minulla on ollut ainakin vain positiivisia kokemuksia tähän asti. =)

Niin ja seurustelen erään täällä jo ties kuinka monta vuotta kirjoittaneen kanssa.

Kyllä olen kaikkien noiden kanssa joilla nimeni tai yhteystietojani on jutustellut pidemmän aikaa esim. yv:n välityksellä. Ja myöhemmin sitten mesessä ennen kuin tietojani olen antanut.

Lisään vielä että on myös yksi tältä palstalta joka on f.bookissa vaikka ei ole puhelinnumeroani tai osoitettani hänellä :D :wave:

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Kyllä olen kaikkien noiden kanssa joilla nimeni tai yhteystietojani on jutustellut pidemmän aikaa esim. yv:n välityksellä. Ja myöhemmin sitten mesessä ennen kuin tietojani olen antanut.

Lisään vielä että on myös yksi tältä palstalta joka on f.bookissa vaikka ei ole puhelinnumeroani tai osoitettani hänellä :D :wave:
No niin, kyllähän toi aika varovaiselta kuulostaa. Mä en oo tajunnut olla varovainen, en tiennyt/ymmärtänyt, miten helposti tietoja voi etsiä.

Non compos mentis
Tältä palstalta tuskin haluaisin ketään kohdata IRL. Sori vaan... :LOL:

Kyllähän nämä jutut täällä osoittavat mielenlaadun, joten en ihan näin pelottavia tapauksia ole valmis kohtaamaan. :flower:

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Tältä palstalta tuskin haluaisin ketään kohdata IRL. Sori vaan... :LOL:

Kyllähän nämä jutut täällä osoittavat mielenlaadun, joten en ihan näin pelottavia tapauksia ole valmis kohtaamaan. :flower:
Kiitos vaan :ashamed:
:hug:

IRC is the word, enkä tarkoita galtsua. Siellä keskustelu on parhaimmillaan aitoa.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Halutessaan joku oikein omistautunut "fani" voi etsiä paljon tietoja kirjoitusten perusteella. Ihmiset vastailee näihin ikä-, etunimi-, sukunimi- ja postinumero-kyselyihin.
Ei tulisi kyllä mieleenikään vastata nimikyselyihin.
Ainakaan oikealla nimellä :saint:
Eihän kukaan vastaakaan sillä tavalla. ihmiset antaa pieniä paloja itsestään ja sitten joku oikein tarpeeksi pimahtanut yhdistää tiedot.
(en mäkään oo sukunimee ikinä kertonut)

Noh, luultavasti tämmöinen häirikkö liimautuu johonkin, joka kertoo paljon itsestään.

Yhteistyössä